wanneer beginnen de 12 maanden bij rijbewijs A ?

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
Plaats reactie
Stevenmoto

wanneer beginnen de 12 maanden bij rijbewijs A ?

Bericht door Stevenmoto »

Hey,

Ik zit met een vraagje namelijk:
Ik heb net de theorie voor de auto gedaan. ik had een mooie 47/50. Nu ben ik ook van plan voor mijn motorrijbewijs te gaan en ik zou de theorie A zo snel mogelijk willen doen nu ik die van de auto nog fris in het geheugen heb. ( heb de test van A hier al gemaakt en had 45 )

Maar nu,
Theorie/voorlopig bewijs is één jaar geldig lees ik overal.

nu 2 mogelijkheden waar het jaar ingaat:
- de dag dat ik het theorie exaam heb afgelegd en buitenwandel uit het examencentrum ?
of
- de dag dat ik mijn voorlopig rijbewijs heb gekregen, na het volgen van 6u praktijkles ?( of is 6u praktijk niet verplicht voor het bekomen van het voorlopig? )

of ligt het nog anders ?

alvast bedankt voor de hulp,
Steven
Stefan Peeters
Administrator

Re: wanneer beginnen de 12 maanden bij rijbewijs A ?

Bericht door Stefan Peeters »

Je voorlopig rijbewijs is 1 jaar geldig vanaf de datum van afgifte, met andere woorden: vanaf de dag dat het ter beschikking ligt op het gemeentehuis.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Gast

Bericht door Gast »

dus ik kan nu de theorie gaan halen,

en dan later als ik mijn praktijk van auto heb gedaan ( +- binne 4 maand denk ik wel ) het theorie bewijs gaan binnenbrengen van motor op het gemeentehuis zonder dat er dan al +- 4 maand verlopen is?
Stefan Peeters
Administrator

Bericht door Stefan Peeters »

Dat is correct.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Storm

Bericht door Storm »

Gast schreef:dus ik kan nu de theorie gaan halen,

en dan later als ik mijn praktijk van auto heb gedaan ( +- binne 4 maand denk ik wel ) het theorie bewijs gaan binnenbrengen van motor op het gemeentehuis zonder dat er dan al +- 4 maand verlopen is?
De 6u praktijklessen voor moto zijn verplicht! Je moet die dus eerst hebben gevolgd vooraleer je je voorlopig kan gaan halen.
Plaats reactie