Hallo
Ik heb iet meer dan een jaar mijn voorlopig rijbewijs BE gaan afhalen op het gemeentehuis.
Nu is mijn rijbewijs vervallen waardoor ik geen praktijkexamen meer kan afleggen.
Mijn vraag is of ik gewoon terug opnieuw een voorlopig rijbewijs kan gaan halen of ik een bepaalde tijd (3jaar ??) moet wachten.
En als ik moet wachten: hoe lang dan en gerekend vanaf welke datum ?
M.v.g Anthony
Voorlopig rijbewijs BE vervallen
-
Stefan Peeters
- Administrator
Re: Voorlopig rijbewijs BE vervallen
Je zal inderdaad nog drie jaar moeten wachten.
Artikel 6
De scholing op basis van een voorlopig rijbewijs is aan de volgende voorwaarden onderworpen :
1° De kandidaat :
f) mag geen houder geweest zijn van een voorlopig rijbewijs geldig voor dezelfde categorie of subcategorie van voertuigen.
Dit verbod is evenwel niet van toepassing :
op de kandidaat die houder geweest is van een voorlopig rijbewijs geldig voor dezelfde categorie of subcategorie van voertuigen waarvan de geldigheid sinds meer dan drie jaar verstreken is.
Je kan natuurlijk ook met een rijschool examen gaan afleggen. Daarvoor heb je geen voorlopig rijbewijs nodig.
Artikel 6
De scholing op basis van een voorlopig rijbewijs is aan de volgende voorwaarden onderworpen :
1° De kandidaat :
f) mag geen houder geweest zijn van een voorlopig rijbewijs geldig voor dezelfde categorie of subcategorie van voertuigen.
Dit verbod is evenwel niet van toepassing :
op de kandidaat die houder geweest is van een voorlopig rijbewijs geldig voor dezelfde categorie of subcategorie van voertuigen waarvan de geldigheid sinds meer dan drie jaar verstreken is.
Je kan natuurlijk ook met een rijschool examen gaan afleggen. Daarvoor heb je geen voorlopig rijbewijs nodig.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit
(J. Cruijff)