Goeiendag,
ik heb verstaan dat het verplicht is om een L te bevestigen op uwe moto als je een voorlopig rijbewijs hebt.
Het gewoonlijke formaat met zuignapje zal natuurlijk niet lang aan de moto blijven hangen, hoe en waar hang ik de
L op mijn moto, en indien het een speciaal formaat of type vereist, waar kan ik zoiets kopen?
Goeie website trouwens,
pieter
L voor de moto
-
Stefan Peeters
- Administrator
Re: L voor de moto
Je kan een plastic plaatje bevestigen onder je nummerplaat en daar de L op kleven.
Na je opleiding kan je dan het plaatje weer verwijderen.
Een L kan je kopen in de meeste winkels met autotoebehoren.
Na je opleiding kan je dan het plaatje weer verwijderen.
Een L kan je kopen in de meeste winkels met autotoebehoren.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit
(J. Cruijff)
-
pieter20
Oké, ik heb een zwarte plastieken bevestigingsplaat met de garagenaam (waar hij was gekocht) onder mijn nummerplaat. Ik zou op het er-vanonder-uitstekende deel eventueel een klein L teken kunnen plakken. Wat is het minimum formaat van het L-teken?
-
pieter20
Ik vind nergens iets over het formaat van de L-plaat. Dan kan men mij er eigenlijk niets over maken mocht ze wat te klein zijn - "goed zichtbaar" is nogal subjectief.
-
Inazuma
Voor A en A3 zijn de afmetingen van de witte letter :
een hoogte van 70 mm (het rechtopstaand been van de L)
een breedte van 40 mm (het liggende been)
een dikte van 10 mm
Het blauwe vlak ("parkeerschijfblauw") is boven en onder ongeveer 10mm groter dan de letter, links en rechts 20mm breder, dus ongeveer 90mm hoog x 80mm breed
De afmetingen van de L zijn bepaald in het MB van 27 maart 1998, Artikel 1 en Bijlage 1
Artikel 1. Het teken bedoeld in de artikelen 6, 2°, d) en 10, 2°, d) van het koninklijk besluit van 23 maart 1998 betreffende het rijbewijs is conform het model van bijlage 1.
Art. N1. Model van teken bedoeld in artikelen 6, 2°, d) en 10, 2°, d) van het koninklijk besluit van 23 maart 1998 betreffende het rijbewijs.
(Bijlage niet opgenomen om technische redenen. Zie B.S. 30-04-1998, p. 13615)
De PDF met die bijlage staat op pagina 149 van dit dokument
http://www.ejustice.just.fgov.be/mopdf/ ... df#Page148" target="_blank
een hoogte van 70 mm (het rechtopstaand been van de L)
een breedte van 40 mm (het liggende been)
een dikte van 10 mm
Het blauwe vlak ("parkeerschijfblauw") is boven en onder ongeveer 10mm groter dan de letter, links en rechts 20mm breder, dus ongeveer 90mm hoog x 80mm breed
De afmetingen van de L zijn bepaald in het MB van 27 maart 1998, Artikel 1 en Bijlage 1
Artikel 1. Het teken bedoeld in de artikelen 6, 2°, d) en 10, 2°, d) van het koninklijk besluit van 23 maart 1998 betreffende het rijbewijs is conform het model van bijlage 1.
Art. N1. Model van teken bedoeld in artikelen 6, 2°, d) en 10, 2°, d) van het koninklijk besluit van 23 maart 1998 betreffende het rijbewijs.
(Bijlage niet opgenomen om technische redenen. Zie B.S. 30-04-1998, p. 13615)
De PDF met die bijlage staat op pagina 149 van dit dokument
http://www.ejustice.just.fgov.be/mopdf/ ... df#Page148" target="_blank