EXAMENCENTRUM: BRUGGE
- Zat de examinator naast of achter jou?
Rechts achteraan
- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen?
Mocht kiezen in de straat
- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?
Meteen na het keren mocht ik me parkeren achter de aangeduide auto. Er was ruim voldoende plaats.
- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?
Reservoir sproeistof ruitewissers aanduiden, knipperlichten, remlichten, ruitewissers
- Ben je met de rijschool (welke?) of een begeleider geweest ?
Begeleider
- Als je met een begeleider geweest bent, wie was het ? (geen namen maar vb: papa, mama, oom, tante, vriend(in) enz....)
Mama
In juni vorig jaar 20u rijles gevolgd voor VRB model 18 maanden
Resultaat: gebuisd
'k Heb twee onvoldoendes:
- één maal een voorrang van rechts gemist, de auto die voorrang moest krijgen was nog niet aan het kruispunt maar dit is toch een grote fout. Ik was afgeleid doordat'k m'n baan aan het zoeken was (examinator had net een richting aangegeven), ik had op die plaats nog niet veel gereden. Had keurig voorrang gegeven tot op en na dat punt, spijtig voorval dus.
- ik neem bochten soms met een te hoge snelheid. Als'k die voorrang van rechts niet gemist had dan had dit niet zwaar genoeg doorgewogen om te buizen, maar het is nu eenmaal zo... . Nu ik het weet kan ik er op letten.
Enige positief punt: geen verdere opmerkingen (dus geen waslijst van problemen

) en keren en parkeren ging vlot.
De examinator was niet vriendelijk maar wel altijd correct en heeft meestal ruim op tijd de richting aangegeven. Nieuwe afspraak over een maand

.