Fout proefexamen???

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Plaats reactie
bibi585

Bericht door bibi585 »

Benny Stinkens schreef: (K.B. 26.4.2004, art. 4 inwerkingtreding : 30.4.2004)

« 9.12. Verkeersbord C48. Vanaf het verkeersbord tot het volgend kruispunt, verbod de cruise control of kruissnelheidsregelaar te gebruiken.
Een onderbord van het type VII van bijlage 2 bij dit besluit, aangebracht onder het verkeersbord C48 beperkt het verbod tot de bestuurders van voertuigen waarvan de maximale toegelaten massa hoger is dan de aangeduide. »
Dus als ik goed lees hier en er staat niets van onderbord is dit dus van toepassing op alle voertuigen?
GRO
Administrator

Bericht door GRO »

Goed gelezen.
Freddie

Bericht door Freddie »

ivm die borden van cruise control: blijkbaar meer dan dat ik dacht. Moet er wel bijzeggen dat de enigste autostrade da ik doe (als passagier) de E40 en de E411 is
Inazuma

Bericht door Inazuma »

Freddie schreef: worden die borden eigenlijk ergens gebruikt? heb die nog nerges gezien (buiten in m'n theorieboek:p).
Op alle snelwegen die uitkomen op de Antwerpse Ring en dat sinds de werken daaraan in 2004 begonnen.
gast

Bericht door gast »

digital schreef: De betekenis van het bord is zel degelijk: verboden toegang voor bestuurders van... en niet verboden richting voor bestuurders van...

Dus volgens mij moet aan beide kanten een zelfde bord staan.
GRO
Administrator

Bericht door GRO »

En waarom denkt onze gast dat ????

Als er op de autosnelweg Brussel Luik een zwaar ongeval gebeurt en de richting Brussel Luik wordt afgesloten, dan mogen bestuurders toch nog altijd de richting Luik Brussel gebruiken.

Het antwoord staat in de wegcode bij de verkeersborden.
Als er staat IN BEIDE RICHTINGEN dan mag je er helemaal niet rijden.
Bij dit bord staat VERBODEN RICHTING en niet IN BEIDE RICHTINGEN.
Plaats reactie