Kan iemand mij vertellen of het al dan niet toegelaten is om richtlijnen te geven bij het afleggen van het praktisch examen voor hjet behalen van een rijbewijs van de categorie 'B'.
Graag een referentie naar een wettekst of iets dergelijk, zelf kan ik niet vinden dat dit verboden zou zijn.
Begeleider bij het praktisch examen
-
GRO
- Administrator
Re: Begeleider bij het praktisch examen
Tijdens het praktijkexamen gaat de examinator controleren of de leerling alleen kan rijden, of hij weet hoe en wanneer hij moet schakelen, of hij de verkeersregels kent en kan toepassen, of hij verkeersborden ziet staan en zich ondermeer aan de maximumsnelheid houdt, of hij voldoende rechts op de rijbaan rijdt, of hij voldoende kijkt, of hij rekening houdt met andere weggebruikers etc... etc... etc.Kan iemand mij vertellen of het al dan niet toegelaten is om richtlijnen te geven bij het afleggen van het praktisch examen
Welke richtlijnen zou jij dan tijdens het examen aan die leerling willen geven??? Als jij tussenbeide komt, is het meteen een bewijs dat die leerling iets niet alleen kan of weet.
Opdat wij niet steeds opnieuw in wetteksten en KB's en ministeriele rondschrijven zouden moeten gaan pluizen, is alles duidelijk in ons praktijkboek uitgelegd. Daarin staat een samenvatting van alle regels en voorschrijften.Graag een referentie naar een wettekst of iets dergelijk, zelf kan ik niet vinden dat dit verboden zou zijn.
Wij geven aan alle jongeren het advies dit samen met hun begeleider door te nemen.
DOWNLOAD HET PRAKTIJKIBOEK NAAR JE COMPUTER.
-
Inazuma
Re: Begeleider bij het praktisch examen
Elke tussenkomst (verbaal, gebaren, of verdachte gedragingen die aanwijzingen voor de kandidaat bestuurder zouden kunnen inhouden) van de begeleider leidt tot het "uitgesteld" zijn voor het examen.Patrick 4410 schreef:Kan iemand mij vertellen of het al dan niet toegelaten is om richtlijnen te geven bij het afleggen van het praktisch examen voor hjet behalen van een rijbewijs van de categorie 'B'.
http://wegcode.be/wetteksten/secties/kb ... d5#art39p5" target="_blankGraag een referentie naar een wettekst of iets dergelijk, zelf kan ik niet vinden dat dit verboden zou zijn.
Artikel 39
§5. (...)
Hij [de examinator - Inazuma] beëindigt het examen wanneer de kandidaat onbekwaam is om te sturen of op een gevaarlijke manier stuurt, in geval van tussenkomst van de instructeur of de begeleider of indien de bestuurder van het voertuig van de categorie B bedoeld in § 4 onbekwaam is om te sturen of op een gevaarlijke manier stuurt of zijn onderrichtingen niet opvolgt.