Dag allemaal;)
Ik ben Evi en ben gepassioneerd geraakt in het besturen en onderhoud van vrachtwagens tijdens mijn werk bij defensie. Nu wil ik daar graag in verder gaan maar bij defensie krijg ik op de moment niet onmiddelijk de kansen om dit te doen en ben ik dus gestart op mezelf met het studeren om een van de volgende weken mijn theoretische examens reeds af te leggen.
Ik heb nu echter een vraag. Ik vroeg me af of er bedrijven zijn die mensen in dienst nemen, die het rijbewijs C(E) wensen te behalen en graag voor hen willen rijden in de toekomst, die deze mensen daarbij dan helpen en begeleiden en van begin af aan de specifieke rijstijl via instructeurs door het bedrijf zelf gekozen geven.
Ik ben beetje aan het rondzien geweest in mijn vrije tijd en zo direct heb ik zo nog geen maar ik was toch een beetje benieuwd.
Moest er iemand mij kunnen helpen hierbij of iets van goeie raad ofzo weten dan zou dat super zijn. Sorry als ik dit in het verkeerde forum heb geplaatst. Kzag niet onmiddelijk waar ik dit best kon plaatsen.
Groeten, Evi
Vraag in verband met rijbewijs C(E)
-
Stefan Peeters
- Administrator
Re: Vraag in verband met rijbewijs C(E)
Die mogelijkheid bestaat inderdaad, maar heel die uitleg hier plaatsen is een groot werk
Ik heb je een pb gestuurd.
Ik heb je een pb gestuurd.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit
(J. Cruijff)
-
bert.covens
Hou er wel rekening mee dat een werkgever die in jouw rijbewijs investeert, er ook iets voor terug wil. Namelijk: een gemotiveerde werknemer. Een bedrijf is immers geen liefdadigheidsinstelling.
Doorgaans zal de werkgever in je contract een clausule ivm het behalen van dat rijbewijs opnemen. Dat kan bijvoorbeeld inhouden dat je minstens 5 jaar bij hem in dienst moet blijven. Wanneer jij dan een andere job vindt (bij een andere baas), voordat die 5 jaar om zijn, vordert je werkgever de kostprijs van dat rijbewijs terug.
Goed nadenken, en je contract grondig nalezen alvorens grote stappen te zetten, is dus zeker raadzaam. Goede afspraken = goede vrienden.
Doorgaans zal de werkgever in je contract een clausule ivm het behalen van dat rijbewijs opnemen. Dat kan bijvoorbeeld inhouden dat je minstens 5 jaar bij hem in dienst moet blijven. Wanneer jij dan een andere job vindt (bij een andere baas), voordat die 5 jaar om zijn, vordert je werkgever de kostprijs van dat rijbewijs terug.
Goed nadenken, en je contract grondig nalezen alvorens grote stappen te zetten, is dus zeker raadzaam. Goede afspraken = goede vrienden.
Laatst gewijzigd door bert.covens op 12 feb 2011, 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
-
Evii
Ja das begrijpelijk maar dat zie ik niet meer als vanzelfsprekend ook. Als je werkgever investeert in zo'n zaken dan lijkt me dat normaal dat die dat er eerst terug wil uithalen en anders zal vragen om dat te compenseren. Maar ik was wel van plan om mijn tijd te nemen bij het bepalen van mijn strategie hoe ik hierbij te werk ga. In het slechtste geval investeer ik alles uiteindelijk zelf als ik niet zeker zou zijn van een contract of gewoon niemand vind.
Ik heb nog een andere vraag. Ik vroeg me af of zoals op onderdelen bij je praktisch examen waarbij je de controle van je voertuig doet of je daar gebruik mag maken van een checklist? Als ik zo iets moet doen op mijn werk maak ik namelijk steeds gebruik van checklists om op die manier zeker niets over het hoofd te zien. Ik vroeg me af of dat voor het praktisch examen mag of dat ze daar verwachten dat je alles uit het hoofd afloopt? Ik kan dat nu wel onthouden, daar niet van maar was me dat aan het afvragen tijdens het studeren.
Ik heb nog een andere vraag. Ik vroeg me af of zoals op onderdelen bij je praktisch examen waarbij je de controle van je voertuig doet of je daar gebruik mag maken van een checklist? Als ik zo iets moet doen op mijn werk maak ik namelijk steeds gebruik van checklists om op die manier zeker niets over het hoofd te zien. Ik vroeg me af of dat voor het praktisch examen mag of dat ze daar verwachten dat je alles uit het hoofd afloopt? Ik kan dat nu wel onthouden, daar niet van maar was me dat aan het afvragen tijdens het studeren.
-
Gast
Het GOCA examenreglement verbiedt het niet.
Maar het mag niet.
Logica is hier ver te zoeken: ik vind dat het grote belang dat aan de inspectie van het voertuig gehecht wordt, niet te rijmen valt met het uitsluiten van het gebruik van methodes om zeker geen fouten te maken. En ik zal het zeker maar niet hebben over de dagelijkse praktijk...
Gelukkig gaat het hier niet om een pre-flight checklist voor een Boeing 737, maar het is toch makkelijk om een detail te vergeten, hetgeen u meteen opzadelt met de kosten voor een volledig herexamen.
Maar het mag niet.
Logica is hier ver te zoeken: ik vind dat het grote belang dat aan de inspectie van het voertuig gehecht wordt, niet te rijmen valt met het uitsluiten van het gebruik van methodes om zeker geen fouten te maken. En ik zal het zeker maar niet hebben over de dagelijkse praktijk...
Gelukkig gaat het hier niet om een pre-flight checklist voor een Boeing 737, maar het is toch makkelijk om een detail te vergeten, hetgeen u meteen opzadelt met de kosten voor een volledig herexamen.
-
Inazuma
De logica is dat de bestuurder moet weten wat hij zoal dient na te kijken, niet dat hij een checklist kan aflopen.Gast schreef:Logica is hier ver te zoeken: ik vind dat het grote belang dat aan de inspectie van het voertuig gehecht wordt, niet te rijmen valt met het uitsluiten van het gebruik van methodes om zeker geen fouten te maken. En ik zal het zeker maar niet hebben over de dagelijkse praktijk...
U schijnt overdreven veel belang te hechten aan checklists.
Vanuit mijn eigen professionele bezigheden hecht ik daar echter net uitermate weinig belang aan.
Checklists maken mensen blind voor andere mogelijke problemen die niet op de checklist staan.
Niet elk mogelijk probleem zal op uw checklijst staan.
Bij zowat alle luchtvaartcrashes werden de vereiste checklists overlopen voor de crash.Gelukkig gaat het hier niet om een pre-flight checklist voor een Boeing 737
Niet altijd correct, en er werd niet altijd alles opgemerkt, maar de checklist werd afgecheckt.
Voorbeeldje ?
AeroPeru Flight 603, vertrokken met afgeplakte static tubes ondanks preflight checks.