Hallo,
Ik ben van plan om van werk te veranderen, namelijk naar vrachtwagenchauffeur. Nu is mijn vraag of het veel zou uitmaken dat je een avondschool cursus volgt van een jaar of via de rijschool u vakbekwaamheid + ce rijbewijs gaat doen, i.v.m de latere tewerkstelling als je solliciteert zonder 'getuigschrift' van het beroep maar met enkel het rijbewijs en vakbekwaamheid ? Mijn interesse ligt bij internationaal transport. Hopelijk kan mij iemand een antwoord geven..
groeten.
CE
-
Stefan Peeters
- Administrator
Re: CE
De avondschool heeft als voordeel dat ze gesponsord wordt door het SFTL en dat de lesgevers vaak connecties hebben bij transportbedrijven.
Bovendien zit de cursus ADR in het lessenpakket en dat is mooi meegenomen.
Bovendien zit de cursus ADR in het lessenpakket en dat is mooi meegenomen.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit
(J. Cruijff)
-
Gast
avondschool heeft gewoon als voordeel dat het goedkoper is en je reeds gekend bent bij enkele firma's
werk vinden valt mee, maar begin aub eerst op binnenlands transport.
gerne toelevering van bedrijven met vaste ronde (vb delhaize, blokker, transport verse waren,...)
hierbij leer je het vak.
de echte lange afstanden zitten mestal wel bij de oostblokkers,
maar bij sommige bedrijven geraak je wel op termijn op lange afstand
werk vinden valt mee, maar begin aub eerst op binnenlands transport.
gerne toelevering van bedrijven met vaste ronde (vb delhaize, blokker, transport verse waren,...)
hierbij leer je het vak.
de echte lange afstanden zitten mestal wel bij de oostblokkers,
maar bij sommige bedrijven geraak je wel op termijn op lange afstand
-
Gre
Eerst en vooral bedankt voor de reacties
Nu vraag ik mij af, als je begint te rijden zonder enige ervaring hoe dat in zijn werk zal gaan ? kan mij niet voorstellen dat ik zomaar een vrachtwagen zal krijgen en 'hier vertrek maar'..? En weet er iemand goede transport bedrijven voor te beginnen regio oost-vlaanderen, Antwerpen?
inmiddels: alle theorie vakbekwaamheid met zelfstudie geslaagd van de eerste keer, juli examen C en augustus normaal CE.
Vriendelijk bedankt !
Nu vraag ik mij af, als je begint te rijden zonder enige ervaring hoe dat in zijn werk zal gaan ? kan mij niet voorstellen dat ik zomaar een vrachtwagen zal krijgen en 'hier vertrek maar'..? En weet er iemand goede transport bedrijven voor te beginnen regio oost-vlaanderen, Antwerpen?
inmiddels: alle theorie vakbekwaamheid met zelfstudie geslaagd van de eerste keer, juli examen C en augustus normaal CE.
Vriendelijk bedankt !