Fietser of voetganger?

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Kn02

Fietser of voetganger?

Bericht door Kn02 »

Hej,

Ik ga woensdag voor de tweede keer op in geel.

Ik heb even een (misschien wel domme) vraag: Als er aan een zebrapad een fietser naast zijn fiets staat moet ik deze dan beschouwen als voetganger en stoppen? Of blijft dit een fietser? Dus moet ik enkel stoppen als hij/zij zich reeds op oversteekplaats bevindt?

Alvast bedankt...
Ik ben op van de zenuwen :(
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Bericht door Wouter »

staat mooi in de theorie op de site hoor :)

wie een fiets duwt, is een voetganger.
Inazuma
Berichten: 11417
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Fietser of voetganger?

Bericht door Inazuma »

Kn02 schreef:Als er aan een zebrapad een fietser naast zijn fiets staat moet ik deze dan beschouwen als voetganger en stoppen?
Dat is een voetganger.
Ik ben op van de zenuwen :(
Vooral rustig blijven :!:
Kn02

Bericht door Kn02 »

Ja is makkelijker gezegd dan gedaan.
Ik ben op van de zenuwen, en ik denk niet dat dat de prestaties zal verbeteren :(

Iemand nog tips?
GRO
Administrator
Berichten: 12784
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

heb je in ons praktijkboek de TIP (2 pagina's) gelezen om helemaal geen zenuwen te hebben.
Verschillende jongeren hebben al gemlaild dat het echt helpt.


HANDBOEK PRAKTIJK

PRAKTIJK B CD-ROM
Kn02

Bericht door Kn02 »

Nee ik wou het gaan lezen, maar ik krijg dat niet open op internet.
Ik heb de papieren versie van het boek van bij fortis, maar dat staat het niet in (ik vermoed dat het een oudere versie is, want ik heb het boek al van vorig jaar).

Wel spijtig, want ik wou het echt lezen, ik sterf van de zenuwen!

toch bedankt!
GRO
Administrator
Berichten: 12784
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Nee ik wou het gaan lezen, maar ik krijg dat niet open op internet.
Je moet dat downloaden naar je computer.
Kn02

Bericht door Kn02 »

Ja dat weet ik, maar er staat dat je 2,5 euro voor moet betalen door een sms te sturen... maar ik ga geen 2,5 euro betalen voor een boek dat ik al heb...

toch bedankt!
Metallicdeth
Berichten: 154
Lid geworden op: 08 dec 2008, 21:37

Bericht door Metallicdeth »

Als jij kan rijden met je L kan je ook rijden op je examen. Goed slapen van te voren, geen alcohol drinken de avond van te voren, goed ontbijten en er gewoon voor gaan.
Kn02

mislukt examen :(

Bericht door Kn02 »

hej,


Woensdag half 2 was het dan zover, en het is nix geworden... :(

Ik was gewoon op van de zenuwen, ik had een heel vriendelijke instructeur en zo daar lag het dus niet aan, maar ik had echt het gevoel dat ik mezelf niet meer in de hand had...
Ik heb anders nooit problemen met het schakelen en ik heb zelfs de eerste keren dat ik met de auto ging rijden niet zo geklungeld met het schakelen als tijdens dit examen. Ik bibberde helemaal over heel mijn lijf :( :shock:

Ik ben echt bang dat ik in een vicieuze cirkel terecht kom, dat ik elke keer als ik faal, de volgende keer nog meer faalangst en stress zal hebben. Het was men tweede keer dus ik moet nu 6 uur gaan volgen in de rijschool. Ik hoop dat dit mij misschien rustiger naar het examen doet toeleven. Want als ik niet aan het examen denk en gewoon met mij begeleider in vrije tijd ga rijden, maak ik weinig fouten.

Wat denken jullie dat het beste is? Na de 6 uur rijschool met de rijschool examen gaan doen of gewoon terug met mijn begeleider en eigen auto? Of zou dit niet zoveel verschil maken? Ik hoop echt dat ik volgende keer mijn faalangst kan onderdrukken!
peter3000
Berichten: 57
Lid geworden op: 06 sep 2008, 15:22

Re: mislukt examen :(

Bericht door peter3000 »

Kn02 schreef:hej,


Woensdag half 2 was het dan zover, en het is nix geworden... :(

Ik was gewoon op van de zenuwen, ik had een heel vriendelijke instructeur en zo daar lag het dus niet aan, maar ik had echt het gevoel dat ik mezelf niet meer in de hand had...
Ik heb anders nooit problemen met het schakelen en ik heb zelfs de eerste keren dat ik met de auto ging rijden niet zo geklungeld met het schakelen als tijdens dit examen. Ik bibberde helemaal over heel mijn lijf :( :shock:

Ik ben echt bang dat ik in een vicieuze cirkel terecht kom, dat ik elke keer als ik faal, de volgende keer nog meer faalangst en stress zal hebben. Het was men tweede keer dus ik moet nu 6 uur gaan volgen in de rijschool. Ik hoop dat dit mij misschien rustiger naar het examen doet toeleven. Want als ik niet aan het examen denk en gewoon met mij begeleider in vrije tijd ga rijden, maak ik weinig fouten.

Wat denken jullie dat het beste is? Na de 6 uur rijschool met de rijschool examen gaan doen of gewoon terug met mijn begeleider en eigen auto? Of zou dit niet zoveel verschil maken? Ik hoop echt dat ik volgende keer mijn faalangst kan onderdrukken!
Gaan met de wagen die je het beste kent en waarvan je het gevoel hebt dat je hem onder controle hebt. Dat kan nogal eens verschillen...
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24

Bericht door de rijprof »

Met de rijschool is de sfeer meestal wat meer ontspannen.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Plaats reactie