ik vanaf volgende week mijn eerste rijles he
23/02/2010 4u
02/03/2010 4u
03/03/2010 4u
04/03/2010 eerste examen
12/03/2010 4u
16/03/2010 2de examen
mss iemands nog tips over de lessen?
cat c praktijk
-
bert.covens
-
Stefan Peeters
- Administrator
Re: cat c praktijk
Vakbekwaamheid en rijbewijs.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit
(J. Cruijff)
-
storaracer
mijn eerste les gedaan si van de week en moen zeggen op het plein ging het redelijk goe 3 keer achteruit rijden tussen die paalkes en 3 keer in garage rijden ging heel vlotjes
dan een deel op de baan das nog wat aanpassen met de rem nogal redelijk hard duwen en de versnellingsbak
op naar de volgende les
dan een deel op de baan das nog wat aanpassen met de rem nogal redelijk hard duwen en de versnellingsbak
op naar de volgende les
-
storaracer
ik nu 3 lessen achter de rug heb en morgen 1ste examen achteruit rijden en tegen de loskaai zetten ging heel vlotjes ier en daar nog een kleine correctie soms maar lukt wel
garage rijden ging ook goe zelfs beter of achteruit rijden hopelijk blijft alles goed gaan
garage rijden ging ook goe zelfs beter of achteruit rijden hopelijk blijft alles goed gaan
-
Stefan Peeters
- Administrator
Succes ermee!storaracer schreef:morgen 1ste examen
hopelijk blijft alles goed gaan
(J. Cruijff)
-
Jurn_boy
ben sinds begin feb bezig aan mijn rijbewijs C met vakbekwaamheid
alle theorie examens gingen in 1 keer
ook de manouvers en vakbekwaamheid praktijk gingen goed
maar voor het deel op de openbare weg ging ik na een uur in de fout op de ring rond Kortrijk waar een auto moest remmen omdat ik van rijstrook moest veranderen richting Kuurne. Onmiddelijk terug naar het examen centrum en opnieuw inschrijven en wachten... Een namiddag rijden, verlof nemen op het werk en 300€ de vuilbak in
Ik kan begrijpen dat het grondig moet gedaan worden het examen want het is met een groot spel dat je op baan bent maar het is voor iemand die alles zelf moet bekostigen zeer duur! en lastig om steeds verlof te vragen op je werk
Ook zijn die 90min openbare weg zeer lang om geen enkele fout te maken. Ik mag nu eind april begin mei opnieuw kben benieuwd. Hopelijk lukt het deze keer want dan moet ik nog mijn E behalen
alle theorie examens gingen in 1 keer
ook de manouvers en vakbekwaamheid praktijk gingen goed
maar voor het deel op de openbare weg ging ik na een uur in de fout op de ring rond Kortrijk waar een auto moest remmen omdat ik van rijstrook moest veranderen richting Kuurne. Onmiddelijk terug naar het examen centrum en opnieuw inschrijven en wachten... Een namiddag rijden, verlof nemen op het werk en 300€ de vuilbak in
Ik kan begrijpen dat het grondig moet gedaan worden het examen want het is met een groot spel dat je op baan bent maar het is voor iemand die alles zelf moet bekostigen zeer duur! en lastig om steeds verlof te vragen op je werk
Ook zijn die 90min openbare weg zeer lang om geen enkele fout te maken. Ik mag nu eind april begin mei opnieuw kben benieuwd. Hopelijk lukt het deze keer want dan moet ik nog mijn E behalen
-
Benny Stinkens
- Administrator
Eigenlijk zou je de rest van je leven met zo een voertuig geen fouten mogen maken, want ik zou je terwijl je dan wel je fout maakt niet willen tegenkomen.Jurn_boy schreef:
Ook zijn die 90min openbare weg zeer lang om geen enkele fout te maken.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
-
Stefan Peeters
- Administrator
Het is natuurlijk onmogelijk om geen fouten te maken. Ook tijdens dat examen van 90 minuten wordt er al eens een fout gemaakt, en dan is het aan de examinator om die te beoordelen.Benny Stinkens schreef:Eigenlijk zou je de rest van je leven met zo een voertuig geen fouten mogen maken, want ik zou je terwijl je dan wel je fout maakt niet willen tegenkomen.Jurn_boy schreef:Ook zijn die 90min openbare weg zeer lang om geen enkele fout te maken.
Een lichte fout zorgt niet meteen voor een niet-geslaagd examen. Een zware fout wel, en een opeenstapeling van lichte fouten vaak ook.
Het komt er eigenlijk op aan om tijdens een examen te tonen dat je het voertuig voldoende onder controle hebt, en de verkeersregels voldoende kent en toepast.
Met andere woorden: tonen dat je vlot (niet noodzakelijk snel), maar toch correct, hoffelijk en defensief deelneemt aan het verkeer.
(J. Cruijff)