- In welk examencentrum ben je geweest?
Deurne
- Zat de examinator naast of achter jou?
Achter mij, rechts.
- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen?
'Keer maar ergens in deze straat.
- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?
Ze zei gewoon "Parkeer achter die zwarte auto" , het ging perfect bij de eerste poging!
- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?
slijtage van den banden, hoe ik ze kan controleren, en de minimum profieldiepte (1.6mm)
In de auto met raam open: een goede zitpositie, hoe de spiegels moeten staan, dimlichten, grootlichten, remlicht, pinklichten links en rechts, ontwasseming vooruit en achterruit, klaxon
- Ben je met de rijschool (welke?) of een begeleider geweest ?
Met de rijschool (VAB )
Het was mijn tweede exaam poging, de eerste keer was ik niet geslaagd omdat ik te veel kleine fouten had gemaakt, mijn examinator was ook niet echt vriendelijk, hij keek altijd serieus en boos, en het maakte me nog meer zenuwachtig! Dat had ik echt niet nodig! Ik begrijp dat examinators hun werk serieus moeten doen, maar een beetje "vriendelijkheid" kan nooit geen kwaad... maar ja ik voelde me niet op mijn gemak door de stress en maakte meerdere kleine fouten (een voorang gemist, slecht richtingsverandering volgens hem), de parkeren en keren gingen heel goed...(bij het parkeren dacht ik dat ik tegen de trottoir stond dus ben ik uit en heb terug geprobeerd, maar mijn rij instructor vertelde me daarna dat de eerste poging eigenlijk al perfect was!)
Dus te veel zenuwen en een examinator die niet helpt met de stress, integendeel!
Tweede keer ging veel beter, mijn examinator (een vrouw) was meer sympathiek, zette me op mijn gemak en was vrolijk, grappig etc..Dat hielp met de zenuwen, ik voelde minder dat ze probeerde me te laten mislukken, het rijden ging ook vlotter, ik heb opgelet op de fouten die ik de eerste keer had gemaakt, probeerde ook meer in mijn spiegels te kijken, lette op de voorangs, parkeren en keren ging zonder problemen...
Ik heb nog een paar opmerkingen gekregen op het einde, maar het was goed genoeg in het algemeen, dus geslaagd! Heel blij
Ik denk dat we ook geluk moeten hebben met de examinators, sommige zijn minder streng dan anderen, natuurlijk is het het rijden dat telt, ik heb veel beter gedaan dan de eerste keer, maar een sympathieke man of vrouw kan toch een positief invloed hebben !
Sorry voor enige taalfouten, nederlands is niet mijn moedertaall!