Hoe leren?

Vraag hier tips en hulp van anderen.
Plaats reactie
gaste

Hoe leren?

Bericht door gaste »

Hallo,
ik ben nu al enkele dagen bezig met de theorie zeer aandachtig te lezen per hoofdstuk en dan telkens de vragen te maken. Maar ik heb moeilijkheden om alles goed te onthouden (bijgevolg maak ik af en toe fouten inde vragen per hoofdstuk), en het lijkt me redelijk onmogelijk om alle theorie echt geleerd te kijgen.
Hoe doen jullie dit? En lukt het examen ook als je het op mijn manier doet?
GRO
Administrator

Bericht door GRO »

Een hoofdstuk aandachtig lezen.
Dan de oefenvragen van dat hoofdstuk maken.
Staat er bij een hoofdstuk TIP EX, dat zeker onthouden.
Naarmatje verder gaat wordt het makkelijker omdat bepaalde zaken herhaald worden.

Pas als je alles geleerd hebt de proefexamens maken. Eerst reeks per reeks (allemaal) en dan nog een aantal ad randums.
Benny Stinkens
Administrator

Bericht door Benny Stinkens »

Mijn methode om mensen dingen aan te leren is door ze de dingen laten te begrijpen.

Daarmee bedoel ik dus dat je je eens moet afvragen waarom sommige dingen zo zijn.

Als je begrijpt waarom en ook wat de gevolgen zijn moest het niet zo zijn, dan hoef je zeker niets van buiten te kennen.

Er zijn veel mensen die hun boek/ de site van buiten kennen maar niet begrijpen wat erin staat en zullen dus niet ver geraken.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Jozef
Medewerker

Re: Hoe leren?

Bericht door Jozef »

gaste schreef: Maar ik heb moeilijkheden om alles goed te onthouden (bijgevolg maak ik af en toe fouten inde vragen per hoofdstuk), en het lijkt me redelijk onmogelijk om alle theorie echt geleerd te kijgen.
Hoe doen jullie dit? En lukt het examen ook als je het op mijn manier doet?
Troost je, mijn beste, wat jij van de verkeerswetgeving moet kennen is maar een klein deel van wat je ervan moet kennen om rijschoolinstructeur te worden.

Ik kan jou maar één goede raad geven: herhalen, herhalen en nog eens herhalen.
Jozef
Medewerker

Bericht door Jozef »

Benny Stinkens schreef: Mijn methode om mensen dingen aan te leren is door ze de dingen laten te begrijpen.

Daarmee bedoel ik dus dat je je eens moet afvragen waarom sommige dingen zo zijn.

Als je begrijpt waarom en ook wat de gevolgen zijn moest het niet zo zijn, dan hoef je zeker niets van buiten te kennen.
Dat is op zich natuurlijk wel een goede methode. Maar helaas kun je ze voor vele onderdelen van het verkeersreglement niet toepassen, omdat het gewoon niet te begrijpen valt waarom het zo en niet anders is. Dan blijft er alleen nog uit het hoofd leren over.
Sgat

Re: Hoe leren?

Bericht door Sgat »

Hey, heb je ondertussen je examen al afgelegd met jou methode van leren?

en is het gelukt?

Groetjes
Plaats reactie