En waarschijnlijk als je dat gedaan zou hebben, dan zou je "het verkeer gehinderd hebben"...Gast schreef:Voor de rest stond er niets op mijn blad en meer uitleg heb ik niet gekregen .
wel een klein foutje in de tekst,ze stonden naast de fiets(voetgangers dus)
maar ze stonden op een afstandje en ze maakten niets van aanstalte om te bewegen.
volgens haar moest ik volledig stoppen en daarna terug vertrekken.
**** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****
-
J
Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****
-
Gast
hallo,
is er ergens een site waar je je aandachtspunten (indien je gebuisd bent) kan herlezen? want op mijn examen blad staan allerlei codes, met één zinnetje naast. Maar das veel te weinig. Ik heb gehoord dat je online die codes kan opzoeken?
is er ergens een site waar je je aandachtspunten (indien je gebuisd bent) kan herlezen? want op mijn examen blad staan allerlei codes, met één zinnetje naast. Maar das veel te weinig. Ik heb gehoord dat je online die codes kan opzoeken?
-
Anton
EXAMENCENTRUM: EEKLO
Voorafgaande controles:
- bandenspanning: waar meten, hoe meten + hoeveel bar (wat ik niet wist).
- standlichten, dimlichten, grootlichten.
- linker- en rechterpinker.
- wat doen als ruiten bedampen (vooraan + achteraan)?
- claxon.
Openbare weg:
- examinator zat schuin achter me.
- ik mocht kiezen waar ik me keerde in de straat.
- parkeren achter een aangeduide auto, maar immens véél plaats.
Het was mijn tweede keer, maar ik was er deze keer wel door
Voorafgaande controles:
- bandenspanning: waar meten, hoe meten + hoeveel bar (wat ik niet wist).
- standlichten, dimlichten, grootlichten.
- linker- en rechterpinker.
- wat doen als ruiten bedampen (vooraan + achteraan)?
- claxon.
Openbare weg:
- examinator zat schuin achter me.
- ik mocht kiezen waar ik me keerde in de straat.
- parkeren achter een aangeduide auto, maar immens véél plaats.
Het was mijn tweede keer, maar ik was er deze keer wel door
-
vanjan
Ik moet nu vrijdag om 10 uur examen doen in alken.
Wss door hasselt, het is dan volop markt.
Even voor de veiligheid want mijn vorig examen was 7 september en heb niet meer veel in hasselt rondgered sindsdien.
Daar is toch overal voorang als je echt binnedoor rijdt he?
En moet je voetgangers altijd voorragng geven als ze bij zebrapad staan?
Kan iemand ook zeggen wat je juist allemaal moet gebruiken (pinkers enzo) las je draait in een weg of parkeert achter een auto. (andere bestuurders doorlaten, wanneer welke pinkers, in welke spiegels zeker kijken,...)
Sorry voor al de vragen maarik wil echt slagen want ik heb rijbewijs nodig voor mijn werk :S .
Wss door hasselt, het is dan volop markt.
Even voor de veiligheid want mijn vorig examen was 7 september en heb niet meer veel in hasselt rondgered sindsdien.
Daar is toch overal voorang als je echt binnedoor rijdt he?
En moet je voetgangers altijd voorragng geven als ze bij zebrapad staan?
Kan iemand ook zeggen wat je juist allemaal moet gebruiken (pinkers enzo) las je draait in een weg of parkeert achter een auto. (andere bestuurders doorlaten, wanneer welke pinkers, in welke spiegels zeker kijken,...)
Sorry voor al de vragen maarik wil echt slagen want ik heb rijbewijs nodig voor mijn werk :S .
-
vanjan
en als je in 3de of in 4de zit te rijden, en je moet een bocht nemen, moet je van 4 eerst naar 3 of mag je gewoon wat meer afremmen en direct naar 2?
-
Jetson
Overal voorrang? Als er geen borden staan om de voorrang te regelen is het voorrang van rechts.
Voetgangers altijd voorrang als ze willen oversteken op een zebrapad. Als je ziet dat ze bijvoorbeeld staan te praten en niet gaan oversteken, zeg dan iets van "die gaan precies niet oversteken," maar rij er dan ook niet met 70km per uur voorbij...
Bij keren: je komt aangereden. Je pinkt links, rijdt naar links, pinkt rechts als je achteruit rijdt, terug links als je weer vertrekt. Bij parkeren: naar rechts pinken bij het parkeren, links bij het vertrekken.
Je mag gerust van 4de naar 2de.
Voetgangers altijd voorrang als ze willen oversteken op een zebrapad. Als je ziet dat ze bijvoorbeeld staan te praten en niet gaan oversteken, zeg dan iets van "die gaan precies niet oversteken," maar rij er dan ook niet met 70km per uur voorbij...
Bij keren: je komt aangereden. Je pinkt links, rijdt naar links, pinkt rechts als je achteruit rijdt, terug links als je weer vertrekt. Bij parkeren: naar rechts pinken bij het parkeren, links bij het vertrekken.
Je mag gerust van 4de naar 2de.
-
de rijprof
@ vanjan
Om je voor te bereiden op je praktijkexamen ga eens naar http://www.derijprof.be" target="_blank > praktijkexamen
Om je voor te bereiden op je praktijkexamen ga eens naar http://www.derijprof.be" target="_blank > praktijkexamen
-
Benny Stinkens
- Administrator
Nogmaals een oproep
Dit topic dient om ervaringen mee te delen niet om vragen te stellen
Er zijn topics genoeg waar iedereen met een vraag terecht kan.
@ alle moderatoren,
Jullie moeten het voorbeeld geven
Indien hier nog vragen gesteld worden gelieve ze eerst te splitsen, dan te verplaatsen en dan pas een antwoord geven a.u.b.
Dit topic dient om ervaringen mee te delen niet om vragen te stellen
Er zijn topics genoeg waar iedereen met een vraag terecht kan.
@ alle moderatoren,
Jullie moeten het voorbeeld geven
Indien hier nog vragen gesteld worden gelieve ze eerst te splitsen, dan te verplaatsen en dan pas een antwoord geven a.u.b.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
-
vanjan
Sorry, mijn fout, dit wist ik niet.
Mijn excuses maar ook bednakt voor de antwoorden op mijn vragen.
Mijn excuses maar ook bednakt voor de antwoorden op mijn vragen.
-
tinneke_be
EXAMENCENTRUM: SINT DENIJS WESTREM
Voorafgaande controles: Lichten: dimlichten, grootlichten, pinkers, stoplichten. De claxon testen, vooruitverwarming, achteruitverwarming... Daarna vroeg hij wat er allemaal belangrijk is als je vertrekt: zetels goedzetten, hoe je benen moeten staan, hoe je hoofdsteun, hoe de afstand van de rugleuning. Ik was bijna vergeten te zeggen gordel aandoen... Maar het schoot me toch nog op het nippertje te binnen!
Parkeren: in een zijstraatje waar een hoop auto's stonden. Ik mocht de plaats zelf kiezen maar er was echt weinig plaats. Ik heb eerlijk gezegd meer tussen auto's geparkeerd dan erachter maar ok geen probleem. Het is goed gelukt...
Keren: in een iets drukkere straat maar ging ook goed... Ook hier weer mocht ik kiezen waar ik dit wilde doen in de straat.
Route: ik ben niet goed in banen onthouden maar ik kan alvast zeggen dat ik zowel Gent als Sint Denijs Westrem heb gehad. Ik heb redelijk wat drukke banen gehad maar ook een hoop zijstraatjes dan doe ik eigenlijk liever de drukke banen.
Toen we terug aan het examencentrum kwamen heb ik eigenlijk niks meer gekregen dan je bent geslaagd ga je papieren maar afhalen. Echt niks meer of minder ook geen goeiedag ofzo. Mijn examinator was een kort en bondig man.
Verder kan ik het precies nog steeds niet geloven dat ik van de eerste keer geslaagd ben.
Ben supppeeerr blij natuurlijk en wens iedereen hier te bedanken voor de goeie raad. Vanaf mijn theorie ben ik deze website beginnen bezoeken en heb er veel steun aan gehad. Ook de Rijprof (als ik even mag) wil ik graag bedanken...
Voorafgaande controles: Lichten: dimlichten, grootlichten, pinkers, stoplichten. De claxon testen, vooruitverwarming, achteruitverwarming... Daarna vroeg hij wat er allemaal belangrijk is als je vertrekt: zetels goedzetten, hoe je benen moeten staan, hoe je hoofdsteun, hoe de afstand van de rugleuning. Ik was bijna vergeten te zeggen gordel aandoen... Maar het schoot me toch nog op het nippertje te binnen!
Parkeren: in een zijstraatje waar een hoop auto's stonden. Ik mocht de plaats zelf kiezen maar er was echt weinig plaats. Ik heb eerlijk gezegd meer tussen auto's geparkeerd dan erachter maar ok geen probleem. Het is goed gelukt...
Keren: in een iets drukkere straat maar ging ook goed... Ook hier weer mocht ik kiezen waar ik dit wilde doen in de straat.
Route: ik ben niet goed in banen onthouden maar ik kan alvast zeggen dat ik zowel Gent als Sint Denijs Westrem heb gehad. Ik heb redelijk wat drukke banen gehad maar ook een hoop zijstraatjes dan doe ik eigenlijk liever de drukke banen.
Toen we terug aan het examencentrum kwamen heb ik eigenlijk niks meer gekregen dan je bent geslaagd ga je papieren maar afhalen. Echt niks meer of minder ook geen goeiedag ofzo. Mijn examinator was een kort en bondig man.
Verder kan ik het precies nog steeds niet geloven dat ik van de eerste keer geslaagd ben.
-
Inazuma
Zie je nu dat al dat stressen nergens voor nodig wastinneke_be schreef:Verder kan ik het precies nog steeds niet geloven dat ik van de eerste keer geslaagd ben.![]()
-
de rijprof
Dat mag zeker.Ook de Rijprof (als ik even mag) wil ik graag bedanken...
-
tinneke_be
Maar zonder zwanzen dat zinnetje heeft mij echt geholpen. Ik heb er zelfs nog veel aangedacht.
Maar bon nu trek ik mij hier terug uit deze topic.
Ik blijf wel de website bezoeken en zal hem ook aanraden aan mensen die er nog voor moeten gaan of toch hulp of raad kunnen gebruiken.
Als laatste wil ik ook nog het praktijkhandboek aanraden voor diegene die voor hun examen staan. Ik heb dat de avond voor mijn examen nog eens doorgenomen en het heeft geholpen...
En nu genoeg met deze lofzang.
Ik blijf wel de website bezoeken en zal hem ook aanraden aan mensen die er nog voor moeten gaan of toch hulp of raad kunnen gebruiken.
Als laatste wil ik ook nog het praktijkhandboek aanraden voor diegene die voor hun examen staan. Ik heb dat de avond voor mijn examen nog eens doorgenomen en het heeft geholpen...
En nu genoeg met deze lofzang.
-
Gast
wat is eigenlijk de verschil tussen standlichten, dimlichten, grootlichten en mistlichten.
De laatste twee ken ik wel, maar het verschil tussen de eerste en tweede ken ik niet.
De laatste twee ken ik wel, maar het verschil tussen de eerste en tweede ken ik niet.
-
GRO
- Administrator
Beste gast
In dit deel van het forum schrijven jongeren hun relaas over hun praktijkexamen.
Dit is hier niet de plaats om vragen te stellen over de leerstof.
Doe heel even de moeite en ga naar http://www.gratisrijbewijsonline.be" target="_blank / Theorie B / DE LICHTEN
De soorten lichten en hoe en wanneer ze gebruiken staat daar toch zeer duidelijk uitgelegd.
In dit deel van het forum schrijven jongeren hun relaas over hun praktijkexamen.
Dit is hier niet de plaats om vragen te stellen over de leerstof.
Doe heel even de moeite en ga naar http://www.gratisrijbewijsonline.be" target="_blank / Theorie B / DE LICHTEN
De soorten lichten en hoe en wanneer ze gebruiken staat daar toch zeer duidelijk uitgelegd.