duits of frans rijbewijs
-
antje9
duits of frans rijbewijs
We verhuizen binnenkort naar de US. De staat waar we naartoegaan aanvaard wel een Duits of Frans rijbewijs maar geen andere Europees rijbewijs. Ik heb een Belgisch rijbewijs en vroeg me af of ik dit belgisch rijbewijs niet kan omwisselen naar een frans of duits? We wonen gewoon in Belgie...
-
Wouter
Re: duits of frans rijbewijs
Voor toeristen is een Europees rijbewijs wel degelijk geldig. Om problemen te vermijden (die vooral ontstaan omdat men daar niet begrijpt wat er allemaal op dat papier staat omdat het allemaal in het Nederlands is) kan je ook een Internationaal Rijbewijs aanvragen op de gemeente.
(bron: diplomatie.belgium.be)
Hoe het zit als je echt verhuist, daar ben ik niet helemaal zeker van. Maar volgens mij moet je dan daar een lokaal rijbewijs halen. Als je binnen Amerika verhuist naar een andere staat moet je geloof ik zelfs een nieuw rijbewijs halen, dus ik vermoed dat een Belg dat zeker zal moeten
Het soort test is in elke staat anders, dus je kan best eerst informeren wat je precies moet kennen en kunnen. Naar verluidt zijn de driving tests in de VS over het algemeen een fluitje van een cent.
(bron: diplomatie.belgium.be)
Hoe het zit als je echt verhuist, daar ben ik niet helemaal zeker van. Maar volgens mij moet je dan daar een lokaal rijbewijs halen. Als je binnen Amerika verhuist naar een andere staat moet je geloof ik zelfs een nieuw rijbewijs halen, dus ik vermoed dat een Belg dat zeker zal moeten
Het soort test is in elke staat anders, dus je kan best eerst informeren wat je precies moet kennen en kunnen. Naar verluidt zijn de driving tests in de VS over het algemeen een fluitje van een cent.
"Chances are if you need both hands to do something, your brain should be in on it too." - Ellen DeGeneres: Here and Now (2003)
-
Inazuma
De VS erkennen toch het Belgische rijbewijs ?
Bij het uitreiken van officiële documenten moet de overheid de taalwet volgen, dat betekent dat u geen frans- of duitstalig rijbewijs kan krijgen tenzij u in een faciliteitengemeente , of franstalige of duitstalige streek woont.
Bij het uitreiken van officiële documenten moet de overheid de taalwet volgen, dat betekent dat u geen frans- of duitstalig rijbewijs kan krijgen tenzij u in een faciliteitengemeente , of franstalige of duitstalige streek woont.
-
puller
Als u gaat wonen in de VS dan u hebt nieuwe examens te doen voor de rijbewijs.
Zij hebben een systeem anders dan europa. Andere categorie van indeling.
Ook strek verschil tussen de vele staten
Zij hebben een systeem anders dan europa. Andere categorie van indeling.
Ook strek verschil tussen de vele staten
-
antje9
Bedankt voor de antwoorden. Ik heb mij al geïnformeerd en ik ben er zeker van dat een belgisch rijbewijs niet voldoet als je daar effectief gaat wonen (je moet binnen het jaar een 'lokaal' rijbewijs halen) maar ik weet ook dat je vrijgesteld word van de examens indien je een duits of frans rijbewijs hebt. Dus eigenlijk vraag ik me af of er een manier is om mijn belgisch rijbewijs 'om te ruilen' voor een duits of frans zodat ik daar vrijgesteld word van de examens.
-
Inazuma
Voor België staan de VS op de lijst van landen die erkende, niet-Europese rijbewijzen afleveren ?
Dergelijke overeenkomsten zijn normaal bi-lateraal, werken dus in 2 richtingen.
De rijbewijsindeling in Frankrijk en Duitsland is toch zoals hier ?
De enige manier om een dergelijk rijbewijs te bekomen, is in D of F gaan wonen.
Dergelijke overeenkomsten zijn normaal bi-lateraal, werken dus in 2 richtingen.
De rijbewijsindeling in Frankrijk en Duitsland is toch zoals hier ?
De enige manier om een dergelijk rijbewijs te bekomen, is in D of F gaan wonen.