70 km/u op R0 thv Machelen

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Jeroen B

70 km/u op R0 thv Machelen

Bericht door Jeroen B »

Op de R0 ter hoogte van knooppunt Machelen wordt de toegelaten snelheid geleidelijk verminderd omwille van werkzaamheden.

De snelheid gaat daar van 120, naar 90 tot uiteindelijk 70 km/u.

Bij het rijden op de rechterrijstrook, aan 70 km/u in de zone waar dit de maximale toegelaten snelheid is, nam ik de volgende reacties waar van andere deelnemers aan het verkeer:
  • Claxoneren
  • "Fahren"
  • Voortdurend ingehaald worden, waarbij de vermoedelijke snelheid waarmee ingehaald wordt 90 (middelrijstrook) tot 120 km/u (linkerrijstrook) is
  • Ingehaald worden door vrachtwagens, snelheid 90 km/u
  • Visuele gebaren met alomgekende bedoeling en diverse andere vormen van verkeersagressie
  • Claxoneren en "fahren" gedurende het ganse inhaalmanoeuver
Bij verificatie stelde ik bij passage aan een bord "70 - HERHALING" vast dat de snelheidsmeter 74 km/u aangaf en de GPS 70 km/u. Bij het passeren van het grijze bord met de zwarte streep versnelde ik terug naar 120 km/u.

Hoe te reageren op de diverse signalen die je ontvangt van medebestuurders op de weg?

Groeten,
Jeroen
BuBbA
Berichten: 515
Lid geworden op: 19 sep 2008, 22:57

Re: 70 km/u op R0 thv Machelen

Bericht door BuBbA »

Hoe reageren? niet.

Jij bent degene die de wegcode respecteert en de aldaar geldende snelheidsregels. Laat je in ieder geval niet verleiden tot bepaalde acties waarmee je zelf in overtreding bent.
Inazuma
Berichten: 11417
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: 70 km/u op R0 thv Machelen

Bericht door Inazuma »

Jeroen B schreef: Hoe te reageren op de diverse signalen die je ontvangt van medebestuurders op de weg?
Negeren, maar die bestuurders ondertussen wel goed in het oog houden.
Geagiteerde bestuurders maken veel vaker fouten.
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: 70 km/u op R0 thv Machelen

Bericht door bert.covens »

Ik sluit me volledig bij de andere 2 aan. Laat je in ieder geval niet opjagen, maar geef hen de ruimte als je kan. Hoe sneller JIJ van hen af bent, hoe liever. Als ze zich werkelijk gedragen zoals je beschreef, begaan ze mijns inziens niet enkel een snelheidsovertreding. Claxonneren, knipperen met de faren en dergelijke zaken, zijn trouwens nog een overtreding op zich, nl. "anderen aansporen of uitdagen overdreven snel te rijden".
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Plaats reactie