Brugge.
- Zat de examinator naast of achter jou?
Rechtsachter mij.
- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen?
niet moeten doen.
- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?
Parkeren achter een terreinwagen in de Sint-Pieterskerkstraat (zone 30), tweede poging was ok.
- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?
Pinkers, claxon, ruitenwissers.
Slijtage banden. Ik moest mijn wiel draaien. Ik heb toen een tikkeltje achteruit gereden en vlug mijn band gedraaid, geen idee of dat eigenlijk echt zo moet of dat je dat vanuit stilstand gewoon mag doen (maar ik heb altijd geleerd dat droogsturen NOT done is dus wou ik maar geen risico nemen).
- Ben je met de rijschool of een begeleider geweest ?
Begeleider.
- Als je met een begeleider geweest bent, wie was het ? (geen namen maar vb: papa, mama, oom, tante, vriend(in) enz....)
Mama.
Vertel er ook even bij of je rijschool hebt gevolgd of enkel met begeleider hebt leren rijden.
20u rijschool gevolgd.
Resultaat:
Gebuisd.
Moest via vaartstraat-veemarkstraat- Sint-Pieterskaai- Krakelebrug-Komvest-J. & M. Sabbestraat- naar rechts- allemaal mini straatjes met voorrang van rechts en zone 30 natuurlijk, ook veel 1 richtingsverkeer en dus straten waar je moest weten dat je maar naar 1 kant mocht gaan, etc.- ezelstraat- rechtsaf in de 'Oude Zak' (is een straatnaam!
Op het kruispuntje met de Beenhouwerstraat had ik voorrang (kwam dus van rechts), maar heb te weinig rekening gehouden met een opgefokte bromfiets die mij blijkbaar geen voorrang wou verlenen. Had dat beter moeten inschatten (wel es vanbinnen gevloekt aangezien ik net zelf zoveel voorrang had verleend en ervoor had uitgekeken en dat die persoon dan de voorrangsregel aan zijn laars lapte). Ach volgende keer beter!