**** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Plaats reactie
bert.covens

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door bert.covens »

Proficiat met je rijbewijs :!:
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Anneleen91

Bericht door Anneleen91 »

Hey, ik ben nieuw hier!
Morgen heb ik mijn eerste rijexamen in Erembodegem om 7u50.
Iemand die zijn/haar examen daar ook al rond dit tijdstip gaan afleggen is?
Mijn moeder en ik zijn daarnet rond hetzelfde uur ongeveer gaan rijden, 't was echt zo goed als filerijden...
Ik heb best wel stress, en net daarom heb ik maar een beperkt aantal mensen laten weten dat ik examen heb :lol:
Jetson

Bericht door Jetson »

Anneleen91 schreef:Hey, ik ben nieuw hier!
Mijn moeder en ik zijn daarnet rond hetzelfde uur ongeveer gaan rijden, 't was echt zo goed als filerijden...
Ik heb best wel stress, en net daarom heb ik maar een beperkt aantal mensen laten weten dat ik examen heb :lol:
Ik heb mijn (laatste) praktijkexamen destijds ook rond dat uur afgelegd (in Kontich). Je zal waarschijnlijk langs drukke en ook langs minder drukke straten moeten rijden. De examinator zorgt er wel voor dat je geen 40 minuten gewoon staat aan te schuiven.
Goed dat je niet aan iedereen hebt verteld dat je examen hebt, dat geeft je inderdaad enkel meer stress...
Probeer je er niet teveel van aan te trekken (makkelijk gezegd, ik weet het...) en vooral: als je gebuisd zou zijn, LUISTER dan naar wat de examinator zegt dat je fout deed en stel zoveel mogelijk vragen over wat er beter kan (en schrijf dat misschien ook direct na het examen op zodat je er niets van vergeet).
Veel succes morgen, laat zeker weten hoe het gegaan is :wink:
Anneleen91

Bericht door Anneleen91 »

Jetson schreef:
Anneleen91 schreef:Hey, ik ben nieuw hier!
Ik heb mijn (laatste) praktijkexamen destijds ook rond dat uur afgelegd (in Kontich). Je zal waarschijnlijk langs drukke en ook langs minder drukke straten moeten rijden. De examinator zorgt er wel voor dat je geen 40 minuten gewoon staat aan te schuiven.
Goed dat je niet aan iedereen hebt verteld dat je examen hebt, dat geeft je inderdaad enkel meer stress...
Probeer je er niet teveel van aan te trekken (makkelijk gezegd, ik weet het...) en vooral: als je gebuisd zou zijn, LUISTER dan naar wat de examinator zegt dat je fout deed en stel zoveel mogelijk vragen over wat er beter kan (en schrijf dat misschien ook direct na het examen op zodat je er niets van vergeet).
Veel succes morgen, laat zeker weten hoe het gegaan is :wink:
Als ik gewoon een beetje in de file zou mogen staan ben ik gelijk geslaagd :P
Ik heb bewust ook niet alle gekende routes 500 keer gereden. Ten eerste omdat ik ze toch niet zou herkennen onder stress, en ten tweede; je moet als chauffeur toch overal kunnen rijden...
Bedankt! Ik laat zeker iets weten, hopelijk is het een positief antwoord :roll:
Kabass

Bericht door Kabass »

Weet er iemand of ik een 2de binnenspiegel gewoon bij het examencentrum in Deurne daar kan ontlenen? Of moet ik er echt een gaan kopen?
Jetson

Bericht door Jetson »

Kabass schreef:Weet er iemand of ik een 2de binnenspiegel gewoon bij het examencentrum in Deurne daar kan ontlenen? Of moet ik er echt een gaan kopen?
Je zal er zelf een moeten meebrengen. Ken je niemand in je vriendenkring waar je er een van zou kunnen lenen?
bert.covens

Jetson schreef:Je zal er zelf een moeten meebrengen. Ken je niemand in je vriendenkring waar je er een van zou kunnen lenen?
Sterker nog: als hij zo'n tweede binnenspiegel nodig heeft, dan moet hij dat niet alleen op z'n praktijexamen monteren. Dan moest hij die al de ganse tijd van z'n stage gebruiken!

Of je er 1 nodig hebt, hangt af van welk model voorlopig rijbewijs je hebt. (met begeleider is het verplicht).
Kabass

Bericht door Kabass »

bert.covens schreef:
Jetson schreef:Je zal er zelf een moeten meebrengen. Ken je niemand in je vriendenkring waar je er een van zou kunnen lenen?
Sterker nog: als hij zo'n tweede binnenspiegel nodig heeft, dan moet hij dat niet alleen op z'n praktijexamen monteren. Dan moest hij die al de ganse tijd van z'n stage gebruiken!

Of je er 1 nodig hebt, hangt af van welk model voorlopig rijbewijs je hebt. (met begeleider is het verplicht).
Ik heb er een van 36 maanden. Dus ik moet er een waarschijnlijk gaan kopen?
bert.covens

Kabass schreef:Ik heb er een van 36 maanden. Dus ik moet er een waarschijnlijk gaan kopen?
JA. Niet "waarschijnlijk", maar met zekerheid.

Eigenlijk ben je nu al in overtreding als je zonder die extra binnenspiegel rondrijdt :!:

Voor alle duidelijkheid: het make-up spiegeltje aan de binnenzijde van je zonneklep, volstaat niet.
Laatst gewijzigd door bert.covens op 27 okt 2010, 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Kabass

Bericht door Kabass »

bert.covens schreef:
Kabass schreef:Ik heb er een van 36 maanden. Dus ik moet er een waarschijnlijk gaan kopen?
JA. Niet "waarschijnlijk", maar met zekerheid.

Eigenlijk ben je nu al in overtreding als je zonder die extra binnenspiegel rondrijdt :!:
Oei, khad er geen flauw idee van : :oops: Straks een spiegel gaan kopen bij de Auto 5 dan. Bedankt voor de antwoorden.
phoebe

Bericht door phoebe »

EXAMENCENTRUM: HAASRODE

- In welk examencentrum ben je geweest?
Haasrode
- Zat de examinator naast of achter jou? Schuin achter mij
- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen? mocht in een straat zelf kiezen
- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen? achter een auto die daar alleen stond
- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd? bandenslijtage, lichten, aandampen achterruit en voorruit, ruitenwisser, claxon, pinkers. Moest zeggen hoe je de stoel moest juist zetten maar niet voordoen.
- Ben je met de rijschool of een begeleider geweest ? Een jaar geleden 20u gevolgd, jaar gereden en nu met begeleider examen gedaan.
- Als je met een begeleider geweest bent, wie was het ? De papa ;)

Resultaat: GESLAAGD!!!

Had 1 opmerking. Bij het keren in een straat heb ik verkeer gehinderd. Zowel ik als mijn vader hadden de auto niet gezien op het moment dat ik mijn manoeuvre begon. Het was een zone 30 en de auto reed minstens aan 50 achter mij door toen ik dwars stond dus ik betwijfel ofdat hij er al was toen ik begon maar bon, ben er door dus kan mij niet echt veel schelen ;)
de rijprof

Bericht door de rijprof »

@ phoebe,
Let toch goed op de volgende keer als je een manoeuvre doet.
Je bent gedurende héél je manoeuvre voorrangsplichtig.
Als het tot een ongeluk zou komen, ben je in fout.
Blijf rondkijken!!! Er rijden soms wel zotte pipo's rond!
Proficiat voor de rest :wink: .
phoebe

Bericht door phoebe »

@de rijprof

Zowel mijn vader als ik zijn ervan overtuigd dat hij er nog niet was toen ik mijn manoeuvre begon. Hij kwam super snel uit een zijstraat gereden. Ik heb gewacht tot ik in het midden van het stuk straat was voor ik mijn manoeuvre begon dus ik was ook niet te dicht bij die straat want als ik iets verder was begonnen had er evengoed iemand uit die andere straat kunnen gekomen zijn... ik denk dus niet dat ik dit had kunnen vermijden...
de rijprof

Bericht door de rijprof »

@ phoebe,

Vergeet niet dat je voorrangsplichtig blijft tijdens het ganse manoeuvre.
Pas wanneer je het manoeuvre volledig voltooid hebt en je opnieuw op een regelmatige wijze deelneemt aan het verkeer ben je niet voorrangsplichtig meer (wat dat manoeuvre betreft).
De voorrangsplicht geldt dus niet enkel bij de aanvang maar gedurende het ganse manoeuvre.

Klik ook eens >>> hier
phoebe

Bericht door phoebe »

@rijprof

Daarmee dat ik ook dwars even wachtte tot dat hij achter mij door reed. Meer kan je denk ik ook niet...
Plaats reactie