**** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
grimmreaper2

praktijkexamen

Bericht door grimmreaper2 »

EXAMENCENTRUM: ROESELARE

-examinator zat schuin achter mij

-hij zei in het begin van de straat: "kies hier
maar ergens een plekje uit, gelijk waar"

-parkeren verliep heel vlot, er was zeker meer dan
plaats genoeg achter de auto, in 1 vloeiende beweging gelukt

-voorafgaande controle was ruitewisservloeistof

Ik had veel zenuwen, het was immers men tweede keer
en ik had geen zin op 300 te vragen aan men ouders
voor die lessen, maar zenuwen zijn voor niks nodig eigenlijk.

ik herinner me wel nog tamelijk de route:

dus eerst richting het rond punt, dan de bruggesteenweg op,
dan aan de eerste lichten links, dus de ring op.

Daarna tot aan een kruispunt waar je links de straat met de groene
delhaize hebt, daar dan ingeslaan.

Een beetje verder ( aan richtingsbord van lochtig dedrie)
moest ik inslaan en daar keren.

Daarna gingen we stad in, via de westlaan, naar
dat groot rond punt, en dan de koning leopoldlaan in
rechtdoor tot aan het station.

Dan dat rond punt waar je onder het viaduct kan,
maar ik nam de tweede afrit, dus in die lange baan waar je
normaal 70 mag rijden.

Dan, nog voor je onder de brug moet, moest ik links,
dan is het wat wazig en kronkeldewonkel.

En dan kwamen we terug uit aan het mammoetcenter en was
het voorbij :)


resultaat: geslaagd :D

1 stomme opmerking over dat ik te lang
wachtte aan een rotonde om op te rijden,
maar aangezien ik daar de eerste keer voor gebuisd was
dacht ik van: haha geen twee keer met mij hoor!
en hij verstond dit wel.
Gast

Bericht door Gast »

Examencentrum Sint-Denijs Westrem

Toen ze afkwam moest ik enkele dingen aantonen (pinkers, lichten,...) en de koelvloeistof aanduiden onder de motorkap. Vervolgens moest ik mijn stoel afstellen en de linkerspiegel afstellen.

Toen zijn we vertrokken, op de kortrijksesteenweg gekomen en dan naar rechts richting sint-denijs. Daar wat rondgereden en dan richting Gent Centrum gereden, kherinner mij er niet zo veel meer van, maar we zijn regelmatig langs de Sterre gepasseerd en ook aan het UZ. Alles ging perfect tot ik op een bepaald moment lichten niet gezien had (had gewoon de paal niet gezien), had natuurlijk de pech dat het rood was en de begeleider moest ingrijpen (begeleider van de rijschool). Mocht nog verder rijden, maar was natuurlijk niet geslaagd.

Heel stomme fout, want anders had ik enkel 1 opmerking gekregen (voorbehoud) betreffende richtingsverandering en was ik dus geslaagd.

Kdenk da ik een beetje te euforisch was na de goeie afloop van het parkeren, hierna waren de 40 minuten bijna om, en rond minuut 35 de fatale fout gemaakt...

Zo snel mogelijk opnieuw een afspraak maken nu, want ik weet wel da ik er makkelijk kan door zijn zonder zo'n domme fout te maken.
Inazuma
Berichten: 11417
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

Anonymous schreef:Zo snel mogelijk opnieuw een afspraak maken nu, want ik weet wel da ik er makkelijk kan door zijn zonder zo'n domme fout te maken.
Meer succes de volgende keer.

Denk er wel aan dat eens je alleen rijdt, er niemand meer is om dergelijke fouten te corrigeren ...
Cedje

Geslaagd van de eerste keer

Bericht door Cedje »

EXAMENCENTRUM: DEURNE / Santvoortbeeklaan

Geslaagd op 6 maanden tijd met eigen begeleider.

- Zat de examinatrice naast of achter jou?

Rechtsachter mij.

- Het keren in de straat: in hoeverre mocht je zelf de plaats kiezen?
De straat wordt zelf door de examinatrice gekozen. Jijzelf mag bepalen waar in die straat je wilt keren.

- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?
Parkeren achter een auto die de examinator uitkoos. Genoeg plaats gekregen (er waren absoluut geen auto's erachter).

Nadien moest ik het contact afzetten en de wagen verlaten en terug instappen (op reglementaire wijze).

- Voorafgaande controles: wat heeft zij gevraagd?

* Ventiel
* Linker en rechter richtingaanwijzer
* Geluidssysteem
* Verstelling van de achteruitkijkspiegel en stoel

- Afgelegde parcour
Enkele rotondes in de omgeving van het examencentrum om vervolgens via het Wijnegem-Shoppingcenter terug te keren naar het examencentrum.

Eind januari van de 1ste keer mijn theorie behaald en 6 maanden tijd mijn definitief rijbewijs, en dit met eigen begeleider. Ik had op mijn examenblad geen enkele opmerking!

TIP voor toekomstige bestuurders

Leer zoveel mogelijk je theorie via de website www.gratisrijbewijsonline.be en je praktijk met een STRENGE en ervaren begeleider.

Je kunt op de dag van je examen ruim op tijd zijn (+- 15 minuten vroeger) zodoende dat je buiten nog even kan uitwaaien en vol zelfvertrouwen (zonder zenuwachtig te zijn) kunt binnenstappen.
bjorn13579

Bericht door bjorn13579 »

EXAMENCENTRUM: BREE

Na de derde keer geslaagd, zonder opmerkingen.

- Zat de examinatrice naast of achter jou?
Rechtsachter mij.

- Het keren in de straat: in hoeverre mocht je zelf de plaats kiezen?
De straat wordt zelf door de examinatrice gekozen. Jijzelf mag bepalen waar in die straat je wilt keren.

- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?
Parkeren achter een auto die de examinator uitkoos. Genoeg plaats gekregen (er waren absoluut geen auto's erachter).
Nadien moest ik het contact afzetten en de wagen verlaten en terug instappen (op reglementaire wijze).

- Voorafgaande controles: wat heeft zij gevraagd?
* koelvloeistof
* alle lichten
* voorontwaseming en achterontwaseming
* Verstelling van de linkerspiegel en stoel

- Afgelegde parcour
Aan het examencentrum rechts de parking afgereden, dan links. Zo helemaal tot aan de grote baan richting rotonde. Op de rotonde richting hamont. Nog voor de richting klein straatje in en minstens al 6 x voorrang van rechts ofzo. Dan kwam ik in gerdingen uit en dan richten de 2x2 baan. Daar richting bocholt. In bocholt gekeerd en gedraaid. Via Bocholt terug naar de rotonde en daar via beek zo naar de kanaalkom. Effe een spannend moment toen een turk een andere auto inhaalde terwijl ik juist afdraaide. En dan nog effe door bree en dan terug. Het was zeer druk op de baan.
Inazuma
Berichten: 11417
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Geslaagd van de eerste keer

Bericht door Inazuma »

Cedje schreef: Eind januari van de 1ste keer mijn theorie behaald en 6 maanden tijd mijn definitief rijbewijs, en dit met eigen begeleider. Ik had op mijn examenblad geen enkele opmerking!
Da's mooi :!: Proficiat .
bjorn13579 schreef:EXAMENCENTRUM: BREE
Na de derde keer geslaagd, zonder opmerkingen.
Proficiat :!:
Gast

Bericht door Gast »

Inazuma schreef:
Anonymous schreef:Zo snel mogelijk opnieuw een afspraak maken nu, want ik weet wel da ik er makkelijk kan door zijn zonder zo'n domme fout te maken.
Meer succes de volgende keer.

Denk er wel aan dat eens je alleen rijdt, er niemand meer is om dergelijke fouten te corrigeren ...
Ik weet het, maar ik was al meermaals op dat punt gepasseerd, en anders steeds opgemerkt... Ik was nog nooit één licht gepasseerd zonder het te zien, tot nu dus ;-)

Het zal de volgende keer wel lukken :-D
Gast

Bericht door Gast »

EXAMENCENTRUM SINT-DENIJS GENT

Hallo,

Ik heb zojuist succesvol :lol: mijn rijexamen afgewerkt. Ben nu officieel houder van rijbewijs B. (enfin, ik moet nog om het desbetreffende papiertje gaan.)

- Zat de examinator naast of achter jou?
Rechtsachter mij
- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen?
Hij wees me een straat en zei dat ik hierin mocht keren. Moeilijk was het niet, meer dan plaats genoeg. Bemerk wel dat je steeds opnieuw moet pinken, je doet het best in stappen.

1. rechts pinken en naar rechts rijden
2. stoppen en naar links pinken + schakelen naar eerste
3. rijden naar links (terwijl pinkend)
4. achteruit draaiend naar rechts
5. terug naar links pinken en het draaimanouvre afmaken

- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?

Hij wees me een auto aan en zei me daarachter te parkeren. Ik moest dus nergens tussen parkeren. Plaats genoeg en een voldoende S-beweging. Nu ook niet perfect. Dan uitstappen, handrem, motor uit, deur vast, tegen het verkeer in lopen, rondje rond de auto en via van voor weer instappen.

- Route

De precieze route weet ik nu zelfs al niet meer :wink: maar belangrijke punten zijn;

Zo een baan met een tramspoor in het midden, naam weet ik niet. (goed uitkijken! Bij mij kwam er een tram aan)
Sint-Pietersstation (als je het spoort volgt kan en mag je ook rechtdoor, best eens oefenen want ik wist het niet!)
Wijken errond met allerlei verplichte afslagen en verboden banen. Eentje bijna gemist omdat er een camionette voor stond maar op tijd herstelt.
De ster, ik moest gewoon rechtuit maar daar kan het erg moeilijk zijn!

- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?

Dimlichten, fahren, achtermistlicht, zetel goedzetten (+ hoofdsteun!!), koelvloeistof (stond coolness op dus niet overdreven moeilijk :lol: ) en als klapper wat ik nog moet goed zetten vooraleer te vertrekken. De spiegels uiteraard! Ik was echter zo bezig met mijn zetels, hoofdsteun e.d. dat ik effe mijn kluts kwijt was.

Voor alle duidelijkheid, hoe weet je dat je juist zit?
- koppeling ingedrukt -> been in een hoek van 180° (Mod Eugeen: dit is fout. Zie uitleg van Inazuma hieronder)- armen aan stuur moeten nog lichtelijk 'bengelen'

- gemaakte fouten

Voetganger gemist die van achter bus kwam.
Bijna gestopt voor groen licht :oops: , zat iets te veel te letten op de voetgangers
Pinken voor voertuig ipv er achter te blijven. Er stond echter al een hele meute voor en dan zou ik op de tramsporen moeten staan waardoor ik het niet deed maar dat vond hij toch niet zo goed opgelost.

- dankwoord

Uiteraard bedankt! Ik heb de grote lijnen niet geleerd via deze site maar om iets op te zoeken is dit altijd handig. Vooral dit topic is ideaal! Ook voor te weten hoe ze rijden (grote lijnen) en wat ze vragen op de voorcontrole.

- bedenkingen

Hoewel ik weet dat ik de verkeersregels dien te volgen vind ik er 2 regels bij die compleet belachelijk zijn:

A. het instappen in een auto. Je moet tegen het verkeer lopen wat ik dom vind. De doorsnee mens heeft een nek en deze kan je draaien. Doorsnee heeft een mens ook verstand waarmee je kan inschatten of die auto achter jou er snel zal zijn (indien er een is).
B. zone 30's in vakantietijd, 's nachts, ... Zelfs onze minister heeft erkend dat hij ze ook niet volgt omdat ze op deze periodes weinig nut hebben.

- module

Eerst een 6-tal maanden geoefend met de ouders, daarna 6 uren rijschool en examen. Eerste keer geslaagd.

mvg,

Frederik
GRO
Administrator
Berichten: 12784
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

A. het instappen in een auto. Je moet tegen het verkeer lopen wat ik dom vind. De doorsnee mens heeft een nek en deze kan je draaien. Doorsnee heeft een mens ook verstand waarmee je kan inschatten of die auto achter jou er snel zal zijn (indien er een is).

Als je dus de regel volgt, dan hoef je je nek niet nodeloos te zitten draaien, maar heb je voortdurend zicht op aankomend verkeer. :lol:
Inazuma
Berichten: 11417
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

Anonymous schreef: - koppeling ingedrukt -> been in een hoek van 180°
:arrow: knie naar de vaantjes bij een ongeval ...

Knieën moeten bij volledig ingedrukte pedalen nog steeds lichtjes geplooid zijn.
Bij een ongeval plooit je knie dan.
Met een gestrekt been, begeeft je kniegewricht het als eerste.
Gast

Bericht door Gast »

Inazuma schreef:
Anonymous schreef: - koppeling ingedrukt -> been in een hoek van 180°
:arrow: knie naar de vaantjes bij een ongeval ...

Knieën moeten bij volledig ingedrukte pedalen nog steeds lichtjes geplooid zijn.
Bij een ongeval plooit je knie dan.
Met een gestrekt been, begeeft je kniegewricht het als eerste.
Idd, dat moest 120 zijn. Ik heb het me gisterenavond nog beseft dat ik hier een fout heb gemaakt :) . Ik zal het aanpassen.
Lieven

Bericht door Lieven »

EXAMENCENTRUM = HAASRODE

- Zat de examinator naast of achter jou? Schuinsachter
- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen? Vrij te kiezen
- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen? Gewoon in een S-vorm parkeren, daarna de auto verlaten en terug binnenstappen.
- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd? Al die lampen, de slijtage aan de banden en niks van de motor.

Voorafgaand
Het was de eerste keer dat ik ging voor mijn praktijk en ik had er geen goed oog in. Ik had meer als een jaar niet gereden na het eindigen van mijn 20 uur les en dan in april terug begonnen met rijden (ik heb een voorlopig zonder begeleiding). De auto van de rijschool was een Mercedes A-klasse (van rijschool De Demer in Aarschot) en de auto van mijn pa is een Renault Kangoo, vrij groot verschil dus. Nu was het dus weer wennen aan die Mercedes want ik ging met de rijschool met 2 extra lesuren vooraf.

Het examen
Eerst en vooral kan ik iedereen aanraden die weinig zelfvertrouwen heeft in het verkeer en rap gestresseerd is zoals ik om voor je examen 2 uur rijles te pakken. Dit doet echt wonderen, want ik was er zowaar door. De verhalen van examinatoren die griezels zijn heb ik niet mogen meemaken, mijn rij-examinator was "Stafke" zoals mijn begeleider hem noemde. Was niet overdreven vriendelijk, ook niet onvriendelijk, was niet 'makkelijk' maar ook niet 'moeilijk'. Kortom, correcte examinator met zeer duidelijke instructies die er echt niet op uit was om mensen te buizen. Ik reed via de Naamsesteenweg en de Naamsepoort de Parkpoort op en langs daar het centrum in, geen Bondgenotenlaan gedaan. Dan Naamsestraat op en richting 'de kant van de Delhaize' en aan de lichten keren en terug de ring op. Dan de steenweg richting Haasrode op en rechts van de C&A geloof ik de expressweg op. Ik deed een vrij foutloos parcours maar aan de lichten op die expressweg ging ik vrij zwaar in de fout denk ik. Het sprong op oranje en eigenlijk had ik niet genoeg tijd meer om te remmen maar deed dit toch, wat natuurlijk gevaarlijk is. Maar soit, uiteindelijk ben ik toch geslaagd! :) Voor iemand als mij die autorijden niet meteen als zijn grootste hobby beschouwd was dit dus enorm goed nieuws!

Speciale dank ook naar Guy van rijschool De Demer Aarschot, die me in die 2 uur nog vlug heeft leren parkeren wat ik tot gisteren dus nog niet kon maar op mijn examen foutloos deed! Zeer plezante mens die met zijn menselijke aanpak me wat meer op mijn gemak deed voelen. Ik had ook wat geluk met de examinator denk ik, maar men parcours was ook wel vrij goed.
Wigge

Rijexamen Schaarbeek

Bericht door Wigge »

EXAMENCENTRUM: SCHAARBEEK


Vandaag examen gedaan voor praktisch rijexamen in schaarbeek. Het was mijn eerste poging na een kleine tien maanden rijden.

Bij aankomst werd gevraagd een nummertje te trekken, ik had route 20, wat dat verder inhoudt, god weet het!

Er werd gevraagd de auto voor het rijcentrum te plaatsen, eens daar moest ik mijn raam naar beneden doen en gaf de examinator van buiten uit commando's. Eerst vroeg hij me om linker/rechterrichtingaanwijzer te gebruiken, vervolgens de claxon, de ruitenwissers en dan de bediening voor de ontwaseming. Vervolgens moest ik de motorkap openmaken en de koelvloeistof aanduiden. Allemaal heel simpel, gewoon op voorhand je auto goed kennen qua knoppen, hendels,...

Hierna nam zowel hij, als begeleider plaats in de auto en zei hij: nu gaan we wat op de openbare weg rijden, wanneer ik niks zeg is het gewoon rechtdoor, en anders links of rechts voor bepaald kruispunt. Bij deze wil ik ook benadrukken dat ik de hoofdexaminator had en deze dit zeer correct en duidelijk weergaf zowel op kruispunten als rotondes. Hij zei natuurlijk niet wanneer ik ergens niet in mocht, maar dat is logisch, let gewoon goed op de aanduidingen! Hij lokt je zowiezo niet expres in de val. Velen beweren dat examinatoren hen met opzet in een verkeerde straat laten indraaien, maar na vandaag snap ik dat veel beter, diegene dat rijdt moet zoiets zien en laten tonen dat je er niet in mag en de weg gewoon volgen waar het wel mag.
Het rijden door Brussel ging zeer vlot, hoewel het druk was en er een paar typische situaties opdoken zoals iemand die geen voorrang verleent, iemand die in midden van straat parkeert, fietsers die zwalpen,...
Enige tip: rijd voldoende traag doorheen Brussel zodat je alert kan reageren, schakel vooral tussen 2 en 3, enkel op stuk naar woluwe shopping centrum kon ik naar 4de schakelen (max. 70km/u).
Voor de rest altijd goed aandacht besteden aan zone 30/50 en rekening houden met voetgangers, fietsers. Toon gewoon dat je defensief rijdt en alert bent en je komt al ver.

Enige moeilijke aan Brussel vind ik de soms ietswat verwarrende aanduiding met borden (straten waar je niet in mag kom je vaak tegen!) en vooral de onduidelijke wegmarkeringen voor voorsorteren (heel veel zijn niet goed meer zichtbaar, dus let op!).

Het feit dat het druk en chaotisch is in Brussel en iedereen zijn eigen regels heeft :P , zorgt er juist voor dat je niet snel kan rijden, wat je tijd geeft om rond te kijken en gepast te reageren.

Wat de manoeuvres betreft: keren in een straat is echt makkelijk, de straat die ze je geven is echt heel breed, kan je bij wijze van spreken met camion in draaien, maar het addertje onder het gras is de juiste plaats vinden om het uit te voeren. Let erop dat je jezelf niet blok rijdt als je naar voren draait.

Voor het parkeren verschoot ik wel even. Weet niet of het gelinkt was aan de vlotheid van mijn voorafgaande parcour, maar de plaats die ik opgelegd kreeg om te parkeren, was niet zo ruim, eerlijk gezegd er was gewoon nog maar plaats voor één auto, namelijk de mijne :shock:
Maw zorg ervoor dat je voor het parkeren tegen het examen kan parkeren met slechts één plaats vrij achter een auto, want anders kan je fameus verschieten op examen.

Hoe dan ook, het was mijn eerste keer en meteen goed. Ik heb geen enkele opmerking gekregen en zelfs complimenten van de rijexaminator. Dit allemaal ondanks het toch nog regelmatig maken van kleine foutjes. Nogmaals rij voldoende traag dat ge gepast kunt reageren, maar ook niet te traag waar je sneller kan!

Een blije chauffeur!
Pass/Fail

Haasrode

Bericht door Pass/Fail »

EXAMENCENTRUM: HAASRODE

De Examinator
zat rechtsachteraan
Was de 'strakke' (kort maar krachtig, zonder te glimlachen) met zn bril en hoorapparaat.

voorafgaande controles
-zetel ontregelen + terug afstellen
-Li spiegel afstellen
-koelvloeistof aanduiden
-alle lichten + pinkers (maar da was eerder een check of ze werkten)

keren & parkeren
Moest ergens in een rustige straat keren waar ik wou
Daarna "parkeren achter de 3e auto, ne roodbruine.."
Keren in orde, geen verkeer dus geen probleem
Bij het parkeren was het helemaal niet 'kei veel plaats erachter, zolang je maar de S-beweging doet' Er was net genoeg plaats voor 1auto, en je moest ong direct goed staan..
Ik deed het rustig, zat tegen de stoep, dus er even terug uit gereden (dacht toch dat je altijd een keer mocht herbeginnen zolang het binnen de tijd was)
Daarna er mooi in, uitstappen, rondlopen, instappen...

Zegt hij achteraf dat het niet vlot genoeg genoeg was, en op mn papier staat: "te veel pogingen nodig"?!?!?!

op de weg
Een opmerking die ik achteraf kreeg: "gebruik je gezond verstand!"
waarbij het over 2situaties ging:

-kom op een rondpunt, moest daar 'rechtdoor' maar er stond ne vrachtwagen op het rondpunt zodat ik reglementair enkel naar rechts kon..
Ik vroeg wat ik moest doen (voor mij reed in andere richting om rechtdoor te rijden): "ja je kunt niet anders he! geval van overmacht! je moet daar zijn" (terwijl ik eerder rechtsaf zou slaan, dat ging wel en zo kom je na een omweg er ook wel)
Heb dan nog gewacht om het rondpunt op te rijden (vóór het zebrapad), want er kwam een auto van rechtdoor opgerede (en heeft dus voorrang), waarop hij zei: "'weet je nu al wat je gaat doen?" blijkt HIJ die auto ni gezien te hebben

-in een straatje (éénrichting) staat een vrachtwagen bier te lossen, onmogelijk om er langs te rijden zonder over de stoep te rijden, dus ik wacht
Doet die man teken da ik over een parking kan rijden, om wat verder terug op de baan te raken.. Om niet ergens af te slaan zonder dat de examinator het heeft gezegd, vraag ik of ik dat mag van hem: "natuurlijk! gaat ge hier anders ne hele dag wachten ofwa?"

dan nog commentaar op mn schakelen (ondergrens is toch 2000-2200 toeren? hij vond da precies te laag)

En 1keer ff 40gereden, waar ik maar 30mocht..

Maar toch GESLAAGD!

20u rijles gevolgd, daarna 4maand mét begeleider gereden (ook al mocht ik zonder, alle tips zijn welkom, want zo alles direct toepassing in de rijschool is onmogelijk, er komt in het begin veel te veel bijeen)
En de laatste week intensiever alleen gereden + elke dag de tips op de rijprof nog eens doorgelezen + hier wat op het forum mijn vragen opgezocht
Blijkt voldoende
VrouwelijkeGast

Niet!

Bericht door VrouwelijkeGast »

EXAMENCENTRUM: SINT-DENIJS-WESTREM

Eerst misschien het resultaat zeggen; GEBUISD...
En voor een heel domme fout, ik kon mijzelf wel voor de kop slaan, mijn haar uittrekken, enz...enz...

Het was een vrouwelijke examinator (vreselijk arrogant mens...) die eerst vroeg om pinkers, lichten e.d. aan te tonen.
Dan kaartje getrokken, en ik had een goeie route, had er wel nooit geoefend, jammer genoeg.
Ik heb precies téveel geoefend op de Kortrijksesteenweg en de Sterre...
Waarvoor ben ik gebuisd? = ik had een rond punt niet gezien...
Jaja ... ik weet het... erg hé?
Die vrouw zegt tegen mij "hier mag je links afslaan"
Dus ik kijk goed links en rechts (was ergens in een piepklein straatje, met piepklein rond puntje...maar soit...) en ik wil links gaan, ik had natuurlijk niet gezien dat het over een rond punt ging, helaas.
Er was ook helemaal geen verkeer, anders had ik het vast wel doorgehad dat het een rond punt was.
Maar ik heb wel geluk; binnen een paar dagen mag ik al terug, voor de 2e poging, blijkbaar had iemand afgebeld...

Opgelet dus met kleine straatjes en ronde punten!
Plaats reactie