hallo, ik ben angelo en ben 21 jaar.
ik doe aan autocross en zou graag 2 reeksen rijden en daarom zou ik mijn rijbewijs c willen halen voor een vrachtwagen -7.5 ton.
Want ik zou in het weekend 2 autos moeten vervoeren mijn vraag is nu heb ik rijbekwaamheidstest nodig om mijn crossautos te vervoeren? alsook zou er in de week wel soms eens een auto mee vervoert worden met de vrachtwagen. en mag ik dan bijvoorbeeld in de week in leegstand mogen rijden met de vrachtwagen bv om 1 of 2 dagen naar mijn werk mee te rijden??
rijbewijs c
-
Stefan Peeters
- Administrator
Re: rijbewijs c
Wanneer je die vrachtwagen alleen gebruikt om je eigen auto's te vervoeren heb je geen vakbekwaamheid nodig.
Dat valt onder de uitzondering voor niet-commercieel vervoer en prive-doeleinden.
Artikel 4
§ 1. De vereiste van vakbekwaamheid is niet van toepassing op bestuurders :
5° van voertuigen die worden gebruikt voor niet-commercieel goederen- en personenvervoer voor privé-doeleinden;
6° van voertuigen of combinaties van voertuigen die worden gebruikt voor het vervoer van materiaal, apparatuur of machines die de bestuurder voor zijn werk nodig heeft en op voorwaarde dat dit vervoer niet de voornaamste activiteit van de bestuurder is.
Dat valt onder de uitzondering voor niet-commercieel vervoer en prive-doeleinden.
Artikel 4
§ 1. De vereiste van vakbekwaamheid is niet van toepassing op bestuurders :
5° van voertuigen die worden gebruikt voor niet-commercieel goederen- en personenvervoer voor privé-doeleinden;
6° van voertuigen of combinaties van voertuigen die worden gebruikt voor het vervoer van materiaal, apparatuur of machines die de bestuurder voor zijn werk nodig heeft en op voorwaarde dat dit vervoer niet de voornaamste activiteit van de bestuurder is.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit
(J. Cruijff)