**** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Tom84
Berichten: 78
Lid geworden op: 22 sep 2009, 14:03

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Tom84 »

in Hasselt komen leerlingen van de de brug over de spoorweg, die van de expresweg komt, en dan kom je op de kleine ring. Daar ben je verplicht om rechts te volgen, maar heb al verschillende keren gemerkt dat ze daar ook links trachten af te draaien. Dit zorgt voor een buis op het resultaat.
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4325
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Stefan Peeters »

Aha... maar het is niet zeker dat onze gast daar gebuist is natuurlijk...

Vandaar mijn eerdere bericht: hij zegt niet wat er misgelopen is.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
peter3000
Berichten: 57
Lid geworden op: 06 sep 2008, 15:22

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door peter3000 »

xantingo schreef:
tineke schreef:EXAMEN CENTRUUM ALKEN VOORAFGAANDE CONTROLE KOELVLOEISTOF AANWIJZEN LICHTEN,MISTLICHTEN,claxon, remmen ,weg rijden,parkeren,keren in een smmalle straat ,expressweg ,grote ring hasselt , gebuist
Mmm... wat een verslag... wanneer je autorijdt zoals je dit verslagje hebt gemaakt kan ik me al iets voorstellen :twisted:
Eerder de ontgoocheling van het gebuisd zijn, denk ik :wink:

@ Tineke: slaap er eens een nachtje (of 2, 3) over en probeer daarna uit te maken wat er fout liep. En post dan je vragen en opmerkingen :)
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door de rijprof »

@ tineke ,

Kun je wat meer uitleg geven waarom je gebuisd was.
Misschien kunnen wij je raad geven en hebben andere forumbezoekers er ook wat aan.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Elien

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Elien »

HAASRODE

De examinator zat rechtsachter me. Ik had een redelijk jonge vrouw, enorm vriendelijk ook. Echt geruststellend.

Controles: slijtage van de banden, linkerpinker, rechterpinker, dimlichten, standlichten, claxon, ruitenwissers, rem

Examenweg:
Ambachtenlaan - Hertogstraat (langs de kazerne) - Kerpelstraat (hier keren) - Hertogstraat - Naamsesteenweg oversteken - Hertogstraat verder volgen - Over de spoorweg van Heverlee - Celestijnenlaan (langs Arenberg) - Koning Boudewijnlaan - Aan de Tervuursevest naar rechts - Ring volgen tot aan parkpoort - Links de parkstraat in - In die regio heel wat straatjes links en rechts gedaan, ergens in één van die straten ook moeten parkeren - Maria Theresiastraat langs VTI helemaal tot aan het station - Ring gevolgd tot aan de Tiensepoort - Ad Tiensepoort naar links, de Tiensesteenweg op - via Meerdalboslaan naar het examencentrum terug.

Het was naar mijn gevoel eigenlijk een redelijk lange rit (ongeveer 50 min)
Mijn opmerking was: Op de ring zegt de examinator dat ik op het volgende kruispunt (de Tiensepoort) naar links moest, ik zet daarop mijn pinker aan en kijk in mijn linkerspiegel of ik kan invoegen. We kwamen echter aan een zebrapad aan en helemaal rechts stond tussen 2 auto's iemand klaar om over te stappen. Ik had de persoon nog wel gezien, maar kon niet stoppen, omdat ik bezig was met invoegen.
De examinator zei dat ze aan mijn reactie wel merkte dat ik de persoon gezien had en hiervoor kreeg ik dus een onvoldoende. Verder geen opmerkingen gekregen en dus geslaagd.

Veel succes nog aan iedereen.
Inazuma
Berichten: 11397
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Inazuma »

Elien schreef:We kwamen echter aan een zebrapad aan en helemaal rechts stond tussen 2 auto's iemand klaar om over te stappen. Ik had de persoon nog wel gezien, maar kon niet stoppen, omdat ik bezig was met invoegen.
Dat is niet echt een geldig excuus ...
De examinator zei dat ze aan mijn reactie wel merkte dat ik de persoon gezien had en hiervoor kreeg ik dus een onvoldoende.
Daar kom je dan nog goed mee weg.

Toch proficiat ... maar blijven uitkijken voor voetgangers :!:
tineke

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door tineke »

ja zeker ,ik was terecht gebuist, heb een hele goeie examinator gehad, aan hem ligt het nee, heb gewoon veel zenuwen gehad, en heb mij heel scheef geparkeerd , dat was de reden ,ik vond het ook eerlijk, want hij zei dat ik goed heb gereden maar parkeren was echt slecht dat geef ik toe, voor de rest was alles ok, volgende keer beter
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door bert.covens »

@tineke,

Dan weet je meteen ook waar je nog heel intensief op kan oefenen. Wedden dat je dan je zenuwen al veel beter de baas kan de volgende keer, en... het je wellicht wél gaat lukken? Veel succes hé
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
tineke

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door tineke »

ja zeker maar ja toch bedankt voor de snelle antwoorden
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door de rijprof »

@ tineke,

Was jij dat tijdens je examen? zie het filmpje: http://www.zita.be/fun/video/566913_blo ... -fail.html" target="_blank
(grapje :) )

Je weet toch dat je tijdens het parkeren nog mag verbeteren.
Je mag zelfs, wanneer het mis loopt, er opnieuw uitrijden en helemaal opnieuw beginnen.
Je krijgt een 2de kans.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door bert.covens »

Ik denk 't niet, "dom blondje in de film" zat alleen in de auto. Of haar rijstijl zou al zo erg moeten zijn dat zowel haar begeleider als de examinator uit haar auto gevlucht zijn. :D
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4325
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Stefan Peeters »

Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door bert.covens »

Hahahahahaha, schitterend gevonden!
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
J

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door J »

De Rijprof schreef:Je weet toch dat je tijdens het parkeren nog mag verbeteren.
Je mag zelfs, wanneer het mis loopt, er opnieuw uitrijden en helemaal opnieuw beginnen.
Je krijgt een 2de kans.
Is het waar dat dit niet meer mag wanneer je lichtjes op de kant zit?
Normaalgezien moet het me lukken, maar soms heb je een borduur die zo laag is dat je hem niet voelt, dusja, als je dan denkt goed te staan en je stapt uit... :|
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door de rijprof »

je hebt ook een rechterspiegel...
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Plaats reactie