Ik heb eigenlijk 2 vragen,
1: Als ik mijn papieren bij de gemeente liggen, voor mijn voorlopig rijbewijs, mag ik dan al op de baan (als ze mij bv. een papier meegeven waarop staat dat dat mag) of mag het niet en geven ze mij geen papier mee dat het mag?
2: Ik word deze vrijdag 16 en zou woensdag mijn A3 rijbewijs gaan doen (voorlopig), maar als ik dat gedaan heb, kan ik dan mijn verzekering al aanvragen als de papieren van mijn rijbewijs bij de gemeente liggen??
Alvast bedankt!
rijden met brommer als papieren bij de gemeente zijn
-
Sarahsens
-
Wouter
Re: rijden met brommer als papieren bij de gemeente zijn
Je mag pas rijden als je effectief je voorlopig rijbewijs in handen hebt. (In de meeste gemeenten krijg je het tegenwoordig meteen mee hoor! Maar op sommige plaatsen moet je inderdaad een drietal dagen wachten. Geduld is daar de boodschap)
Een verzekering afsluiten kan normaal ook zonder rijbewijs, dus dat zou geen probleem mogen zijn.
Een verzekering afsluiten kan normaal ook zonder rijbewijs, dus dat zou geen probleem mogen zijn.
"Chances are if you need both hands to do something, your brain should be in on it too." - Ellen DeGeneres: Here and Now (2003)
-
ebo
Je rijbewijs moet worden afgetekend door een bevoegd ambtenaar vooraleer het geldig is.
Niet alle gemeenteambtenaren hebben die bevoegdheid.
Vandaar dat je soms even moet wachten als er toevallig geen bevoegd ambtenaar aanwezig is.
Niet alle gemeenteambtenaren hebben die bevoegdheid.
Vandaar dat je soms even moet wachten als er toevallig geen bevoegd ambtenaar aanwezig is.
-
Inazuma
Voorlopig rijbewijs ...ebo schreef:Je rijbewijs moet worden afgetekend door een bevoegd ambtenaar vooraleer het geldig is.
Op de "bankkaarten" staat geen handtekening meer van de uitreikende ambtenaar.