@Knullie: Wij zitten ongeveer met hetzelfde probleem, alleen als ik van jou was zou ik nu al je motorrijbewijs doen dan mag je (als de regels niet veranderen) op je 20 met een onbeperkte motor rijden. Ik ben binnen een 3 maand 20 jaar, ik ga dus wachten tot mijn 21 en dan proberen voor mijn onbeperkt rijbewijs te gaan.
In jouw geval kan je niet wachten omdat in 2013 de nieuwe regels zeker van kracht zullen zijn. En dan ben jij nog geen 21 jaar en zal je tot je 24ste moeten wachten.
Maar het mooie is, als je nu begint kan je tegen je 20ste al met onbeperkte motor rijden. Als ik wist dat dit mocht op mijn 18de had ik dit ook zeker en vast gedaan.
@Inazuma: Ik heb hier het geld niet voor het rapen, zou gek zijn nu een motor te kopen om "te leren" rijden en dan binnen een jaartje weer een nieuwe te kopen maar onbegrensd. Je zou dan kunnen zeggen, blijf dan met die beperkte motorfiets rijden, allemaal mooi en wel maar dan ben je ook weer al een x aantal jaar verder en ben je al helemaal uitgekeken op je -25kw motorfiets.
* Meeste dodelijke ongevallen zijn motorrijders: Hoe zou dit komen denk je?

Een motorrijder zit nu éénmaal niet in een sardineblikje he.
Het feit is dat de meeste ongelukken niet worden veroorzaakt door motorrijders zelf maar door de onoplettendheid van andere bestuurders.
Natuurlijk zijn er ook uitzonderingen die niet rijden met hun volle verstand en zomaar 200km/h in de bebouwde kom of dergelijke rijden.
Meteen hun rijbewijs voor altijd afnemen dat is enigste oplossing.