**** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Plaats reactie
sven vq

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door sven vq »

er stond geen omgekeerde driehoek om aan te geven dat ik voorrang moest verlenen, dat vond ik maar raar. Het kan natuurlijk ook zijn dat ik er volkomen naast heb gekeken, maar dat komt dan wel door de stress :lol:

Grtz
Stefan Peeters
Administrator

Bericht door Stefan Peeters »

Die omgekeerde driehoek kan door omstandigheden een stukje voor het kruispunt geplaatst zijn.
Dan duiden de haaietanden de plaats aan waar je indien nodig moet stoppen om voorrang te verlenen.

Zonder een omgekeerde driehoek hebben de haaietanden geen waarde. Het zou me dan ook verwonderen moest een examinator je daarvoor een opmerking geven.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
de rijprof

Bericht door de rijprof »

Toch beter opletten! Een grote baan zomaar opschieten waar je voorrang moet verlenen, kan heel gevaarlijk zijn. :!:
mpaq99

Bericht door mpaq99 »

EXAMENCENTRUM: ASSE-MOLLEM

- Zat de examinator naast of achter jou? Rechts achter mij
- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen? In een rustige straat mocht ik een plaatsje zoeken om te keren. Ging in 3 bewegingen was geen probleem
- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen? Gewoon achter auto parkeren, dan uit den auto gaan alsof ik de boodschappen ging doen, rond lopen and terug instappen.
- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd? Een kaartje gepikt : slijtage van de banden kontroleren, gewoon zeggen dat profiel minstens 1.6mm moet zijn. Verder de lichten (normaal (dim-), knipper- en stoplichten) aanzetten.

Resultaat : eerste keer geslaagd!
Het was de examen van mijn vrouw en nederlands is haar moedertaal niet (filipijn oorsprong) en ze is nog bezig nederlands aan te leren. Dus extra stress voor haar. Maar de examinator was toch vriendelijk en heeft langzaam gesproken en een paar keer geherhaald.

Enige fout was het parkeer manoeuvre. Na pas 3 keren geslaagd wegens zenuwen. Ook een in een verkeerd straat gedraaid (was op en rotonde en hij zag "Neem de straat naar links", maar ze heeft de eerst naar recht, maar dit fout was blijkbaar niet mee geteld, de examinator heeft gewoon een andere weg verder genomen. Voor de rest was er geen andere opmerkingen, hij heeft gezegd goed defensief sturen.

Bedankt aan iedereen die aan Gratis Rijbewijs Online meewerkt! Ik stuur er zoveel mogelijk beginnende chauffeurs naartoe!
bert.covens

Bericht door bert.covens »

mpaq99 schreef: Ook een in een verkeerd straat gedraaid (was op en rotonde en hij zag "Neem de straat naar links", maar ze heeft de eerst naar recht, maar dit fout was blijkbaar niet mee geteld, de examinator heeft gewoon een andere weg verder genomen.
Dat is haar welgeteld 1x overkomen, op een gans examentraject. Dus da's zeker geen drama. Er werd immers géén verkeersinbreuk begaan. Zich eventjes vergissen van route, is menselijk, en overkomt vroeg of laat zelfs de beste chauffeur. :D

In elk geval: proficiat
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
saufro

Bericht door saufro »

[mod xantingo: verwijderd, dubbele posting]

viewtopic.php?f=8&t=11250" target="_blank
Roel Beckers

Bericht door Roel Beckers »

EXAMENCENTRUM: BREE

- Zat de examinator naast of achter jou?
Zij zat rechts achter mij

- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen?
Ik moest keren in een straat waar 2 scholen liggen, met een verhoogde berm links en zonder berm rechts. Rechts stonden overal geparkeerde auto's. Ik mocht kiezen waar ik wou keren, maar er waren niet veel mogelijkheden door die geparkeerde wagens

- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?
Ik mocht de typische "parkeerstraat" van bree inrijden (de "kenners" weten dit wel zijn, aan 't Stift in bree ;-) )

- Voorafgaande controles: wat heeft zij gevraagd?
Zij vroeg mij om alle lichten te overlopen, en de remvloeistof aan te duiden.
Ook heb ik mijn zetel moeten "ontregelen" en terug moeten zetten volgens de regels

- Ben je met de rijschool of een begeleider geweest ?
Rijschool Loos

-"Varia":
De examinatrice was zeer zakelijk (wat volgens sommigen misschien als arrogant kan gezien worden, maarja...ze doet ook gewoon haar werk ;-) ), maar ze stelde me wel echt gerust. Ik ben naar daar gegaan met de gedachte dat de man of vrouw die achter me zou gaan zitten ook "maar een mens was" die zijn of haar job deed, namelijk; mijn rijgedrag, kunde en kennis objectief beoordelen. Dit heeft zijn vruchten afgeworpen; Het was een leuke, ontspannen rit.
Ik moet wel zeggen dat ik veel geluk heb gehad; Er was niet zo gigantisch veel verkeer op de baan (dinsdagmiddag 12.40u) en we hadden héél toevallig twee uur ervoor met de rijschool nog al de wegen gedaan die ik tijdens mijn examen heb moeten doen...Maarja..mijn instructrice zei ook; Een rijexamen heeft ergens ook een beetje te maken met geluk :wink: ).

Geslaagd van de eerste keer met 2 keer een "voorbehoud"; Ik had niet duidelijk laten merken dat ik wist dat ik een straat naderde met voorrang van rechts. EN ik reed 50 in een industriezone waar 70 toegelaten was, dus dat kwam vrij aarzelend over.

Dank aan Gratis Rijbewijs Online die mij anderhalf jaar geleden door mijn theorie-examen heeft geholpen, dank aan de Rijprof voor de handige animaties op de site, dank aan de mensen van het praktijkboek dat je via deze site kunt downloaden en uiteraard dank aan de mensen van de rijschool voor het geduld en de lol die we in de wagen gehad hebben.

Roel
Jari

Bericht door Jari »

Proficiat Roel!
de rijprof

Bericht door de rijprof »

Proficiat, met dank dat je ook http://www.derijprof.be" target="_blank nuttig hebt gevonden :wink: .
Postbode

Bericht door Postbode »

EXAMENCENTRUM: DEURNE

- Zat de examinator naast of achter jou? Rechts achter mij
Op zich kon het een rustige straat zijn, ware het niet dat er plots heel veel verkeer reed net wanneer ik wilde keren, dat heeft me opgejaagd en heb de borduur geraakt. De straat stond bijna vol geparkeerd waardoor ik in 5 keren moest keren.
Achter auto parkeren, uitstappen, rond auto lopen en terug instappen.
- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd? Een kaartje gepikt : slijtage van de banden controleren. Verder alle lichten, pinkers enz. aanzetten, claxonneren en laten zien hoe men de correcte zithouding bepaald.

Resultaat : niet geslaagd
Het manoeuver keren was niet correct en nog 2 dingetjes onder voorbehoud, anders kon het keren eventueel door de vingers gezien worden. Stom, maar ja. Stress is nooit goed op een examen he :)
Gast

Bericht door Gast »

Ik ben gisteren voor de eerste keer mijn praktijkexamen gaan afleggen in Sint-Denijs-Westrem en was onmiddellijk geslaagd :D
Heb 's morgens vol van de zenuwen nog jullie forum eens doorgenomen, in ieder geval bedankt voor de vele tips!
De examinator was heel vriendelijk en stelde mij op mijn gemak (waren ze maar allemaal zo...) waardoor er al een heel pak stress van mij afviel :) Het is heel belangrijk dat je goed rondkijkt, dat je echt ALLE borden gezien hebt en toch probeert rustig te blijven. Veel succes aan diegenen die de vuurproef nog moeten doorstaan!
Jari

Bericht door Jari »

Proficiat "Gast" :)
rijder

Bericht door rijder »

EXAMENCENTRUM: ALKEN

Zat de examinator naast of achter jou? Rechts achter mij
In een rustige straat mocht ik een plaats zoeken om te keren.
Achter auto parkeren, uitstappen, instappen.
- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?
Bandenspanning, aantoont ventil en vertelen over juiste bandendruk. Pinkers, claxonneren, spiegel ontregelen en terug goed zetten.
-Resultaat: geslaagd van de eerste keer.

Opmerking:
10. defensief rijden: onvoldoende
10.5 richtingsverandering (pinker vergeten)
11. manoeuvers: voorbehoud
11.3.9 parkeren achter een vtg/ opstelling voertuig (niet geslote auto)

Dank jij wel Gratisrijbewijsenonline.
Anoniem

Bericht door Anoniem »

EXAMENCENTRUM GEEL

- Examinator zat schuin achter mij
- de plaats om te keren mocht ik zelf kiezen in de straat (violetstraat)

- Het parkeren achter een auto: Examinator wees een wagen aan en je moest je er maar achter zetten :D (leliestraat)
- Voorafgaande controles: Onder de motorkap de koelvloeistof,qua lichten was het standlicht,dimlicht,groot licht,pinkers voor/achter,remlicht,mistlicht,voorruit/achteruit ontwaseming.

- 20 uur les gevolgd met een rijschool.

resultaat: Geslaagd! zonder fouten

de examenroute:

route Geel

[mod xantingo: link aangepast imv leesbaarheid]
Steveh

Bericht door Steveh »

FIrst, als dit niet gepast is verwijder maar.

[mod xantingo: verplaatst: in dit forumgedeelte is het de bedoeling dat de afloop van het examen besproken wordt]

klik hier
audi 80 bj 1976 my pride.

al 1500 km gebold met begeleider
second car, Honda CRV V-tech
Plaats reactie