Het was zover gisteren, nummer 4 van de 5 heeft zijn examen afgelegd.
HAASRODE
bandenspanning
de gewone dingen van de bediening van de auto, lichten, positie zetel en spiegels, ...
een examinator die me bekend voorkwam, maar of dat nu kwam omdat hij examinator was geweest van één van de andere kinderen of omdat ik hem tijdens één van de vorige examens dat we zaten te wachten heb zien voorbijkomen, ik weet het niet.

(stress, dan onthou ik geen gezichten

) op die krakende houten bank zitten wachten is toch altijd een beetje sterven...
een correcte vriendelijke examinator, ik heb niet anders meegemaakt.
Keren in het industrieterrein vlakbij examencentrum, op het einde van de rit
Parkeren in het centrum van Leuven, in de straat van de voormalige Studio's
Ritje langs de kazerne, kruispunt Naamsepoort, Links, stukje ring, Blijde Inkomststraat, buurt Maria Theresiastraat, buurt van de Studio's, Tiensestraat gekruist, terug de ring op vanuit denk ik Parkstraat? , kruispunt Tiensestraat daar de Tiensesteenweg op, tot aan de expressweg richting autostrade, en zo terug naar examencentrum.
Nog wat meegemaakt: we staan als tweede auto achter een stilstaande auto voor een groen licht (in de middenberm van de ring om linksaf te gaan, a d parkpoort), ik heb schrik dat mijn zoon het licht niet heeft opgemerkt en gewoon zou doorrijden, het wordt rood en ik ben gerustgesteld, want er staat een auto voor ons stil dus mijn zoon kàn gewoon niet doorrijden, maar die auto voor ons vertrekt gewoon! door het rood en het was al een tijdje rood....!! Mijn zoon zei "wow", ik zei "oei" en de examinator zei ook iets wat ik niet kon verstaan...maar mijn zoon is wél netjes blijven wachten voor het rode licht.
Op een ander moment een vrachtwagen als tegenligger, die ons voorrang diende te geven (er stonden aan zijn kant auto's geparkeerd en hij had genoeg ruimte om eventjes tussen die geparkeerde auto's in te voegen om voorrang te verlenen) maar dat niet deed en ons dus klemreed

Zoonlief wacht dus (want ik had hem op het hart gedrukt om niet zomaar op de stoep te rijden en de overtreder het probleem te laten oplossen), chauffeur draait zijn raampje open en zegt boos "rij toch gewoon de stoep op, je blokkeert alles" Zoon draait raampje open en zegt "ik mag de stoep niet oprijden, ik ben rijexamen aan het doen"

toen zei de examinator wel "van mij mag je voorzichtig een stukje de stoep oprijden" wat ook gebeurde. En verder daar geen opmerkingen over gehad naderhand.
Kortom, het was weer een ervaring....
paar kleine opmerkingen zoals te laat naar rechts gepinkt bij het aanvangen van het keermanoeuver, ergens een keertje niet terug gepinkt voor een hindernis op de rijbaan, maar GESLAAGD!
begeleider: ik, mama, geen rijschool.
hehe, nog eentje te gaan, het einde is in zicht!
Dank aan iedereen hier! Ik heb deze keer geen vragen meer gesteld, maar toch veel gelezen, en zo weer dingen bijgeleerd, en mijn zoon ook. Keep up the good work.
(Dank ook voor het gebruik van mijn tekstje in het nieuwe praktijkboek, dat ik uiteraard weer prompt heb gedownload, het vorige was verouderd. Toen mijn zoon het praktijkboek doornam zei hij "er staat een tekstje in dat zo door jou geschreven had kunnen zijn"

Wat ben ik voorspelbaar...
(Ik post nog wel een berichtje over onze belevenissen van de laatste week bij het leren rijden.)