**** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****
-
bert.covens
Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****
Neem ik als voorbeeld mijn huidige wagen. Die heeft achteraan twee schuifeuren. Mocht 1 daarvan kapot zijn, zou men er geen examen mee mogen afleggen. Mijn vorige wagen, 1 jaar ouder was krek dezelfde Berlingo, alleen had die achteraan enkel aan passagierskant een schuifdeur (reden waarom ik een nieuwe gekocht heb, trouwens). Daarmee zou de examinator dan geen problemen hebben om een examen af te nemen.
Nochtans raakt hij uit beide voertuigen exact even gemakkelijk (of moeilijk, 't is maar hoe je 't noemen wilt). Dus ja, ergens kan ik je frustratie wel begrijpen.
Probeer het nu wat te laten bezinken. En zorg ervoor dat je auto de volgende keer tip top in orde is. Niets aan het toeval overlaten, dus.
Nochtans raakt hij uit beide voertuigen exact even gemakkelijk (of moeilijk, 't is maar hoe je 't noemen wilt). Dus ja, ergens kan ik je frustratie wel begrijpen.
Probeer het nu wat te laten bezinken. En zorg ervoor dat je auto de volgende keer tip top in orde is. Niets aan het toeval overlaten, dus.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
-
Ayah.
Vraagje:
Je bent op een eenrichtingsbaan met een volle lijn naast je, er staat voor je een camion te laden en lossen, wat doe je dan als dat zo lang duurt? mag je toch de volle lijn oversteken en er voorbij rijden?
Je bent op een eenrichtingsbaan met een volle lijn naast je, er staat voor je een camion te laden en lossen, wat doe je dan als dat zo lang duurt? mag je toch de volle lijn oversteken en er voorbij rijden?
-
Gast
Benny Stinkens schreef:Een 3 deurs waarvan 3 deuren opengaan is volledig in orde, een 5 deurs waarvan maar 4 deuren opengaan niet.![]()
Anderzijds kan ik begrijpen dat de logica niet helemaal klopt.
Wat ons hier vooral stoorde was je taalgebruik, niet het feit dat je het oneens bent me de examinator.
Heb je trouwens alleen met je examinator gesproken of ben je ook naar de hoofdexaminator gestapt.
ja ik weet het mijn taalgebruik was niet helemaal goed sorry voor dat.
ik heb alleen met de examinator gesproken opdat moment was ik gewoon zo teleurgesteld dat ik nergens meer aandacht
PS: NOG EEN KLEIN VRAAGJE... gisteren zat ik er met mijn hoofd niet bij en toen ging het rode licht aan (wat ik niet zag
er stond ook een flitspaal. wat kan ik verwachten?
dat gebeurde in Berchem bij Antwerpen
-
mama
Bij een 3deurs is er een systeem om de voorste stoelen naar voor te schuiven en kantelen, zodat je makkelijk in en uit kan stappen. Bij een 5 deurs waarvan een deur niet werkt kan je bij gevaar niet snel uit de auto raken denk ik, want daar heb je niet zo'n systeem.
-
Gast
- In welk examencentrum ben je geweest?
Brugge
- Zat de examinator naast of achter jou?
Examinator zat rechts vanachter in de auto.
- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen?
Hij zei gewoon dat ik in deze straat moest keren, ik mocht zelf de plaats uitkiezen, dit is vlot (in 3 keer) gegaan.
- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?
Hij wees mij een auto aan waarachter ik moest parkeren, dit ging ook vlot.
- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?
Ik moest een kaartje trekken en dan de motorolie aanduiden, vervolgens nog mijn pinkers, dimlichten, mistlichten, claxon...
- Ben je met de rijschool (welke?) of een begeleider geweest ?
Begeleider: papa
Ik heb vlot gereden en telkens goed mijn voorrang van rechts gegeven enz, zei hij. Maar ik gebruik te veel mijn ambriage, waardoor ik al startte met een onvoldoende en hij mij er niet kon doorlaten. Hij vertelde mij dat je minder controle hebt over je auto als je je ontkoppeling induwt. Super ontgoocheld dus, ik dacht echt dat ik het goed kon en het goed gedaan had...
Brugge
Examinator zat rechts vanachter in de auto.
Hij zei gewoon dat ik in deze straat moest keren, ik mocht zelf de plaats uitkiezen, dit is vlot (in 3 keer) gegaan.
Hij wees mij een auto aan waarachter ik moest parkeren, dit ging ook vlot.
Ik moest een kaartje trekken en dan de motorolie aanduiden, vervolgens nog mijn pinkers, dimlichten, mistlichten, claxon...
Begeleider: papa
Ik heb vlot gereden en telkens goed mijn voorrang van rechts gegeven enz, zei hij. Maar ik gebruik te veel mijn ambriage, waardoor ik al startte met een onvoldoende en hij mij er niet kon doorlaten. Hij vertelde mij dat je minder controle hebt over je auto als je je ontkoppeling induwt. Super ontgoocheld dus, ik dacht echt dat ik het goed kon en het goed gedaan had...
-
de rijprof
Jammer,
In het praktijkboek en op http://www.derijprof.be" target="_blank (bij rijtechniek) staat het nochtans duidelijk beschreven hoe je het ontkoppelingspedaal best moet gebruiken.
In het praktijkboek en op http://www.derijprof.be" target="_blank (bij rijtechniek) staat het nochtans duidelijk beschreven hoe je het ontkoppelingspedaal best moet gebruiken.
-
Gast
- In welk examencentrum ben je geweest?
Alken
Examinator zat achteraan rechtsin de auto.
Ik mocht van haar zelf de plaats uitkiezen, dit is vlot (in 3 keer) gegaan.
Ze wees mij een auto aan waarachter ik moest parkeren. Eerste keer zat ik even heel zacht tegen de borduur, terug uitgereden en opnieuw geprobeerd. Toen lukte het wel.
Ik moest aanduiden waar ik de bandenspanning kon meten, vervolgens nog mijn pinkers, dimlichten, mistlichten, claxon, voor- en achterruitontwaseming, ruitenwissers, stoplicht (op rem duwen), ...
Rijschool Minerva
Tweede keer dat ik examen ging doen (vorige keer werd een optelsom van "kleine" (imo) foutjes me fataal). Dit keer heb ik goed aan de fouten van de vorige keer gedacht, zeer goed in al mijn spiegels gekeken. Examen geslaagd met één voorbehoud omdat ik even iets te snel in de bebouwde kom had gereden na het afleggen van mijn manoeuvres (waarschijnlijk was ik zo blij dat ze goed gelukt waren dat de concentratie even verslapte).
Alken
Examinator zat achteraan rechtsin de auto.
Ik mocht van haar zelf de plaats uitkiezen, dit is vlot (in 3 keer) gegaan.
Ze wees mij een auto aan waarachter ik moest parkeren. Eerste keer zat ik even heel zacht tegen de borduur, terug uitgereden en opnieuw geprobeerd. Toen lukte het wel.
Ik moest aanduiden waar ik de bandenspanning kon meten, vervolgens nog mijn pinkers, dimlichten, mistlichten, claxon, voor- en achterruitontwaseming, ruitenwissers, stoplicht (op rem duwen), ...
Rijschool Minerva
Tweede keer dat ik examen ging doen (vorige keer werd een optelsom van "kleine" (imo) foutjes me fataal). Dit keer heb ik goed aan de fouten van de vorige keer gedacht, zeer goed in al mijn spiegels gekeken. Examen geslaagd met één voorbehoud omdat ik even iets te snel in de bebouwde kom had gereden na het afleggen van mijn manoeuvres (waarschijnlijk was ik zo blij dat ze goed gelukt waren dat de concentratie even verslapte).
-
Gast
Haasrode
Achteraan (rechts)
Straat werd aangeduid, plaats zelf te kiezen, geen problemen.
Een auto werd aangeduid, in 1x perfect geparkeerd. Wel langs de verkeerde kant naar de stoep gewandeld,
al heeft hij er niks van gezegd.
Aanduiden reservoir ruitensproeier vloeistof. Gebruikelijke zaken (lampen, pinkers, spiegels, hoofdsteun, zetel, ...)
Begeleider (moeder)
Het was de tweede keer vandaag, vorige keer gebuisd omwille van teveel voorrang en slechte remtechniek.
Deze keer goed opgelet, geen opmerkingen meer gekregen omtrent die fouten. Verder 1x vergeten naar
rechts te kijken op (klein) kruispunt (voor mij was er van alles gaande vanwege een wegversmalling, dus
was ik teveel daarmee bezig). Ook een keer fout voorgesorteerd aan de parkpoort (om Geldenaaksebaan op
te rijden, had de uiterst linkse strook genomen).
Voor de rest dus alle prima verlopen, en ook geslaagd! Op naar het gemeentehuis dus! Krijg je in Leuven je
rijbewijs direct mee?
Achteraan (rechts)
Straat werd aangeduid, plaats zelf te kiezen, geen problemen.
Een auto werd aangeduid, in 1x perfect geparkeerd. Wel langs de verkeerde kant naar de stoep gewandeld,
al heeft hij er niks van gezegd.
Aanduiden reservoir ruitensproeier vloeistof. Gebruikelijke zaken (lampen, pinkers, spiegels, hoofdsteun, zetel, ...)
Begeleider (moeder)
Het was de tweede keer vandaag, vorige keer gebuisd omwille van teveel voorrang en slechte remtechniek.
Deze keer goed opgelet, geen opmerkingen meer gekregen omtrent die fouten. Verder 1x vergeten naar
rechts te kijken op (klein) kruispunt (voor mij was er van alles gaande vanwege een wegversmalling, dus
was ik teveel daarmee bezig). Ook een keer fout voorgesorteerd aan de parkpoort (om Geldenaaksebaan op
te rijden, had de uiterst linkse strook genomen).
Voor de rest dus alle prima verlopen, en ook geslaagd! Op naar het gemeentehuis dus! Krijg je in Leuven je
rijbewijs direct mee?
-
bert.covens
Dat hangt af van gemeentebestuur tot gemeentebestuur (of in dit geval: stad). Maar denk erom: louter het attest dat je geslaagd bent is nog géén rijbewijs. Dus volstaat niet om te rijden. Intussentijd kan je nog wel rijden met je voorlopige rijbewijs (en alle daaraan gekoppelde voorwaarden). Althans, zolang je voorlopig rijbewijs geldig is.Gast schreef:Krijg je in Leuven je
rijbewijs direct mee?
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
-
Jeepke
Waarom zijn ze in Kontich toch zoooooo verschillend, gisteren geweest, ik had een gefrustreerde examinator, die had al ruzie op de parking met een vreemdeling , ok die reed mij bijna uit mijn schoenen, maar de reactie van de examintor(!!) was echt wel verkeersagressie !!, die riep dat die jongen terug naar zijn lans moest, klopte op zijn auto vanachter, als die vreemdeling dan teken deed dat wij maar moesten uitzien, stak de examintor zijn middenvinger op naar hem !
En daar moest ik mee op de baan hé, al stress van mezelf en die man maakte dat gewoon nog erger, was een onvriendelijke man, kort van stof en zo gefrustreerd, ik hoorde hem zelfs zuchtte als ik niet door kan rijden, omdat er verkeer van rechts bleef komen, dat naast mij links erin moest.
Ik had beter in het begin terug naar binnen gegaan in het examencentrum en gezegd dat ik met zo iemand niet de baan op ga, dat die al verkeersagresie toont op de parking!
Dus door hem kan ik nog eens terug, op mijn rijden niks aan te merken , maar hij vond dat ik mijn s-vorm van mijn parkeren beter moest doen.
Groetjes,
En daar moest ik mee op de baan hé, al stress van mezelf en die man maakte dat gewoon nog erger, was een onvriendelijke man, kort van stof en zo gefrustreerd, ik hoorde hem zelfs zuchtte als ik niet door kan rijden, omdat er verkeer van rechts bleef komen, dat naast mij links erin moest.
Ik had beter in het begin terug naar binnen gegaan in het examencentrum en gezegd dat ik met zo iemand niet de baan op ga, dat die al verkeersagresie toont op de parking!
Dus door hem kan ik nog eens terug, op mijn rijden niks aan te merken , maar hij vond dat ik mijn s-vorm van mijn parkeren beter moest doen.
Groetjes,
-
Benny Stinkens
- Administrator
Wat staat er op je examenpapier.Dus door hem kan ik nog eens terug, op mijn rijden niks aan te merken , maar hij vond dat ik mijn s-vorm van mijn parkeren beter moest doen.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
-
jeepke
plaats op de openbare weg ; voorbehoud
2.13 borden F19-21-81-83-85-95
snelheid en verkeersinzicht; voorbehoud
8.4 borden C 43-45 F 1-3-4A-4B-12A-12B-87
8.8 hindernis
manoeuvers; onvoldoende
11.2.10 keren in een smalle straat /coor kopp./gasp. ; te verbeteren
11.3.7 parkeren achter een vtg; uitv. man; ; teveel herbeg.
11.3.8 parkeren achter een vtg ; teveel bew.
11.3.11 parkeren achter een vtg ; stuurvaard. oneff stuurbew
opmerking pe;
eco +1.1/1.3/1.5/1.7/1.8/11.1
2.13 borden F19-21-81-83-85-95
snelheid en verkeersinzicht; voorbehoud
8.4 borden C 43-45 F 1-3-4A-4B-12A-12B-87
8.8 hindernis
manoeuvers; onvoldoende
11.2.10 keren in een smalle straat /coor kopp./gasp. ; te verbeteren
11.3.7 parkeren achter een vtg; uitv. man; ; teveel herbeg.
11.3.8 parkeren achter een vtg ; teveel bew.
11.3.11 parkeren achter een vtg ; stuurvaard. oneff stuurbew
opmerking pe;
eco +1.1/1.3/1.5/1.7/1.8/11.1
-
jeepke
even zeggen dat hij op het parkeren gelijk had hoor, ik stond de eerste keer recht maar teveel van de borduur, wilde me goed zetten, maar tja dat was teveel geprobeerd hé en het keren in dezelfde straat, viel ik stil van de zenuwen.
Ik was blij dat ik die man gewoon terug uit mijn auto kon laten stappen aan het examencentrum, zo een brok frustratie ség!
Dat zou toch niet mogen eigenlijk hé ! Maar ja hopelijk de tweede keer een lieve en rustige man/vrouw?!
Groetjes,
Ik was blij dat ik die man gewoon terug uit mijn auto kon laten stappen aan het examencentrum, zo een brok frustratie ség!
Dat zou toch niet mogen eigenlijk hé ! Maar ja hopelijk de tweede keer een lieve en rustige man/vrouw?!
Groetjes,
-
Gast
als je buist op parkeren of keren in straat , ben je dan op examen gezakt?
-
Wouter
Je kan per onderdeel verschillende "opmerkingen" krijgen. Voorbehoud, Onvoldoende en Slecht (als het goed is krijg je gewoon geen opmerking).
Je bent NIET geslaagd in de volgende gevallen:
- 4x voorbehoud
- 2x voorbehoud + 1x onvoldoende
- 2x onvoldoende
- 1x slecht
Als je nog meer opmerkingen hebt, ben je uiteraard ook niet geslaagd.
Je bent NIET geslaagd in de volgende gevallen:
- 4x voorbehoud
- 2x voorbehoud + 1x onvoldoende
- 2x onvoldoende
- 1x slecht
Als je nog meer opmerkingen hebt, ben je uiteraard ook niet geslaagd.
"Chances are if you need both hands to do something, your brain should be in on it too." - Ellen DeGeneres: Here and Now (2003)