Gevarendriehoek

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
dboy2099
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 dec 2015, 13:39

Gevarendriehoek

Bericht door dboy2099 »

Goedemiddag. Ik begrijp de leerstof i.v.m. de gevarendriehoek niet.

"Op een autosnelweg moet je een gevarendriehoek op 100 meter voor de auto plaatsen. Maar hij moet voor aankomende bestuurders zichtbaar zijn vanop 50 meter."

Dus op een autosnelweg moeten de aankomende bestuurders eigenlijk vanop 150 meter van de auto weten dat er een auto stilstaat?


"Op een autoweg moet je een gevarendriehoek op minstens 30 meter voor de auto plaatsen. Maar hij moet voor aankomende bestuurders zichtbaar zijn vanop 50 meter."

Dus op een autoweg moeten de aankomende bestuurders eigenlijk vanop 80 meter van de auto weten dat er een auto stilstaat?


Begrijp ik het goed of verkeerd? En hoe moet ik dat begrijpen? Hoe zit dat in elkaar?
Alvast bedankt aan wie het mij kan uitleggen!
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4325
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Gevarendriehoek

Bericht door Stefan Peeters »

Voor de auto betekent niet voor de voorkant van de auto maar wel voor de auto in de rijrichting van de andere auto's gezien. Dus 100 meter voordat ze het defecte voertuig voorbijrijden.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
dboy2099
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 dec 2015, 13:39

Re: Gevarendriehoek

Bericht door dboy2099 »

Stefan Peeters schreef:Voor de auto betekent niet voor de voorkant van de auto maar wel voor de auto in de rijrichting van de andere auto's gezien. Dus 100 meter voordat ze het defecte voertuig voorbijrijden.
Oké, dat snap ik, dankjewel. Maar wat wordt dan bedoeld met die 50 meter zichtbaarheid?
GRO
Administrator
Berichten: 12779
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Gevarendriehoek

Bericht door GRO »

Dat betekent dat aankomende bestuurders die nog 50 meter van de gevarendriehoek verwijderd zijn, hem moeten kunnen zien staan.
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4325
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Gevarendriehoek

Bericht door Stefan Peeters »

dboy2099 schreef:Maar wat wordt dan bedoeld met die 50 meter zichtbaarheid?
Hetgeen je in je eerste vraag al zelf zei:
dboy2099 schreef:Dus op een autosnelweg moeten de aankomende bestuurders eigenlijk vanop 150 meter van de auto weten dat er een auto stilstaat
Dus op een autoweg moeten de aankomende bestuurders eigenlijk vanop 80 meter van de auto weten dat er een auto stilstaat
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
dboy2099
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 dec 2015, 13:39

Re: Gevarendriehoek

Bericht door dboy2099 »

GRO schreef:Dat betekent dat aankomende bestuurders die nog 50 meter van de gevarendriehoek verwijderd zijn, hem moeten kunnen zien staan.
Zou je mij een voorbeeld kunnen geven wanneer je hem niet kan zien staan? Bedoel je mist, of een tak van een boom die het zicht van die gevarendriehoek belemmert? Hoe moet ik dit mij inbeelden?
dboy2099
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 dec 2015, 13:39

Re: Gevarendriehoek

Bericht door dboy2099 »

Stefan Peeters schreef:
dboy2099 schreef:Maar wat wordt dan bedoeld met die 50 meter zichtbaarheid?
Hetgeen je in je eerste vraag al zelf zei:
dboy2099 schreef:Dus op een autosnelweg moeten de aankomende bestuurders eigenlijk vanop 150 meter van de auto weten dat er een auto stilstaat
Dus op een autoweg moeten de aankomende bestuurders eigenlijk vanop 80 meter van de auto weten dat er een auto stilstaat
Bedankt voor de bevestiging! Vriendelijke groeten.
GRO
Administrator
Berichten: 12779
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Gevarendriehoek

Bericht door GRO »

Zou je mij een voorbeeld kunnen geven wanneer je hem niet kan zien staan?
Vb Net waar je de gevarendriehoek plaatst is een scherpe bocht. Dan plaats je hem wat verder, voor die bocht begint.(Zo kan je zelf nog wat voorbeelden bedenken)
dboy2099
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 dec 2015, 13:39

Re: Gevarendriehoek

Bericht door dboy2099 »

GRO schreef:
Zou je mij een voorbeeld kunnen geven wanneer je hem niet kan zien staan?
Vb Net waar je de gevarendriehoek plaatst is een scherpe bocht. Dan plaats je hem wat verder, voor die bocht begint.(Zo kan je zelf nog wat voorbeelden bedenken)
Dankjewel!
Plaats reactie