**** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****
-
CarolienL
Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****
Lies: ik had een iets oudere meneer met een baard. Een heel rustige en superlieve man! Ik had ook veel geluk met hem denk ik want heb wel wat foutjes gemaakt.
-
Lies20
Mja, maar vanaf wanneer is traag te traag? Ik reed 60 in zone 70, met veel voorrangen van rechts dus k moest telkens weer vertragen, versnellen, vertragen... waar ik eigenlijk van dacht dat het mij de das kon omdoen heeft hij niks van gezegd en ook niet op het blad vermeld... ik had een voorrang van rechts gemist. (Ik kijk, ik zie een vrachtwagen zich in die straat parkeren, ik rij door en dan schiet er een andere bestuurder achter uit. Mij lijkt het veiliger om dan het kruispunt vrij te maken...)
-
Jessica1985
Ik had ook die oudere man...ik had t zo niet met hem, maar Wss heeft het er ook mee te maken omdat ik niet geslaagd was
60 ipv 70...in het verkeer moet je soms je snelheid aanpassen aan wat er op dat moment gaande is.
Als er dan allemaal straten zijn waar je voorrang van rechts moet geven is het toch normaal dat je niet volluit 70 kan rijden.
Ik kan er niet aan uit hoe die examinators denken en zal er nooit aan uit geraken denk ik.
60 ipv 70...in het verkeer moet je soms je snelheid aanpassen aan wat er op dat moment gaande is.
Als er dan allemaal straten zijn waar je voorrang van rechts moet geven is het toch normaal dat je niet volluit 70 kan rijden.
Ik kan er niet aan uit hoe die examinators denken en zal er nooit aan uit geraken denk ik.
-
Jessica1985
Vandaag poging n 2 gedaan
In welk examencentrum ben je geweest? Deurne
- Zat de examinator naast of achter jou? Naast mij
- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen? niet lang nadat we vertrokken waren zei hij me in deze straat ergens te keren. Ik mocht kiezen waar. Ik ben in drie keer kunnen draaien.
- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen? De examinator wees een auto aan waarachter ik moest parkeren. Ik heb in een s-beweging geparkeerd en moest daarna de wagen afsluiten en doen alsof hij er niet bij was.
- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd? Waar de ruitenwisser vloeistof moest. Hoe ik correct mijn zetel moest afstellen. Pinkers,dimlichten,remmen,claxon.
- Als je met een begeleider geweest bent, wie was het ? (geen namen maar vb: papa, mama, oom, tante, vriend(in) enz....) mama
Ik ben geslaagd!
Enorm vriendelijke man, zeer rustig. De papieren worden opgestuurd want er was panne in het gebouw waardoor er niets werkte. Dus nog even geduld voor ik men rijbewijs kan gaan afhalen maar mooie vooruitzichten wanneer de postbode komt
Dankjewel aan het forum hier voor alle tips
In welk examencentrum ben je geweest? Deurne
- Zat de examinator naast of achter jou? Naast mij
- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen? niet lang nadat we vertrokken waren zei hij me in deze straat ergens te keren. Ik mocht kiezen waar. Ik ben in drie keer kunnen draaien.
- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen? De examinator wees een auto aan waarachter ik moest parkeren. Ik heb in een s-beweging geparkeerd en moest daarna de wagen afsluiten en doen alsof hij er niet bij was.
- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd? Waar de ruitenwisser vloeistof moest. Hoe ik correct mijn zetel moest afstellen. Pinkers,dimlichten,remmen,claxon.
- Als je met een begeleider geweest bent, wie was het ? (geen namen maar vb: papa, mama, oom, tante, vriend(in) enz....) mama
Ik ben geslaagd!
Enorm vriendelijke man, zeer rustig. De papieren worden opgestuurd want er was panne in het gebouw waardoor er niets werkte. Dus nog even geduld voor ik men rijbewijs kan gaan afhalen maar mooie vooruitzichten wanneer de postbode komt
Dankjewel aan het forum hier voor alle tips
-
DIDI7
- In welk examencentrum ben je geweest? ASSE
- Zat de examinator naast of achter jou? NAAST ME
- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen? VERLIEP GOED, MOCHT KIEZEN WAAR
- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen? GING VLOT
- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd? SLIJTAGE-INDICATOREN, RICHTINGAANWIJZERS, REM, CLAXON, DIMLICHTEN
- Ben je met de rijschool (welke?) of een begeleider geweest ? BEGELEIDER
- Als je met een begeleider geweest bent, wie was het ? (geen namen maar vb: papa, mama, oom, tante, vriend(in) enz....) ECHTGENOOT
RESULTAAT : UITGESTELD
BEDIENING VOERTUIG : VOORBEHOUD
1/5.00 SCHAKELEN
1/7.00 REM-EN VERTRAGINGSTECHNIEK
PLAATS OP DE OPENBARE WEG : SLECHT
2/12 BORDEN C1-3 (M2-M3)
2/12.00/1 C1
OPMERKINGEN OW:
TUSSENKOMST VAN DE EXAMINATOR
ALLES GING VOLGENS MIJ GOED, HET SCHAKELEN VERLIEP SOMS STROEF DOOR DE STRESS
TOT IK EEN EENRICHTINGSSTRAAT INREED, DOM DOM DOM, PUUR VAN DE STRESS
SUPERKWAAD OP MEZELF, HOE KON IK DAT NU NIET GEZIEN HEBBEN :'(
HET WAS EEN KLEIN STRAATJE, MET VOOR MEN OGEN, EEN GROOT C1 BORD, EN IK MAAR FOCUSSEN OP DE STRAAT RECHTS VAN ME, VOOR DE VOORRANG VAN RECHTS, EN IK REED RECHTDOOR IN DE EENRICHTINGSSTRAAT
IK KEN DE ANDERE CODES VAN HET SCHAKELEN EN REM TECHNIEK NIET, MAAR INDIEN IK DAT C1 BORD HAD GEZIEN, WAS ER DAN KANS DAT IK ERDOOR WAS?
- Zat de examinator naast of achter jou? NAAST ME
- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen? VERLIEP GOED, MOCHT KIEZEN WAAR
- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen? GING VLOT
- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd? SLIJTAGE-INDICATOREN, RICHTINGAANWIJZERS, REM, CLAXON, DIMLICHTEN
- Ben je met de rijschool (welke?) of een begeleider geweest ? BEGELEIDER
- Als je met een begeleider geweest bent, wie was het ? (geen namen maar vb: papa, mama, oom, tante, vriend(in) enz....) ECHTGENOOT
RESULTAAT : UITGESTELD
BEDIENING VOERTUIG : VOORBEHOUD
1/5.00 SCHAKELEN
1/7.00 REM-EN VERTRAGINGSTECHNIEK
PLAATS OP DE OPENBARE WEG : SLECHT
2/12 BORDEN C1-3 (M2-M3)
2/12.00/1 C1
OPMERKINGEN OW:
TUSSENKOMST VAN DE EXAMINATOR
ALLES GING VOLGENS MIJ GOED, HET SCHAKELEN VERLIEP SOMS STROEF DOOR DE STRESS
TOT IK EEN EENRICHTINGSSTRAAT INREED, DOM DOM DOM, PUUR VAN DE STRESS
SUPERKWAAD OP MEZELF, HOE KON IK DAT NU NIET GEZIEN HEBBEN :'(
HET WAS EEN KLEIN STRAATJE, MET VOOR MEN OGEN, EEN GROOT C1 BORD, EN IK MAAR FOCUSSEN OP DE STRAAT RECHTS VAN ME, VOOR DE VOORRANG VAN RECHTS, EN IK REED RECHTDOOR IN DE EENRICHTINGSSTRAAT
IK KEN DE ANDERE CODES VAN HET SCHAKELEN EN REM TECHNIEK NIET, MAAR INDIEN IK DAT C1 BORD HAD GEZIEN, WAS ER DAN KANS DAT IK ERDOOR WAS?
-
Inazuma
Dan was er een kans - bediening voertuig is maar voorbehoud (i.e. de minst erge beoordeling)
Toch iets dat je wat zal moeten verbeteren .
Schakelen wijt je aan de stress, maar remtechniek ?
Heb je gevraagd wat je daarbij verkeerd deed ?
Toch iets dat je wat zal moeten verbeteren .
Schakelen wijt je aan de stress, maar remtechniek ?
Heb je gevraagd wat je daarbij verkeerd deed ?
-
Didi7
neen, heb het niet gevraagd
Ik denk dat ik niet genoeg rem met de motor, nog een paar keer filmpjes bekijken ivm remmen, en hopen dat het schakelen beter zal gaan volgende keer
Dank u voor de uitleg!
Ik denk dat ik niet genoeg rem met de motor, nog een paar keer filmpjes bekijken ivm remmen, en hopen dat het schakelen beter zal gaan volgende keer
Dank u voor de uitleg!
-
gast74
Vanmorgen een examen rijbewijs BE afgelegd.
OK,... het was afgrijselijk weer,... regende dat het goot en examinator zat mooi ingepakt.
Ik mocht in en uit de wagen in rijkleren.
Al wat nerveus en dan nog enkele snedige opmerkingen vanwege de examinator z'n kant.
Manuevers perfect uitgevoerd en toch er niet door.
M'n controles waren niet afdoende en de aanhanger aankoppelen was niet volgens het boekje.
Verkeerde volgorde, handschoenen vergeten en een kusje met de bumper tegen de trekhaak. Wegens het slechte zicht en een verblinde achteruitrijcamera.
Rij al 20 jaar met een aanhanger 750 kg rond, heftruck attest voor 5 ton, rijbewijs G, nog enkele attesten die ik vergeten ben.
Kan het begrijpen dat ik "niet volgens de regels handelde" en de examinator me geen goedkeuring gaf.
Echter de neerkijkende minachtende houding en de korte taal heeft niets met klantvriendelijkheid te maken. Toch niet zoals ik het dagdagelijks verstrek aan m'n klanten.
Netjes m'n uurtjes gedaan met de rijschool,... met een voor iemand met tinnitus aan het rechtoor een continu murmelende instructeur. Echter wel de fijne kneepjes van het vak geleerd.
Nu is het terug een zoeken naar vrije tijd om dit examen af te leggen tijdens de sluitingsuren.
Al bij al geen aangename ervaring,...
OK,... het was afgrijselijk weer,... regende dat het goot en examinator zat mooi ingepakt.
Al wat nerveus en dan nog enkele snedige opmerkingen vanwege de examinator z'n kant.
M'n controles waren niet afdoende en de aanhanger aankoppelen was niet volgens het boekje.
Verkeerde volgorde, handschoenen vergeten en een kusje met de bumper tegen de trekhaak. Wegens het slechte zicht en een verblinde achteruitrijcamera.
Rij al 20 jaar met een aanhanger 750 kg rond, heftruck attest voor 5 ton, rijbewijs G, nog enkele attesten die ik vergeten ben.
Kan het begrijpen dat ik "niet volgens de regels handelde" en de examinator me geen goedkeuring gaf.
Echter de neerkijkende minachtende houding en de korte taal heeft niets met klantvriendelijkheid te maken. Toch niet zoals ik het dagdagelijks verstrek aan m'n klanten.
Netjes m'n uurtjes gedaan met de rijschool,... met een voor iemand met tinnitus aan het rechtoor een continu murmelende instructeur. Echter wel de fijne kneepjes van het vak geleerd.
Nu is het terug een zoeken naar vrije tijd om dit examen af te leggen tijdens de sluitingsuren.
Al bij al geen aangename ervaring,...
-
bert.covens
gast74 schreef:Vanmorgen een examen rijbewijs BE afgelegd.
M'n controles waren niet afdoende
Oefen daar nog wat op. Ik adviseer meestal, om aan de bestuurdersdeur te beginnen, en omheen de combinatie te gaan. En alle punten aanduiden die je tegenkomt (zoals je in de rijschool gezien hebt). Doorgaans worden hier zaken niet opgesomd door te snel willen zijn (een gevolg van wat zenuwachtigheid).
Heeft de examinator ook verteld wélke zaken je niet opgesomd hebt ?
gast74 schreef:en de aanhanger aankoppelen was niet volgens het boekje.
Verkeerde volgorde
Binnen deze groepen, mag je doen wat je wil. Of je nu eerst de veiligheidskabel aankoppelt en daarna de electriciteitskabel, of omgekeerd maakt niet uit. Maar stel bijvoorbeeld NOOIT een handeling uit groep C, voordat je alle handelingen uit groep B gedaan hebt.folder goca schreef:6.5 KOPPELING – GROEP A
]Trekkend voertuig plaatsen
6.6 KOPPELING – GROEP B
Parkeerrem aanhangwagen afzetten
Aanhangwagen aankoppelen
Aantonen dat u de veiligheidssluiting nagaat
Elektriciteitsleiding aankoppelen
Veiligheidskabel aankoppelen
Steunwiel volledig opdraaien en wiel blokkeren. Met het oog op uw veiligheid mag u het steunwiel niet volledig opdraaien indien u de parkeerrem van de aanhangwagen afzet om de aanhangwagen aan te koppelen.
6.7 RIJD HET VOERTUIG VOORUIT TOT ONGEVEER 1M50
VAN DE LAADKAAI
6.8 KOPPELING GROEP C
Elektrische controle (signalisatie voertuig)
(edit: JIJ vraagt de examinator om de verlichting van de aanhanger te controleren. Dus het initiatief moet van JOU uitgaan ! Let op, dit staat dus volledig los van het gedeelte voorafgaande controles)
Men is daar nogal streng op. Ik dacht zelfs, dat het strikt genomen al genoeg is om te buizen.gast74 schreef:handschoenen vergeten
Aie. Je mag de aanhanger altijd maximaal 1 meter bijtrekken als je auto recht voor de aanhangwagen opgesteld is. Nooit blijven rijden "op goed geluk" tot je ertegenaan rijdt. Speel op zeker. Eénmaal je auto recht voor de aanhanger opgesteld is, stap je desnoods even uit om te gaan kijken hoever je nog van je aanhangwagen staat. Mss kan je intussen je camera even schoonvegen. Je hebt zeker tijd genoeg, dus ga liever een keertje extra kijken als je twijfelt. Let wel op: niet vergeten op een veilige manier je voertuig verlaten, je portier tussentijds goed te sluiten, en niet lopen of springen.gast74 schreef:en een kusje met de bumper tegen de trekhaak. Wegens het slechte zicht en een verblinde achteruitrijcamera.
Doorgaans, hebben leerlingen het véél moeilijker met de s-beweging en het recht achteruit rijden. Als je daar geen noemenswaardige problemen mee hebt, gaat 't je vast lukken de volgende keer. Doe je voorafgaande controles systematisch genoeg om te voorkomen dat je belangrijke aandachtspunten over 't hoofd zou zien. Koppel aan in de juiste volgorde. En laat 't niet afhangen van dingen zoals handschoenen vergeten, portier laten openstaan als je gaat kijken, lopen, uit je wagen springen, .....
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
-
Familie M. en V.R.
EXAMENCENTRUM HAASRODE
Dikke 3 maanden geleden heb ik mijn Theoretisch examen afgelegd. Linkje
Gisteren (22-06-2015) heb ik mijn praktijk examen gedaan en ook voor de eerste keer geslaagd.
Mijn rijbewijs heeft me niet veel gekost
3.50€ Gratisrijbewijsonline Code.
15.00€ Theoretisch examen.
25.00€ Voorlopige rijbewijs.
36.00€ Praktijk examen.
25.00€ Vast rijbewijs.
TOTAAL 104.50€ Dus deze website/forum heeft me goed geholpen.
Voor mij is nu gedaan
Dank u Gratisrijbewijsonline een aanraden voor iedereen.
Dikke 3 maanden geleden heb ik mijn Theoretisch examen afgelegd. Linkje
Gisteren (22-06-2015) heb ik mijn praktijk examen gedaan en ook voor de eerste keer geslaagd.
Mijn rijbewijs heeft me niet veel gekost
3.50€ Gratisrijbewijsonline Code.
15.00€ Theoretisch examen.
25.00€ Voorlopige rijbewijs.
36.00€ Praktijk examen.
25.00€ Vast rijbewijs.
TOTAAL 104.50€ Dus deze website/forum heeft me goed geholpen.
Voor mij is nu gedaan
-
GRO
- Administrator
Proficiat
-
mulee
Ik heb gisteren m'n eerste poging gewaagd en helaas gefaald.
Ik geef liever niet te veel details mee, maar ik ben wel zeer ontevreden over m'n examinator. Heb dan ook een paar vragen hier omtremt.
Eerst en vooral, was mijn examinator een kwartier te laat. M'n eerste vraag is dus uiteraard: mag dit eigenlijk? Mijn begeleider en ik waren op tijd, en ook op tijd ingeschreven.
Ik vond dat onbeleefd. Dit omdat we hem zagen zitten in z'n bureau in het examencentrum wanneer ik mij aanmelde aan de balie. Hoe dan ook, hij kon een goed excuus hebben maar hij excuseerde zich niet wanneer hij aankwam. Ongeacht of dit dus mag of niet, we spreken hier toch over algemene beleefdheid?! Ik hoef er dus niet bij te vertellen dat ik in dat kwartier wachten enorm veel zenuwen had gekregen.
Na de controles (die vlot zijn verlopen) ging hij naast mij zitten. Mijn begeleider moest achteraan zitten. Mijn wagen is een 3-deurs en mijn begeleider (m'n vader eigenlijk) schoof de zetel naar voor om hem te laten instappen, maar hij weigerde. Ik heb eigeniljk al verschillende dingen gelezen en gehoord, dus mijn vraag is duidelijk: waar moet de examinator zitten (wanneer je het rijexamen doet met jouw eigen wagen)?
Oké, en dan het laatste: Wanneer moet de examinator het reglement uitleggen? Bij mij deed hij dat dus als ik al op de baan was. Daar zit eigenlijk mijn grootste probleem, want dat zorgde voor afleiding. Het examencentrum ligt op een drukke weg, maar ik moest ook luisteren naar de regels van het examen.
Op dat moment heb ik eigenlijk ook al m'n grootste en meest cruciale fout gemaakt. Ik was afgeleid (door hem!) en heb voetgangers net te laat gezien. Ik dacht dat ik niet meer ging kunnen stoppen en heb dus doorgereden. Dat was echt een verkeert reflex van mij want eigenlijk zat er ook niemand achter mij. Ik geef dus ook zonder probleem die fout toe.
Maar ik toch denk ik ook dat die fout HEEEL erg beïnvloed was door m'n examinator.
In totaal heb ik maar een kwartier gereden. Ik heb een sterk vermoeden dat dit is omdat ik die fout gemaakt heb (kwas van toen al gebuisd, niet?) maar ook omdat hij gewoon weg al een kwartier te laat was.
Hoe dan ook, ik ga zo snel mogelijk terug voor m'n herkansing. Ik probeer tegen de volgende keer mijn zenuwen te onderdrukken, dat zal ook wel al veel helpen denk ik. Ik wou eigenlijk ook vooral hier eens m'n verhaal doen en ziet wat klopt en niet klopt enz.
Ik geef liever niet te veel details mee, maar ik ben wel zeer ontevreden over m'n examinator. Heb dan ook een paar vragen hier omtremt.
Eerst en vooral, was mijn examinator een kwartier te laat. M'n eerste vraag is dus uiteraard: mag dit eigenlijk? Mijn begeleider en ik waren op tijd, en ook op tijd ingeschreven.
Ik vond dat onbeleefd. Dit omdat we hem zagen zitten in z'n bureau in het examencentrum wanneer ik mij aanmelde aan de balie. Hoe dan ook, hij kon een goed excuus hebben maar hij excuseerde zich niet wanneer hij aankwam. Ongeacht of dit dus mag of niet, we spreken hier toch over algemene beleefdheid?! Ik hoef er dus niet bij te vertellen dat ik in dat kwartier wachten enorm veel zenuwen had gekregen.
Na de controles (die vlot zijn verlopen) ging hij naast mij zitten. Mijn begeleider moest achteraan zitten. Mijn wagen is een 3-deurs en mijn begeleider (m'n vader eigenlijk) schoof de zetel naar voor om hem te laten instappen, maar hij weigerde. Ik heb eigeniljk al verschillende dingen gelezen en gehoord, dus mijn vraag is duidelijk: waar moet de examinator zitten (wanneer je het rijexamen doet met jouw eigen wagen)?
Oké, en dan het laatste: Wanneer moet de examinator het reglement uitleggen? Bij mij deed hij dat dus als ik al op de baan was. Daar zit eigenlijk mijn grootste probleem, want dat zorgde voor afleiding. Het examencentrum ligt op een drukke weg, maar ik moest ook luisteren naar de regels van het examen.
Op dat moment heb ik eigenlijk ook al m'n grootste en meest cruciale fout gemaakt. Ik was afgeleid (door hem!) en heb voetgangers net te laat gezien. Ik dacht dat ik niet meer ging kunnen stoppen en heb dus doorgereden. Dat was echt een verkeert reflex van mij want eigenlijk zat er ook niemand achter mij. Ik geef dus ook zonder probleem die fout toe.
Maar ik toch denk ik ook dat die fout HEEEL erg beïnvloed was door m'n examinator.
In totaal heb ik maar een kwartier gereden. Ik heb een sterk vermoeden dat dit is omdat ik die fout gemaakt heb (kwas van toen al gebuisd, niet?) maar ook omdat hij gewoon weg al een kwartier te laat was.
Hoe dan ook, ik ga zo snel mogelijk terug voor m'n herkansing. Ik probeer tegen de volgende keer mijn zenuwen te onderdrukken, dat zal ook wel al veel helpen denk ik. Ik wou eigenlijk ook vooral hier eens m'n verhaal doen en ziet wat klopt en niet klopt enz.
-
GRO
- Administrator
Waar hij wenst, maar niet achter het stuur.waar moet de examinator zitten
Meestal neemt hij achteraan plaats.
Zal hij vermoedelijk wel een reden voor gehad hebben.Eerst en vooral, was mijn examinator een kwartier te laat. M'n eerste vraag is dus uiteraard: mag dit eigenlijk?
Dat kan toch geen reden zijn voor een slechte prestatie van een leerling.
Wat bedoel jij met reglement uitleggen?Wanneer moet de examinator het reglement uitleggen?
-
bert.covens
Na de voorafgaandelijke controles, nemen de examinator en de begeleider plaats in de auto. De examinator geeft dan nog een kort woordje uitleg over het verloop van de examenrit. Hij licht toe HOE hij zijn instructies over de te volgen route zal geven. Zoiets ongeveer :GRO schreef:Wat bedoel jij met reglement uitleggen?mulee schreef:Wanneer moet de examinator het reglement uitleggen?
Ik vermoed, dat hij dit bedoelt. Juist, mulee ? Deze instructies worden gegeven VOORDAT je de weg opgaat.Ik zal u de weg aanduiden. Ik zal u tijdig aankondigen wanneer we linksaf of rechtsaf zullen gaan. Zolang ik niets zeg, rijdt u rechtdoor, en blijft u de weg volgen waarop u zich bevindt. Ik zal u nooit in een valstrik lokken. Maar als u door middel van 1 of ander verkeersbord u verplicht een bepaalde richting te kiezen, zeg ik niets. Dan moet u zélf dat verkeersbord gezien hebben, en de wegcode correct toepassen. Ik verwacht van u, dat u te allen tijde met een aangepaste snelheid rijdt. Bij het parkeren, duid ik u een voertuig aan, waarachter u zich in een vloeiende s-beweging moet parkeren. Wanneer we keren, kiest u in die straat zélf de plaats die u het meest geschikt lijkt om te keren. U blijft daarbij op de rijbaan. U mag de boordsteen lichtjes raken, maar u mag in géén geval OP het trottoir rijden. Bij beide maneuvers mag u altijd 1x herbeginnen als het niet meteen lukt, zonder dat het als fout aangerekend wordt. Heeft u nog vragen ? Veel succes !
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
-
mulee
Dat was inderdaad wat ik bedoelde, en bij waren we dus al op de weg wanneer hij deze uitleg gaf.