**** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****
-
michiel1551
Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****
EXAMENCENTRUM: KONTICH
- In welk examencentrum ben je geweest? Kontich
- Zat de examinator naast of achter jou? rechtsachter
- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen? We reden een straat in en hij zei: 'Kies maar een plekje uit in deze straat om te keren.'
- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen? Mij in een rustige straat in een woonwijk achter een SUV parkeren, perfect gelukt.
- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd? ruitenwisservloeistof aanduiden, correcte zitpositie, correcte spiegelafstelling, functie van de knopjes in de auto.
- Ben je met de rijschool of een begeleider geweest ? begeleider
- Als je met een begeleider geweest bent, wie was het? moeder
één voorbehoud: onnodig voorrang gegeven.
Resultaat: geslaagd
- In welk examencentrum ben je geweest? Kontich
- Zat de examinator naast of achter jou? rechtsachter
- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen? We reden een straat in en hij zei: 'Kies maar een plekje uit in deze straat om te keren.'
- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen? Mij in een rustige straat in een woonwijk achter een SUV parkeren, perfect gelukt.
- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd? ruitenwisservloeistof aanduiden, correcte zitpositie, correcte spiegelafstelling, functie van de knopjes in de auto.
- Ben je met de rijschool of een begeleider geweest ? begeleider
- Als je met een begeleider geweest bent, wie was het? moeder
één voorbehoud: onnodig voorrang gegeven.
Resultaat: geslaagd
-
Anouchka
Hmm , vandaag dan voor de tweede keer mijn praktisch examen gedaan ..
En na afloop dachten ikzelf en mijn vriend (begeleider) dat ik er niet door zou zijn.
Ik heb eerlijk gezegd al heel lang zo slecht niet meer gereden .. Maar toch, ik ben geslaagd
Bedankt aan iedereen van gratisrijbewijsonline en derijprof.be ! Jullie hebben me goed geholpen met mijn theorie en praktisch examen !
En na afloop dachten ikzelf en mijn vriend (begeleider) dat ik er niet door zou zijn.
Ik heb eerlijk gezegd al heel lang zo slecht niet meer gereden .. Maar toch, ik ben geslaagd
Bedankt aan iedereen van gratisrijbewijsonline en derijprof.be ! Jullie hebben me goed geholpen met mijn theorie en praktisch examen !
-
nervouske
EXAMENCENTRUM: HAASRODE
Ik ben dinsdagmorgen op mijn verjaardag
voor mijn 2de keer gegaan en ik was geslaagd, mijn dag kon niet meer stuk natuurlijk.
Examencentrum Haasrode:
- Examinator achteraan.
- Keren in een wel zeer smalle straat op een lichte helling.
- Standaard parkeren zoals iedereen in een vloeiende S-beweging achter een geparkeerde auto.
- Voorafgaande controles: bandenslijtage, lichten, ruitenwissers, claxon.
- Ik heb 5 maanden geoefend met mijn pa als begeleider. Wel 2u rijles genomen als controle wat ik nog fout deed naar aanleiding van het eerste praktijkexamen.
Ook had ik nog een vraag over de opmerkingen op mijn papier.
Er staat: "Opmerkingen PE: ECO + 1.1/1.3/1.5/1.7/1.8/11.1"
Heeft dit met eco-driving te maken of sla ik de bal helemaal mis? :p
Veel succes nog aan iedereen!
Ik ben dinsdagmorgen op mijn verjaardag
Examencentrum Haasrode:
- Examinator achteraan.
- Keren in een wel zeer smalle straat op een lichte helling.
- Standaard parkeren zoals iedereen in een vloeiende S-beweging achter een geparkeerde auto.
- Voorafgaande controles: bandenslijtage, lichten, ruitenwissers, claxon.
- Ik heb 5 maanden geoefend met mijn pa als begeleider. Wel 2u rijles genomen als controle wat ik nog fout deed naar aanleiding van het eerste praktijkexamen.
Ook had ik nog een vraag over de opmerkingen op mijn papier.
Heeft dit met eco-driving te maken of sla ik de bal helemaal mis? :p
Veel succes nog aan iedereen!
-
de rijprof
Proficiat, de 2 uur rijles hebben duidelijk gerendeerd
Meestal krijgen kandidaten een ECO-opmerking wanneer ze te lang onnodig in te hoge toerentallen rijden.
Bv. Te lang in 2de versnelling blijven terwijl je gemakkelijk naar 3de versnelling kan.
of te lang in 3de versnelling blijven terwijl je gemakkelijk naar 4de versnelling kan.
Soms ook een ECO-opmerking wegens te laat gas los laten en te laat beginnen remmen.
Inderdaad met eco driving wordt ook rekening gehouden maar tot op heden nog niet aangerekend, wel als opmerking meegegeven.Ook had ik nog een vraag over de opmerkingen op mijn papier.
Meestal krijgen kandidaten een ECO-opmerking wanneer ze te lang onnodig in te hoge toerentallen rijden.
Bv. Te lang in 2de versnelling blijven terwijl je gemakkelijk naar 3de versnelling kan.
of te lang in 3de versnelling blijven terwijl je gemakkelijk naar 4de versnelling kan.
Soms ook een ECO-opmerking wegens te laat gas los laten en te laat beginnen remmen.
-
Stefan Peeters
- Administrator
De opmerkingen 1.1/1.3/1.5/1.7/1.8 hebben voor zover ik kan terugvinden te maken met je schakeltechniek, gebruik van de koppeling,...
De opmerking 11 zou gaan over je manoeuvres.
Blijkbaar heb je op die twee punten dus een paar lichte foutjes gemaakt.
De opmerking 11 zou gaan over je manoeuvres.
Blijkbaar heb je op die twee punten dus een paar lichte foutjes gemaakt.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit
(J. Cruijff)
-
nervouske
Dankjewel voor het snelle antwoord! 
Ik vind het dan wel vreemd dat hij er zelf niets over gezegd heeft, ik zag die opmerkingen gewoon staan op mijn papier als ik het nog eens herlas hier thuis en ik vroeg me dus af wat ze konden betekenen.
Ik besteed ook steeds de nodige aandacht aan eco-driving ook al rijd ik nog niet zo lang. (ik weet nog toen ik in het begin met mijn pa zijn auto leerde rijden dat hij plots om en bij de 100 à 200 kilometer langer reed met een volle tank)
Als je hier en daar wat tips leest en je rijdt met gezond verstand dan is het eigenlijk vrij simpel, het zullen dan waarschijnlijk ook heel lichte opmerkingen zijn zoals jij zei Stefan.
Morgen mijn papiertje ophalen in het stadhuis.
Ik vind het dan wel vreemd dat hij er zelf niets over gezegd heeft, ik zag die opmerkingen gewoon staan op mijn papier als ik het nog eens herlas hier thuis en ik vroeg me dus af wat ze konden betekenen.
Ik besteed ook steeds de nodige aandacht aan eco-driving ook al rijd ik nog niet zo lang. (ik weet nog toen ik in het begin met mijn pa zijn auto leerde rijden dat hij plots om en bij de 100 à 200 kilometer langer reed met een volle tank)
Als je hier en daar wat tips leest en je rijdt met gezond verstand dan is het eigenlijk vrij simpel, het zullen dan waarschijnlijk ook heel lichte opmerkingen zijn zoals jij zei Stefan.
Morgen mijn papiertje ophalen in het stadhuis.
-
Jari
Proficiat nervouske, Anouchka en michiel1551
-
Gast23
EXAMENCENTRUM: BRUGGE
- Zat de examinator naast of achter jou?
Achter mij, samen met de hoofdexaminator
- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen?
Afslaan in straatje met aan beide kanten auto's. In het begin van de straat had ik nog voldoende plaats.
Zonder problemen gelukt.
- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?
Parkeren achter een witte opel. Ik wachtte omdat er een auto afkwam, hij nam m'n parkeerplaats af
Maar geen probleem, kon er nog tussen.
- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?
De bandenspanning aantonen, pinker links-en rechts, achtermistlicht, dimlicht, stoplichten, claxon, ontwaseming en ruitenwissers
- Ben je met de rijschool of een begeleider geweest ?
Begeleider
- Als je met een begeleider geweest bent, wie was het ? (geen namen maar vb: papa, mama, oom, tante, vriend(in) enz....)
Mijn vader
Resultaat: niet geslaagd.
Technisch was ik zeer goed (volgens de hoofdexaminator). Volgens de andere examinator paar
onvoldoendes.
1 kruisen en inhalen: onvoldoende. (ik was veel te laat naar rechts gegaan bij het inhalen, daar
ben ik wel mee eens. Had beter moeten kijken).
2 Richtingsverandering: onvoldoende (Ik denk dat het aan de Komvest was, je hebt daar de rijstrook met daarnaast de busstrook. Ik moest naar rechts afslaan. Mijn fout was dat ik eerst op de busstrook moest rijden en dan moest afslaan.)
3 Voorrang: onvoldoende, geen voorrang verlenen (ik had zelf voorrang. Er kwam niemand af, dus ik reed door. Er kwamen fietsers plots achter mij rijden. Ik steek mijn pinker uit om terug naar links af te slaan. De fietsers proberen mij via links nog eens voorbij te steken)
4 Manoeuvres: voorbehoud.:
- Parkeren achter een VTG/zich vergewissen (geen idee wat ze hier mee bedoelen)
- parkeren achter een VTG/kenbaar maken (ik heb het in twee keer moeten doen.
Ik had mijn pinker niet uitgestoken bij het eerste keer uitrijden, had ik wel moeten doen)
Nu ja. Volgende dinsdag terug. Hopelijk lukt het dan wel.
- Zat de examinator naast of achter jou?
Achter mij, samen met de hoofdexaminator
- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen?
Afslaan in straatje met aan beide kanten auto's. In het begin van de straat had ik nog voldoende plaats.
Zonder problemen gelukt.
- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?
Parkeren achter een witte opel. Ik wachtte omdat er een auto afkwam, hij nam m'n parkeerplaats af
Maar geen probleem, kon er nog tussen.
- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?
De bandenspanning aantonen, pinker links-en rechts, achtermistlicht, dimlicht, stoplichten, claxon, ontwaseming en ruitenwissers
- Ben je met de rijschool of een begeleider geweest ?
Begeleider
- Als je met een begeleider geweest bent, wie was het ? (geen namen maar vb: papa, mama, oom, tante, vriend(in) enz....)
Mijn vader
Resultaat: niet geslaagd.
Technisch was ik zeer goed (volgens de hoofdexaminator). Volgens de andere examinator paar
onvoldoendes.
1 kruisen en inhalen: onvoldoende. (ik was veel te laat naar rechts gegaan bij het inhalen, daar
ben ik wel mee eens. Had beter moeten kijken).
2 Richtingsverandering: onvoldoende (Ik denk dat het aan de Komvest was, je hebt daar de rijstrook met daarnaast de busstrook. Ik moest naar rechts afslaan. Mijn fout was dat ik eerst op de busstrook moest rijden en dan moest afslaan.)
3 Voorrang: onvoldoende, geen voorrang verlenen (ik had zelf voorrang. Er kwam niemand af, dus ik reed door. Er kwamen fietsers plots achter mij rijden. Ik steek mijn pinker uit om terug naar links af te slaan. De fietsers proberen mij via links nog eens voorbij te steken)
4 Manoeuvres: voorbehoud.:
- Parkeren achter een VTG/zich vergewissen (geen idee wat ze hier mee bedoelen)
- parkeren achter een VTG/kenbaar maken (ik heb het in twee keer moeten doen.
Ik had mijn pinker niet uitgestoken bij het eerste keer uitrijden, had ik wel moeten doen)
Nu ja. Volgende dinsdag terug. Hopelijk lukt het dan wel.
-
bert.covens
@gast23: Ik heb de indruk dat je toch nog wel wat oefening goed kan gebruiken, ipv rap-rap examen te gaan afleggen. Veel succes in elk geval.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
-
Gast
Rap rap examen afleggen, ik heb anderhalf jaar gewacht. Zij hebben zelf gezegd dat ik volgende dinsdag terug moet gaan eh.bert.covens schreef:@gast23: Ik heb de indruk dat je toch nog wel wat oefening goed kan gebruiken, ipv rap-rap examen te gaan afleggen. Veel succes in elk geval.
-
bert.covens
't Gaat er vooral om dat je er nu voor zorgt dat je je fouten/terkortkomingen bijschaaft. Doe iets met de opmerkingen die je kreeg. Goed oefenen, dus. Anders kost opnieuw examen doen, je alleen maar een tweede teleurstelling + de verplichting tot 6u rijles in een erkende rijschool 
De bediende die je afspraak vastlegt, heeft wellicht geen zicht op je huidige vorderingen, noch op hoeveel tijd je nog nodig hebt om je klaar te stomen voor 't examen.
De bediende die je afspraak vastlegt, heeft wellicht geen zicht op je huidige vorderingen, noch op hoeveel tijd je nog nodig hebt om je klaar te stomen voor 't examen.
-
Jari
Waarom waren er bij jou twee examinatoren bij?
Succes de volgende keer!
Succes de volgende keer!
-
Gast
Ik oefen elke dag, twee uur 's avonds na het werk. De opmerkingen zijn terecht (behalve over die busstrook ben ik het niet zo eens, maar bon). Ik weet waar ik nog kan aan werken.bert.covens schreef:'t Gaat er vooral om dat je er nu voor zorgt dat je je fouten/terkortkomingen bijschaaft. Doe iets met de opmerkingen die je kreeg. Goed oefenen, dus. Anders kost opnieuw examen doen, je alleen maar een tweede teleurstelling + de verplichting tot 6u rijles in een erkende rijschool
-
Gast
Geen idee. De hoofdexaminator zei dat dit regelmatig gebeurde.Jari schreef:Waarom waren er bij jou twee examinatoren bij?
Succes de volgende keer!
Misschien was dat om de ander te beoordelen, of hij z'n job goed deed.
-
bert.covens
Je mag in een busstrook rijden om van richting te veranderen.Gast schreef:Ik oefen elke dag, twee uur 's avonds na het werk. De opmerkingen zijn terecht (behalve over die busstrook ben ik het niet zo eens, maar bon). Ik weet waar ik nog kan aan werken.
72.5. Op een rijbaan met het verkeersbord F17, is de rijstrook die afgebakend is met brede onderbroken strepen en waarin het woord "BUS" is aangebracht, voorbehouden aan voertuigen van geregelde openbare diensten voor gemeenschappelijk vervoer en aan voertuigen bestemd voor het ophalen van leerlingen.
F17
busstrookDe andere voertuigen mogen hierin slechts rijden om van richting te veranderen.
En eigenlijk MOET je daar ook gaan rijden als je rechtsaf wilt, anders ben je in feite niet correct voorgesorteerd bij het rechts afslaan:
19.2. De bestuurder die naar rechts afslaat moet :
2° zo dicht mogelijk bij de rechterrand van de rijbaan blijven.
De opmerking van de examinator hieromtrent, lijkt mij dus terecht.