**** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****
-
yolo
Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****
Ik heb dinsdag praktijkexamen in examencentrum Sint-Denijs-Westrem.
Heeft er iemand nog tips voor mij (routes, belangrijke punten, snelheid, enz.)?
Heeft er iemand nog tips voor mij (routes, belangrijke punten, snelheid, enz.)?
-
Harmony
-In welk examencentrum ben je geweest?
Alken
- Zat de examinator naast of achter jou?
Achter, ik vind dit persoonlijk veel beter.
- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen?
Vrije keuze en je hebt plaats genoeg
- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?
Er was veel plaats achter de auto. Gewoon goed spiegels gebruiken zeker bij het uitstappen en wegrijden. Voor de rest moet dit wel lukken al je genoeg geoefend hebt.
- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?
Alle lichten+motorolie+zithouding in de auto+voorruitverwarming
- Ben je met de rijschool (welke?) of een begeleider geweest ?
Begeleider
-Als je met een begeleider geweest bent, wie was het ? (geen namen maar vb: papa, mama, oom, tante, vriend(in) enz....)
Schoonzus (eerste keer was met mijn broer)
Vertel er ook even bij of je rijschool hebt gevolgd of enkel met begeleider hebt leren rijden.
Enkel met begeleider ( +-6 uren rijschool voor de basis)
Ik heb vooral in Alken moeten rijden. De eerste keer was ik gebuisd, dit had grotendeels te maken met de stress. Voor de tweede keer was ik er wel door omdat ik mijn zenuwen onder controle had
.
Veel succes voor degenen die nog moeten gaan!!!
Alken
Achter, ik vind dit persoonlijk veel beter.
Vrije keuze en je hebt plaats genoeg
Er was veel plaats achter de auto. Gewoon goed spiegels gebruiken zeker bij het uitstappen en wegrijden. Voor de rest moet dit wel lukken al je genoeg geoefend hebt.
Alle lichten+motorolie+zithouding in de auto+voorruitverwarming
Begeleider
-Als je met een begeleider geweest bent, wie was het ? (geen namen maar vb: papa, mama, oom, tante, vriend(in) enz....)
Schoonzus (eerste keer was met mijn broer)
Vertel er ook even bij of je rijschool hebt gevolgd of enkel met begeleider hebt leren rijden.
Enkel met begeleider ( +-6 uren rijschool voor de basis)
Ik heb vooral in Alken moeten rijden. De eerste keer was ik gebuisd, dit had grotendeels te maken met de stress. Voor de tweede keer was ik er wel door omdat ik mijn zenuwen onder controle had
Veel succes voor degenen die nog moeten gaan!!!
-
Harmony
Dag allemaal,
Wat ik vergeten te zeggen was, neem zeker het praktijkhandboek door. Dit heeft me veel geholpen. Ik heb ook de moeilijke straten opgezocht via google maps. En op dit forum vind je ook veel tips.
Succes!!!
Wat ik vergeten te zeggen was, neem zeker het praktijkhandboek door. Dit heeft me veel geholpen. Ik heb ook de moeilijke straten opgezocht via google maps. En op dit forum vind je ook veel tips.
Succes!!!
-
Gast
Hallo ik moet morgen mijn praktijk gaan afleggen en had graag wat meer info gehad ivm "het keren in een straat" en een geparkeerde auto, of obstakel voorbij rijden
Moet je tijden het manouvre keren in een straat telkens je richtingaanwijzers gebruiken tijdens het keren ? bij een geparkeerde auto of obstakel, ik weet dat je je richtingaanwijzer moet gebruiken als naar links uitwijkt maar moet je hem dan ook terug opzetten als je terug naar rechts uitwijkt ? alvast bedankt
Moet je tijden het manouvre keren in een straat telkens je richtingaanwijzers gebruiken tijdens het keren ? bij een geparkeerde auto of obstakel, ik weet dat je je richtingaanwijzer moet gebruiken als naar links uitwijkt maar moet je hem dan ook terug opzetten als je terug naar rechts uitwijkt ? alvast bedankt
-
de rijprof
Ga eens naar http://www.derijprof.be" target="_blank > zie: keren en parkeren en bekijk de animatiefilmpjes.
Om een obstakel aan te kondigen aan andere weggebruikers waarbij je een zijdelingse verplaatsing moet maken, moet links pinken voor de zijdelingse verplaatsing naar links en moet je rechts pinken voor de zijdelingse verplaatsing naar rechts.
Om een obstakel aan te kondigen aan andere weggebruikers waarbij je een zijdelingse verplaatsing moet maken, moet links pinken voor de zijdelingse verplaatsing naar links en moet je rechts pinken voor de zijdelingse verplaatsing naar rechts.
-
Gast
In welk examencentrum ben je geweest?
Oostende
Achter, rechts.
Zelf mogen kiezen, het was een hele kalme doodlopende straat
Achter een auto parkeren welke werd aangeduid door de examinator, parkeren ging zeer goed en stond naar mijn eigen inzien perfect, opmerking op het einde van het examen was dat ik volgens hem te laat naar rechts knipperde (tijdens het stoppen), ik had dit al veel eerder moeten doen....
Remolie, alle lichten en zitstand
Begeleider
Stiefmama
Enkel met begeleider.
Resultaat : Niet geslaagd, tot grote teleurstelling. Zelf had ik het gevoel tot op een zeker punt dat ik Perfect had gereden!
Opmerkingen :
* Op een zeer druk kruispunt (petit paris) getwijfeld of een auto voorrang had (het stopbord aan zijn kant niet gezien) waardoor ik stopte om hem door te laten, dit werd meteen gevolgd door een diepe zucht van de examinator... (Onvoldoende snelheid en verkeersinzicht)
* Bij het starten, vermoedelijk door de stress met een wiel heel licht op het fietspad gereden in mijn bocht. (Voorbehoud richtingsverandering)
* Manoeuvres voorbehoud (zie commentaar parkeren)
* Voetgangers die begonnen over te steken toen ik net op het zebrapad reed aan de linkerkant, door het drukke verkeer te laat gezien, onvoldoende
* Verder nog een tussenkomst van de examinator die in mijn ogen en deze van mijn begeleider totaal ongegrond was, bij een kruispunt met voorrang van rechts was ik net van plan (nog een eindje van het kruispunt zelf) om te remmen tot volledige stilstand (gevaarlijk kruispunt). Nog voordat ik dit kon doen begon mijn examinator te roepen dat ik moest stoppen, mijn begeleider had aan mijn pedaleren gezien dat ik net op dat moment ging stoppen.
Mijn examinator was zéér streng, mijn parcour verliep buiten deze punten werkelijk vlekkeloos.
Oostende
Achter, rechts.
Zelf mogen kiezen, het was een hele kalme doodlopende straat
Achter een auto parkeren welke werd aangeduid door de examinator, parkeren ging zeer goed en stond naar mijn eigen inzien perfect, opmerking op het einde van het examen was dat ik volgens hem te laat naar rechts knipperde (tijdens het stoppen), ik had dit al veel eerder moeten doen....
Remolie, alle lichten en zitstand
Begeleider
Stiefmama
Enkel met begeleider.
Resultaat : Niet geslaagd, tot grote teleurstelling. Zelf had ik het gevoel tot op een zeker punt dat ik Perfect had gereden!
Opmerkingen :
* Op een zeer druk kruispunt (petit paris) getwijfeld of een auto voorrang had (het stopbord aan zijn kant niet gezien) waardoor ik stopte om hem door te laten, dit werd meteen gevolgd door een diepe zucht van de examinator... (Onvoldoende snelheid en verkeersinzicht)
* Bij het starten, vermoedelijk door de stress met een wiel heel licht op het fietspad gereden in mijn bocht. (Voorbehoud richtingsverandering)
* Manoeuvres voorbehoud (zie commentaar parkeren)
* Voetgangers die begonnen over te steken toen ik net op het zebrapad reed aan de linkerkant, door het drukke verkeer te laat gezien, onvoldoende
* Verder nog een tussenkomst van de examinator die in mijn ogen en deze van mijn begeleider totaal ongegrond was, bij een kruispunt met voorrang van rechts was ik net van plan (nog een eindje van het kruispunt zelf) om te remmen tot volledige stilstand (gevaarlijk kruispunt). Nog voordat ik dit kon doen begon mijn examinator te roepen dat ik moest stoppen, mijn begeleider had aan mijn pedaleren gezien dat ik net op dat moment ging stoppen.
Mijn examinator was zéér streng, mijn parcour verliep buiten deze punten werkelijk vlekkeloos.
-
GRO
- Administrator
Maar tijdens het praktijkexamen heb je misschien 25 tot 30 minuten gereden. Als ik zie wat voor opmerkingen je verzameld hebt over die korte periode, dan kan je toch niet zeggen dat het goed was.Mijn examinator was zéér streng, mijn parcour verliep buiten deze punten werkelijk vlekkeloos.
Maar als een examinator roept dat je moet stoppen, dan heb je wel heeeel lang gewacht om te beginnen afremmen voor een gevaarlijk kruispunt.Verder nog een tussenkomst van de examinator die in mijn ogen en deze van mijn begeleider totaal ongegrond was, bij een kruispunt met voorrang van rechts was ik net van plan (nog een eindje van het kruispunt zelf) om te remmen tot volledige stilstand (gevaarlijk kruispunt). Nog voordat ik dit kon doen begon mijn examinator te roepen dat ik moest stoppen,
Dat je begeleider dat totaal ongegrond vond, begrijp ik dan niet.
Heb je trouwens in ons praktijkboek gelezen wat begeleiders vaak verkeerd aanleren?
????????het stopbord aan zijn kant niet gezien
Jij moet niet kijken naar het bord dat een andere bestuurder langs zijn kant heeft staan. Jij moet kijken naar de borden die voor jou gelden.
In ieder geval meer success volgende keer.
-
Thomas Ahlers
In welk examencentrum ben je geweest?
Sint-Denijs-Westrem
achter
het keren op de weg was vrije keuze
parkeren achter een auto ruim voldoende ruimte
koel vloeistof en de standaard bedienings vragen
met begeleider
- Als je met een begeleider geweest bent, wie was het ? (geen namen maar vb: papa, mama, oom, tante, vriend(in) enz....)
een goede kennis die jaren in nederland een rijschool heeft gehad
ik heb 6 uur gereden bij VAB daarna met begeleider
had 1 onvoldoende op een 30 kilometer weg reed ik 50 (was daar ook niet duidelijk)
geslaagd!!!!
Sint-Denijs-Westrem
achter
het keren op de weg was vrije keuze
parkeren achter een auto ruim voldoende ruimte
koel vloeistof en de standaard bedienings vragen
met begeleider
- Als je met een begeleider geweest bent, wie was het ? (geen namen maar vb: papa, mama, oom, tante, vriend(in) enz....)
een goede kennis die jaren in nederland een rijschool heeft gehad
ik heb 6 uur gereden bij VAB daarna met begeleider
had 1 onvoldoende op een 30 kilometer weg reed ik 50 (was daar ook niet duidelijk)
geslaagd!!!!
-
peacefrog
Ik heb een klein vraagje i.v.m. parkeren.
Is er een kans dat je ook links moet parkeren tijdens het rijexamen?
Is er een kans dat je ook links moet parkeren tijdens het rijexamen?
-
Wouter
Neen. Je zal moeten parkeren in een straat waar ook tegenliggers kunnen komen, dus met tweerichtingsverkeer. Daar moet je dus altijd rechts in je rijrichting parkeren.
"Chances are if you need both hands to do something, your brain should be in on it too." - Ellen DeGeneres: Here and Now (2003)
-
Gast
Ik heb woensdag examen in Kontich. We zijn er vandaag nog maar eens gaan rondrijden en ik merkte, bij het inrijden van het industriegebied voor naar het examencentrum te gaan (komende van kontich centrum) dat er zan de lichten een ontruimingspijl staat (zo een pijl die groen wordt als je mag afdraaien). Die pijl wordt daar pas op de laatste 5 seconden groen dus vroeg ik me af of je moest wachten tot de pijl groen werd omd door te rijden, ofdat je al mzg rijden als er geen ankomend verkeer is?
Groeten, Kristof
Groeten, Kristof
-
Benny Stinkens
- Administrator
Je mag ook al afslaan als deze nog niet brand, in dat geval moet je natuurlijk opletten op je tegenliggers die ook nog groen kunnen hebben.Gast schreef:Ik heb woensdag examen in Kontich. We zijn er vandaag nog maar eens gaan rondrijden en ik merkte, bij het inrijden van het industriegebied voor naar het examencentrum te gaan (komende van kontich centrum) dat er zan de lichten een ontruimingspijl staat (zo een pijl die groen wordt als je mag afdraaien). Die pijl wordt daar pas op de laatste 5 seconden groen dus vroeg ik me af of je moest wachten tot de pijl groen werd omd door te rijden, ofdat je al mzg rijden als er geen ankomend verkeer is?
Groeten, Kristof
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
-
peacefrog
Ik heb nog 2 vraagjes i.v.m. het rijexamen:
1. Gebeurt het parkeren enkel in S-vorm achteruit of ook in een parkeerplaats waar je links of rechts in moet rijden, zoals een parkeerplaats voor een winkel?
2. Kan het zijn dat je tijdens het rijexamen ook op de autosnelweg moet rijden?
1. Gebeurt het parkeren enkel in S-vorm achteruit of ook in een parkeerplaats waar je links of rechts in moet rijden, zoals een parkeerplaats voor een winkel?
2. Kan het zijn dat je tijdens het rijexamen ook op de autosnelweg moet rijden?
-
GRO
- Administrator
http://www.gratisrijbewijsonline.be/parkeren.htm
Vraag 2: Natuurlijk is de kans groot dat je op een autosnelweg moet rijden.
Neem ons praktijkboek goed door:
http://www.gratisrijbewijsonline.be/beg ... jkboek.htm
Vraag 2: Natuurlijk is de kans groot dat je op een autosnelweg moet rijden.
Neem ons praktijkboek goed door:
http://www.gratisrijbewijsonline.be/beg ... jkboek.htm
-
Gast
Als aparte manoeuvre is het in S-vorm, maar aan het einde van de rit moet je wel parkeren aan het examencentrum en ook dit kan nog worden meegenomen in de beoordeling. Ik weet niet hoe het op andere plaatsen is, maar in Kontich is dat zo'n parkeerplaats als bij veel winkels, waar de auto's naast elkaar staan. Zorg er dus voor dat je je ook aan het examencentrum goed kan parkeren.peacefrog schreef:1. Gebeurt het parkeren enkel in S-vorm achteruit of ook in een parkeerplaats waar je links of rechts in moet rijden, zoals een parkeerplaats voor een winkel?