**** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
jolienxdxdx

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door jolienxdxdx »

In welk examencentrum ben je geweest? Brakel

- Zat de examinator naast of achter jou? Rechts achter mij

- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen? Toen we bijna terugkwam bij het examencentrum zijn we een zijstraatje in gereden en heb ik mij mogen keren. Net toen ik mij wilde keren kwam er een auto uit een parkeergarage, ik heb mij dan wat verder gekeerd. Alles ging perfect.

- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen? De examinator wees een auto aan waarachter ik moest parkeren. Ik heb in een s-beweging geparkeerd en ze zei dat ik het heel vlot had gedaan.

- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd? Terwijl we naar de auto stapten vroeg ze mij hoe ik zie dat de banden versleten zijn en hoe dik de slijtindicatoren moeten zijn. Ik heb de motorcap niet moeten openen. De voorafgaande controles waren linker,rechterpinker, ruitenwissers en lichten.

- Als je met een begeleider geweest bent, wie was het ? (geen namen maar vb: papa, mama, oom, tante, vriend(in) enz....) mama
Mijn examen verliep super goed, ze stelde mij enorm op mijn gemak. Toen we terug arriveerden bij het examencentrum zei ze ik heb goed nieuws je bent geslaagd. Ik was enorm blij, op mijn blad stond er geen enkele fout behalve eco+. ik weet niet echt wat dat wil zeggen, maar ze zei dat ik geen fouten had gemaakt.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door de rijprof »

eco + is goed ecologisch gereden, positief dus, proficiat ! :wink:
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Jessica1985
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 mar 2015, 15:05

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Jessica1985 »

Rijexamen gedaan en niet geslaagd. Ik weet dat ik het kan en toch nog zon fouten gemaakt.
Ik reeds 50 in een straat waar je 30 mocht rijden. Ik had het bord gezien en reed 30 maar in de volgende straat terug 50 ipv te wachten wanneer ik het bord einde zone 30 te zien kreeg.

Parkeren was goed, enkel mijn pinkers vergeten en ja...examinator zei het. En dan wist ik dat ik al gebuisd was.
Ik heb meteen terug een afspraak gemaakt, ik hoop deze keer minder zenuwen.
Het is men eigen stomme fout.

Resultaat:uitgesteld
Richtingsverandering: voorbehoud
Zich vergewissen/bord F50
Voorrang: onvoldoende
Geen voorrang verlenen
Snelheid en verkeersinzicht: goed
Manoeuvres: onvoldoende
Parkeren achter een voertuig: goed
Kenbaar maken: onvoldoende

Opmerkingen: tussenkomst van de examinator
In welk examencentrum ben je geweest? Deurne

- Zat de examinator naast of achter jou? Rechts achter mij

- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen? Waren nog niet lang onderweg toen hij zei, in deze straat mag je ergens keren. Een baan met langs twee,kanten auto's geparkeerd. Ging goed.

- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen? De examinator wees een auto aan,zei me ernaast te gaan staan en erachter te parkeren. Ik stond voor een garage. Ik wou nog achteruit staan maar hij zei. Dit kan geen kwaad, is enkel om te zien voor het parkeren.

- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd? Pinkers en claxon. En waar de remvloeistof in moest.

- Als je met een begeleider geweest bent, wie was het ? (geen namen maar vb: papa, mama, oom, tante, vriend(in) enz....) mama
Inazuma
Berichten: 11397
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Inazuma »

Jessica1985 schreef:Rijexamen gedaan en niet geslaagd. Ik weet dat ik het kan en toch nog zon fouten gemaakt.
Ik reeds 50 in een straat waar je 30 mocht rijden. Ik had het bord gezien en reed 30 maar in de volgende straat terug 50 ipv te wachten wanneer ik het bord einde zone 30 te zien kreeg.
Staat anders niet op je uitslag ...
Parkeren was goed, enkel mijn pinkers vergeten en ja...examinator zei het. En dan wist ik dat ik al gebuisd was.
Ik heb meteen terug een afspraak gemaakt, ik hoop deze keer minder zenuwen.
Dat was niet het enige ...
Voorrang: onvoldoende
Geen voorrang verlenen
Geen voorrang verleend ...
Manoeuvres: onvoldoende
Kenbaar maken: onvoldoende
Jessica1985
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 mar 2015, 15:05

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Jessica1985 »

Inazuma schreef:[quote="Jessica1985
Parkeren was goed, enkel mijn pinkers vergeten en ja...examinator zei het. En dan wist ik dat ik al gebuisd was.
Ik heb meteen terug een afspraak gemaakt, ik hoop deze keer minder zenuwen.
Dat was niet het enige ...
Voorrang: onvoldoende
Geen voorrang verlenen
Geen voorrang verleend ...
Manoeuvres: onvoldoende
Kenbaar maken: onvoldoende
Wat bedoeld u?
Het parkeren zelf is prima gegaan, in 1 keer zonder kant te raken. Voldoende afstand met de vorige wagen. En auto mooi afgesloten zoals vermeld in het handboek
Inazuma
Berichten: 11397
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Inazuma »

Jessica1985 schreef:Wat bedoeld u?
Het parkeren zelf is prima gegaan, in 1 keer zonder kant te raken. Voldoende afstand met de vorige wagen. En auto mooi afgesloten zoals vermeld in het handboek
Je zal ook

- meer op de voorrang moeten letten

- (nadrukkelijker) kijken bij richtingsveranderingen of er geen andere weggebruikers zijn (die F50 slaat op fietsers)
Jessica1985
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 mar 2015, 15:05

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Jessica1985 »

Inderdaad. Die F50 heb ik echt niet gezien.

Overal voorrang gegeven waar het moest, maar ik zou ergens te snel zijn vertrokken. Ik had meer tijd moeten geven aan die van rechts komen.

Van fouten leert men. Nu terug dagelijks in Deurne gaan rijden en hopelijk volgende keer beter. Anders zal t me heus wat geld gaan kosten aan rijlessen :(
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door bert.covens »

Jessica1985 schreef:Inderdaad. Die F50 heb ik echt niet gezien.
F50bis, waarschijnlijk.

Afbeelding

Dit is een soort algemene code. Het hoeft niet noodzakelijk op een plaats te zijn, waar dat bord ook effectief staat. Kan eigenlijk bij elke verandering van richting zijn gebeurd. Beter kijken vooraleer je afslaat.
Jessica1985 schreef:Overal voorrang gegeven waar het moest, maar ik zou ergens te snel zijn vertrokken. Ik had meer tijd moeten geven aan die van rechts komen.
De voorrangsplicht, beperkt zich niet tot de eerste die van rechts komt ....

12.5. De bestuurder die voorrang moet verlenen, mag slechts verder rijden indien hij zulks kan doen zonder gevaar voor ongevallen, gelet op de plaats van de andere weggebruikers, hun snelheid en de afstand waarop zij zich bevinden.
Jessica1985 schreef:Van fouten leert men. Nu terug dagelijks in Deurne gaan rijden en hopelijk volgende keer beter. Anders zal t me heus wat geld gaan kosten aan rijlessen :(
Oefening baart kunst. Succes nog.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Gast

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Gast »

GRO schreef:Beste jongeren,

Willen jullie hieronder even vertellen hoe het nieuwe praktijkexamen is verlopen?

Voorbeeld:
- In welk examencentrum ben je geweest? Moorsele
- Zat de examinator naast of achter jou? Rechts achter mij
- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen? Ik mocht op bepaald moment links afslaan en daar kiezen waar k zou keren. Ik heb het mij zelf gemakkelijk gemaakt, parkeerstrook gebruikt, naar links gedraaid, naar rechts naar achter en dan verder gereden. Ging soepel.
- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen? Achter een kleine grijze auto mocht ik parkeren, redelijk rustig. Ik zag dat ik bijna tegen de borduur kwam, k raakte het lichtjes en dacht eerst dat ie mij er zou v buizen maar k corrigeerde mij door klein beetje naar achter te rijden en zat mooi naast de borduur en met goede afstand van de auto voor mij.
- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd? Bandenspanning, alle lichten.
- Ben je met de rijschool (welke?) of een begeleider geweest ? Ik had 20u rijschool gevolgd om alleen te kunnen rijden, maar had zodanig achteraf met mijn klein Opel Corsa geoefend dat ik het met mijn begeleider heb gedaan.
- Als je met een begeleider geweest bent, wie was het ? (geen namen maar vb: papa, mama, oom, tante, vriend(in) enz....) met mijn man ben ik geweest

Vertel er ook even bij of je rijschool hebt gevolgd of enkel met begeleider hebt leren rijden.

ik heb eerst rijschool gedaan en dan achteraf alleen geoefend en gereden, af en toe met mijn man om te zien of ik het goed doet.

Ik ben gelukkig geslaagd na de 2de poging.
Ik kreeg de opmerking dat ik met oprijden van snelweg iets sneller moest optrekken en op tijd bij afritten moest afremmen.
Verder kreeg ik goede beoordeling op mijn bediening van de auto, goed gekeken in de spiegels en met voorrang van rechts, verder zei hij dat ik een zeer rustige indruk gaf tijdens het rijden. Wat ook zo was, ik was echt relaxed tijdens rijden.
Bij de eerste poging had ik ff 1 voorrang van rechts gemist waardoor ik niet verder mocht doen. Heb dan werk daarna opnieuw afspraak gemaakt omdat ik zelf de indruk had dat ik wel kon rijden maar door eventuele 'zenuwen' dit had gemist anders mis ik NOOIT een voorrang.
Lies20
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 mei 2015, 22:37

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Lies20 »

Ik ga morgenvroeg voor poging 2, wish me luck :)
Jessica1985
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 mar 2015, 15:05

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Jessica1985 »

Succes!!!!
Lies20
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 mei 2015, 22:37

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Lies20 »

Helaas...
Gebuisd wegens te lage snelheid.
CarolienL

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door CarolienL »

In welk examencentrum ben je geweest? Deurne

- Zat de examinator naast of achter jou? Rechts achter mij

- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen? Ik reed in een straat en de examinator vertelde me dat ik hier mocht terugkeren.

- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen? De examinator wees een grijze wagen aan waar ik achter moest parkeren. 1ste keer tegen de borduur gekomen en 2de keer was het gelukt.

- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd? Ik moest de koelvloeistof aanduiden, dan vertellen over hoe ik juist in de auto moet zitten en dan moest ik de lichten en pinkers gebruiken.

- Als je met een begeleider geweest bent, wie was het ? (geen namen maar vb: papa, mama, oom, tante, vriend(in) enz....)
vader

ik was SUPER zenuwachtig! Ik ben stilgevallen vanaf we buiten het examencentrum kwamen maar daar heeft hij niets over gezegd. 1 keer voorang van rechts 'vergeten' maar ik zei nog 'oeps'. Terug onderweg naar het examencentrum (laatste stuk) net over een stuk borduur gereden.

maar ik ben GESLAAGD!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jessica1985
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 mar 2015, 15:05

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Jessica1985 »

Lies: ti's ook nooit goed voor die mannen he. Te traag....pffff das echt een excuus zoeken

Carolien: proficiat!!!!! Welke examinator had je?
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Benny Stinkens »

Jessica1985 schreef:Lies: ti's ook nooit goed voor die mannen he. Te traag....pffff das echt een excuus zoeken
Dat is nu eenmaal het verkeersreglement.
wegcode schreef:art10 Snelheid
10.2. Geen enkele bestuurder mag de normale gang van andere bestuurders hinderen door abnormaal traag te rijden wanneer daar geen geldige reden toe is, of door plots te remmen wanneer dit niet om veiligheidsredenen vereist is.
Door te traag te rijden geef je trouwens aan een examinator de indruk dat je niet durft/kan rijden.
Je moet hem dus echt overtuigen dat je op een vlotte manier aan het verkeer kan deelnemen.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie