**** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Plaats reactie
de rijprof

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door de rijprof »

Wil graag de beheerders en posters op dit forum bedanken en ook de mensen van http://www.derijprof.be" target="_blank
Graag gedaan en vertel het voort.
Proficiat! :wink:
Gast00

Bericht door Gast00 »

EXAMENCENTRUM: MOORSELE

- Zat de examinator naast of achter jou?
Achter m'n begeleider

- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen?
Daartoe zijn we niet gekomen

- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?
Op een drukke weg achter een auto gaan parkeren in een S beweging

- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?
Alle lichten, claxon, pinkers en remolie

- Ben je met de rijschool (welke?) of een begeleider geweest ?
Met m'n begeleider

- Als je met een begeleider geweest bent, wie was het ? (geen namen maar vb: papa, mama, oom, tante, vriend(in) enz....)
Mijn oom

Gebuisd volledig terecht. Ik was te nerveus
Gast

Bericht door Gast »

Een vraagje. Moet je begeleider acht jaar in bezit zijn van een rijbewijs B of moet je begeleider gewoon in bezit zijn van een rijbewijs B?

Alvast bedankt
Wouter

Bericht door Wouter »

De verplichte begeleider voor een voorlopig rijbewijs 36 maanden moet minstens 8 jaar een rijbewijs B hebben.

De passagier die je mag meenemen met een voorlopig rijbewijs 18 maanden moet minstens 24 jaar oud zijn, en een rijbewijs B hebben (maakt niet uit hoe lang)
"Chances are if you need both hands to do something, your brain should be in on it too." - Ellen DeGeneres: Here and Now (2003)
Gast1983

Bericht door Gast1983 »

EXAMENCENTRUM: GEEL

Zat de examinator naast of achter jou?
Rechtsachter.

Het keren in de straat: in hoeverre mocht je zelf de plaats kiezen?
Hij duidde een straat aan waarin ik mocht keren: het was een vrij rustige staat en ruim genoeg om te keren, dit ging héél vlotjes. Ik had geen voorrang moeten verlenen aan andere weggebruikers.

Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?
Hij zei tegen mij toen ik gekeerd had in die straat: "Nu ga je parkeren achter die blauwe auto ginds" Dit ging ook héél erg vlotjes en ik stond meteen goed van de eerste keer (waarvoor ik in mijn oefenperiode voor vreesde)

Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?
Ik moest mijn motorkap opendoen en de remvloeistof aanwijzen. Hij vroeg aan mij daarna hoe je je stoel juist zet, de spiegels in de juiste stand, alle lichten, ontwaseming en ontdooiing en hoe de hoofdsteun moest staan en uiteindelijk de gordel hoe die moet zijn.

Ben je met de rijschool (welke?) of een begeleider geweest ?
Ik heb 20 uur rijschool gevolgd (Kempische rijscholen) en daarna alleen geoefend. Het heeft wel 15 maanden geduurd eer ik er echt ben voor gegaan. Juist na mijn rijschoollessen ben ik zwanger geraakt en had ik niet echt veel tijd meer en kon mij gewoon niet meer concentreren op de weg... Daarna terug in volle actie geschoten en heb ik dankzij deze site alles terug kunnen overlopen (wat ondertussen al verwaterd was)

Als je met een begeleider geweest bent, wie was het ? (geen namen maar vb: papa, mama, oom, tante, vriend(in) enz....)
Mijn vriend die ook dikwijls in mijn stageperiode meegereden is.

Ik ben van de 1ste keer GESLAAGD
Ik moest rijden vanuit het examencentrum Geel rechtdoor en dan bochten tegen 70km/u waarvan een paar voorrangen van rechts. Ik heb eventjes achter een tractor gehongen en had blijkbaar ergens een bord met snelheid 70 gemist want een beetje verderop kwam ik een bord tegen met zone 70 met een streep erdoor. Ik dacht: "Ja lap, het is al naar de knoppen!" Daarna achter een boerenkar en een coureur gereden... Daarna de ring van Geel op en een stuk in Larum gedaan. Ik had nooit durven denken dat ik erdoor zou zijn van de 1ste keer want ik had toch wel last van stomme zenuwen, zowel theoretisch als praktisch.
Gast

Bericht door Gast »

EXAMENCENTRUM: DEURNE

- Zat de examinator naast of achter jou? Achterin rechts

- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen? Ik mocht zelf een plek kiezen in de straat die de examinator aangaf. Heb dit direct uitgevoerd zonder problemen, Ik moest geen rekening houden met andere weggebruikers.

- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen? De examinator zei parkeer maar achter die zwarte auto. Er was heel veel plaats achter die auto, bij de eerste keer wist ik halverwege dat ik er niet goed ga staan. Dus ben ik gestopt en nog eens geprobeerd en dan zat ik er perfect in :D

- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?Slijtage banden, hoe weet je dat je juist zit?, Spiegels, lichten, claxon, pinkers.

- Ben je met de rijschool (welke?) of een begeleider geweest ? begeleider

- Als je met een begeleider geweest bent, wie was het ? (geen namen maar vb: papa, mama, oom, tante, vriend(in) enz....) Mijn vader

Ik had dagenlang ni geslapen en was echt zenuwachtig op voorhand, maar toen ik instapte voelde ik me echt goed, ik vond van mezelf wel dat ik goed heb gereden, het zonneke scheen, het was de perfecte dag om mn rijbewijs te halen. Die heb ik dan ook gehaald :D :D :D (1ste keer)
Ik wil de makers van deze website bedanken, jullie leveren echt goed werk!!! DOE ZO VERDER!!
de rijprof

Ik wil de makers van deze website bedanken, jullie leveren echt goed werk!!! DOE ZO VERDER!!
Proficiat :wink: .
We zullen dan trachten om verder goed werk te leveren :)
Gast

Bericht door Gast »

- In welk examencentrum ben je geweest?
Kontich.

Achter mijn begeleider.

Er werd gezegd dat ik in de straat die ik net in reed mocht keren.

In een vlotte S-beweging achter een auto parkeren.

Ruitenwissersvloeistof aanduiden
Hoe zet je je zetel goed en op welke zaken moet je letten.
Achtermistlamp, dimlicht, grootlicht, pinkers, ontwaseming vooraan.

Begeleider

- Als je met een begeleider geweest bent, wie was het ? (geen namen maar vb: papa, mama, oom, tante, vriend(in) enz....)
Papa

Vertel er ook even bij of je rijschool hebt gevolgd of enkel met begeleider hebt leren rijden.
Enkel met een begeleider.
TomW

Bericht door TomW »

Alken

Rechtsachter mij

Ik moest keren in een straat waar ongeveer een opening van 25m was tussen de auto's (enkel aan de rechterkant geparkeerd). Er was wel vrij veel verkeer (fietsers, 5-tal andere auto's, een bus, ... ) Had wel verwacht dat ik een makkelijkere mogelijkheid tot keren ging krijgen, maar uiteindelijk is het niet echt een probleem als je maar je voorrang verleend en verantwoord handelt.

In een vlotte S-beweging parkeren tussen 2 aangeduide auto's.
Ongeveer een 15 meter tussen beide auto's.

Onder motorkap: product voor ruitenwissers
In de auto: alle lichten, pinkers, voor- en achterruitontwaseming, ruitenwissers, positionering van de zetel.

- Ben je met de rijschool (welke?) of een begeleider geweest?
Rijopleiding Middel Limburg. Een 3-tal sessies van 2 uur waren absoluut hun geld waard. Heb met hem ook m'n praktische proef gedaan.

Ik kreeg via m'n begeleider een tip over de te kiezen route. Hij was namelijk de dag ervoor er ook geweest, en de student toen nam route 6. Ik heb deze dan ook gekozen en ja hoor, dat was dezelfde.
Vanuit Alken vertrokken richting Hasselt via de gewone baan. In Hasselt de St-Truidersteenweg opgereden en via de kleine ring naar de Luikersteenweg. Daar even in Catharinawijk rond gereden (keren en parkeren ook hier) en van daaruit de grote ring op. Toen opnieuw richting St-Truidersteenweg en via de expresweg (denk aan je 120km/h waar het moet) terug naar het examencentrum.

Ik ben dan ook van de eerste keer GESLAAGD op m'n theoretische en praktische proef.

Nogmaals dank aan http://www.gratisrijbewijsonline.be" target="_blank en de http://www.derijprof.be" target="_blank.
Jullie hadden zeker een aandeel in het behalen van m'n rijbewijs!

Groeten,

Tom
de rijprof

TomW schreef:Nogmaals dank aan http://www.gratisrijbewijsonline.be" target="_blank en de http://www.derijprof.be" target="_blank.
Jullie hadden zeker een aandeel in het behalen van m'n rijbewijs!
Graag gedaan. Proficiat :wink:
de langee

Bericht door de langee »

vandaag gehaald:D

Ik deed mijn examen te sint-niklaas
was best moeilijk, examinator was zeer onvriendelijk.
Het keren en parkeren ging zeer vlot bij mij. het was telkens in een straatje met weinig verkeer.
De enige fouten die ik maakte is dat ik eens per ongeluk uit tweede ben vertrokken maar de auto viel niet stil. en bij een afslag naar links op twee rijstroken heb ik de rechtse gepakt ipv de linkse dit zou me mijn examen kosten indien er een ononderbroken lijn was. Deze was gelukkig nog niet geschilderd dus ik heb het gehaald:D. De examinator vond het maar slecht eigenlijk. t was een kaal kopke.
Gast

Bericht door Gast »

Brakel

Achterin rechts

We reden een straat in en mocht hier ergens keren. Heb even gekeken waar ik veilig dit kon uitvoeren, was vlot en snel gedaan maar kon nog iets defensiever volgens examinator.

De examinator duidde een bestelwagen aan, en ik moest hieronder parkeren. Dit was in Ronse in een winkelstraat. Eerst mooi de wagen achter mij laten passeren en dan in één keer juist.

Alle lichten, koelvloeistof en wat men moet bekijken alvorens men start (spiegels, !hoofdsteun!, zetel, gordel, ... )

Begeleider

- Als je met een begeleider geweest bent, wie was het ?

Met de papa

Van de eerste keer er los door, zonder echt relevante opmerkingen :) Het is echt belangrijk om kalm te blijven tijdens het rijden en doen zoals je altijd doet. Met een beetje geluk loopt het dan allemaal goed af
Gast

Bericht door Gast »

Gast schreef:- In welk examencentrum ben je geweest?

Brakel

Achterin rechts

We reden een straat in en mocht hier ergens keren. Heb even gekeken waar ik veilig dit kon uitvoeren, was vlot en snel gedaan maar kon nog iets defensiever volgens examinator.

De examinator duidde een bestelwagen aan, en ik moest hieronder parkeren. Dit was in Ronse in een winkelstraat. Eerst mooi de wagen achter mij laten passeren en dan in één keer juist.

Alle lichten, koelvloeistof en wat men moet bekijken alvorens men start (spiegels, !hoofdsteun!, zetel, gordel, ... )

Begeleider

Met de papa

Van de eerste keer er los door, zonder echt relevante opmerkingen :) Het is echt belangrijk om kalm te blijven tijdens het rijden en doen zoals je altijd doet. Met een beetje geluk loopt het dan allemaal goed af
ik moet mijn examen op 5 april ook gaan afleggen bij sbat brakel, mag ik juist weten welke wegen je zo allemaal hebt moeten nemen?
Gast

Bericht door Gast »

Gast schreef:
Gast schreef:- In welk examencentrum ben je geweest?

Brakel

Achterin rechts

Begeleider

Met de papa

ik moet mijn examen op 5 april ook gaan afleggen bij sbat brakel, mag ik juist weten welke wegen je zo allemaal hebt moeten nemen?
Goh, van examencentrum ninoofsesteenweg op (N48), was dus een heel eindje op die baan. Dan Ronse centrum het ene baantje in en uit. Daar gewoon op de zone 30's letten en voorrang die niet altijd even duidelijk aangeduid is. Na hier wat rond te rijden was het via dezelfde baan terug naar Brakel.
desteven

Bericht door desteven »

Vraagje:
Ik woon in Malle, waar moet/mag ik mijn praktijkexamen gaan afleggen ?
Plaats reactie