- In welk examencentrum ben je geweest?
8 maart 2013 (16u00) in ALKEN (Limburg)
- Zat de examinator naast of achter jou?
De examinator zat achter de passagier/begeleider
- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen?
Ik was vrij om te kiezen er werd aan het begin van de straat gezegd, je mag in deze straat keren
- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?
Deze vond ik iets vervelender omdat ik moest parkeren achter een auto die met zijn snuit naar achter stond, dus de referentiepunten van de spiegels en achterzijde auto zijn dan natuurlijk anders! Maar ook dit was van de eerste keer vlekkeloos verlopen, ondanks dat het me met oefenen enkele uurtjes eerder maar niet meer wilde lukken van de zenuwen, ging het nu als vanzelf!
- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?
Wijs mij aan waar de koelvloeistof zit (geen uitleg moeten bij geven, ik moest zelfs mijn capeau niet laten rusten op de houder)
In de auto: lichten, pinkers, rem, ruitenwisser, achtermistlicht, voorruitontwaseming, achterruitontdooiing.
Geen zetel of spiegel moeten herzetten, wel moeten uitleggen hoe ik dit zou doen.
- Ben je met de rijschool (welke?) of een begeleider geweest ?
Ik ben met een begeleider geweest (mijn moeder)
Vertel er ook even bij of je rijschool hebt gevolgd of enkel met begeleider hebt leren rijden.
Ik heb in November vorig jaar 20u rijschool gevolgd en dus daarna 3 maanden (dec-jan-feb) alleen gereden en van de EERSTE keer
GESLAAGD!!!!!!
Ik heb dan misschien wel lang gewacht (ben nu 32 jaar) maar daardoor had ik zeker niet minder zenuwen dan iemand anders, dus ben ik toch wel fier op mezelf
Ook moet ik zeggen dat ik een lieve (correcte) examinator (vrouwelijk) had!
Normaal mag je niet praten of zo (maar na 3/4 van mijn parcours, werd mijn tegenligger aan 70/u waar hij 50 mocht geflitst) dus ik zei: Ooohhhhh die is geflitst, waarop zij zei, is dat de eerste keer dat je dat ziet? Wel de rest van mijn parcours hebben we fijn gepraat met ons drie!! En de zenuwen, die waren toen wel weg
OPMERKING: Vandaag is het de laatste dag in onze gemeente voor het papieren rijbewijs, vanaf morgen start men met het paspoortformaat, ik heb hier dus even voor gebeld om te vragen of ik best vandaag of morgen zou komen. Wel ik ga vandaag, dan krijg ik mijn rijbewijs onmiddellijk mee, anders moet ik (minstens) een week wachten en vertelden ze me doodleuk dat ik dan ook de hele week NIET mocht autorijden! Wel dit vind ik dus ABSOLUUT niet kunnen!
Laat jullie niet opjagen door alle verhalen over examinators die tirans zouden zijn, het kan er dus ook héél anders aan toe gaan! Veel hangt van jezelf af!
Succes alvast aan alle volgenden!!