praktijk examen

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Gast

Bericht door Gast »

hallo,

kan je mij de link geven van de routes omtrent de praktijkexamen?

groetjes
Inazuma
Berichten: 11418
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

Anonymous schreef: kan je mij de link geven van de routes omtrent de praktijkexamen?
Er is niet direct "een link" naar examenroutes.

In deze draad
viewtopic.php?t=3466
geven de kandidaat bestuurders aan bij welk examencentrum ze examen aflegden, en vaak langs waar ze gereden zijn (niet zozeer straat per straat, maar de richting)


Ga zeker rondrijden in de buurt van het examencentrum - bedenk dat je er op 30-40 minuten terug moet kunnen zijn, dus echt ver weg rij je niet, en zoek eerder de moeilijke punten in de omgeving op.


Maar ga zeer zeker ook elders rijden , best waar je niet erg vertrouwd bent met de omgeving : je moet immers overal leren rijden.
ketje
Berichten: 239
Lid geworden op: 02 jul 2008, 10:12

Bericht door ketje »

@ Gast,

Je vraagt naar examenparcours.
Is het de bedoeling dat ze hier alle parcoursen van gans het land meedelen?
Zou het niet iets makkelijker worden als je zou meedelen in welk examencentrum je examen gaat afleggen?
Onze algemene raad: rijd overal, met een lichte voorkeur voor de onmiddellijke omgeving van uw examencentrum.
nathalievde
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 nov 2010, 22:44

Re:

Bericht door nathalievde »

gast5 schreef:Ik heb ook mijn examen gedaan in deurne.
De eerste keer was ik verre van geslaagd.

Om me voor te bereiden op de tweede keer heb ik de dag voor mijn examen samen met mijn begleider 4 uur aan een stuk in deurne, merksem, schoten, .. gereden.

Ik heb niet zomaar rond gereden maar ik heb een soort supertraject gevonden op het internet dat ongeveer alle knelpunten omvat.
Dit was wel mentaal en fysiek erg vermoeiend maar het heeft geholpen. Ik voelde me perfect vertrouwd met de omgeving de dag erna en wist ook enkele veradelijke borden al staan.
De commentaar van de examinator was : perfect geslaagd, niets op aan te merken.

Moest er intresse zijn in dit traject wil ik het wel ff uploaden ofzo...

Jaa dat wil ik zeker ! heb je zin om het door te sturen?
alvast bedankt
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Re:

Bericht door Benny Stinkens »

nathalievde schreef:
gast5 schreef:Ik heb ook mijn examen gedaan in deurne.
De eerste keer was ik verre van geslaagd.

Om me voor te bereiden op de tweede keer heb ik de dag voor mijn examen samen met mijn begleider 4 uur aan een stuk in deurne, merksem, schoten, .. gereden.

Ik heb niet zomaar rond gereden maar ik heb een soort supertraject gevonden op het internet dat ongeveer alle knelpunten omvat.
Dit was wel mentaal en fysiek erg vermoeiend maar het heeft geholpen. Ik voelde me perfect vertrouwd met de omgeving de dag erna en wist ook enkele veradelijke borden al staan.
De commentaar van de examinator was : perfect geslaagd, niets op aan te merken.

Moest er intresse zijn in dit traject wil ik het wel ff uploaden ofzo...

Jaa dat wil ik zeker ! heb je zin om het door te sturen?
alvast bedankt
Ik wil je niet ontmoedigen nathalievde, maar gast 5 heeft dit bericht meer dan 3 jaar geleden geplaatst :idea:
De kans dat gast5 dit nu nog gaat lezen en uploaden is dan wel heel klein vrees ik :cry:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Jari
Berichten: 237
Lid geworden op: 23 nov 2009, 22:02
Locatie: Antwerpen

Re: praktijk examen

Bericht door Jari »

@ nathalievde: die superroute waar gast5 het over heeft, ken ik niet. Maar wat ik wel weet is dat je wellicht de belangrijkste kruispunten van die superroute online vindt op de site van de rijcentra. Er bestaat een lijstje van een 20-tal kruispunten waar ze je vaak langs sturen. Wellicht passeer je er op je examen ook enkele van.

Een tip om te oefenen: ga rijden binnen een afstand van 20 minuten rond het examencentrum. Je examen op de weg duurt iets van een 40 minuten, dus érg ver ga je nooit geraken ;)
Plaats reactie