**** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****
-
Gast
Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****
Proficiat ilse !
Vraagje : weet iemand hoelang je moet wachten als je rijschool reserveert in brakel? en je examen direct kan afleggen na 2 u rijles?
Ik moet 7 december gaan in erembodegem voor mijn praktisch rijbewijs.
Maar ik zou liever vroeger gaan omdat ik dit nodig heb voor mijn werk.
Vraagje : weet iemand hoelang je moet wachten als je rijschool reserveert in brakel? en je examen direct kan afleggen na 2 u rijles?
Ik moet 7 december gaan in erembodegem voor mijn praktisch rijbewijs.
Maar ik zou liever vroeger gaan omdat ik dit nodig heb voor mijn werk.
-
Inazuma
Dat kan alleen de rijschool je vertellen ...Gast schreef:Vraagje : weet iemand hoelang je moet wachten als je rijschool reserveert in brakel? en je examen direct kan afleggen na 2 u rijles?
-
elinedb
EXAMENCENTRUM: KONTICH
- In welk examencentrum ben je geweest: KONTICH - 16 oktober
- Zat de examinator naast of achter jou? Naast mij (twingo)
- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen? Nog voor we in de straat reden zei hij dat ik daar zelf een plaats mocht kiezen om te keren
- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen? we reden een wijk in en hij zei dat hij een goede auto ging zoeken om achter te parkeren, uiteindelijk zei hij gewoon 'achter die grijze auto'. Achter die auto was er nog plaats voor 3 à 4 andere auto's!
- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd? de remvloeistof aanduiden, pinkers, dimlichten en grootlichten, toeter, ontwaseming achteraan, ruitenwissers
Ik heb leren rijden zonder rijschool, de eerste keer was ik gebuisd omdat ik te dicht stond geparkeerd bij de andere auto, voor de rest had ik toen geen fouten. Deze keer de enige fouten: iets te snel in zone 30 en niet gewacht tot alle verkeer weg was bij het keren.
De examinator was heel vriendelijk, zei op voorhand dat hij geen misleidende oprachten ging geven, ...
Resultaat: geslaagd
- In welk examencentrum ben je geweest: KONTICH - 16 oktober
- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen? Nog voor we in de straat reden zei hij dat ik daar zelf een plaats mocht kiezen om te keren
- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen? we reden een wijk in en hij zei dat hij een goede auto ging zoeken om achter te parkeren, uiteindelijk zei hij gewoon 'achter die grijze auto'. Achter die auto was er nog plaats voor 3 à 4 andere auto's!
- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd? de remvloeistof aanduiden, pinkers, dimlichten en grootlichten, toeter, ontwaseming achteraan, ruitenwissers
Ik heb leren rijden zonder rijschool, de eerste keer was ik gebuisd omdat ik te dicht stond geparkeerd bij de andere auto, voor de rest had ik toen geen fouten. Deze keer de enige fouten: iets te snel in zone 30 en niet gewacht tot alle verkeer weg was bij het keren.
De examinator was heel vriendelijk, zei op voorhand dat hij geen misleidende oprachten ging geven, ...
-
Sanne_90
Hallo Iedereen
Ik moet onder de herfstvakantie mijn praktijkexamen afleggen voor de 1ste keer. Ik moet dit doen in Alken.
Nu heb ik een vraagje: aangezien wanneer ik voor mijn rijbewijs moet gaan is het geen school. Hoe snel mag ik dan rijden als er een bord staat met "Zone 30"?
Sommige zeggen: 50 andere 30. Hoeveel mag je nu exact rijden volgens de wet?
Alvast bedankt!
Groetjes
Sanne
Ik moet onder de herfstvakantie mijn praktijkexamen afleggen voor de 1ste keer. Ik moet dit doen in Alken.
Nu heb ik een vraagje: aangezien wanneer ik voor mijn rijbewijs moet gaan is het geen school. Hoe snel mag ik dan rijden als er een bord staat met "Zone 30"?
Alvast bedankt!
Groetjes
Sanne
-
Sanne_90
Ik was iets er vergeten bij te zetten.
Hoeveel mag ik rijden als er een school in de buurt is 50 of 30??
Groetjes
Sanne4
Hoeveel mag ik rijden als er een school in de buurt is 50 of 30??
Groetjes
Sanne4
-
Gast
gebuisd voor te dicht parkeren? wat belachelijkelinedb schreef:- In welk examencentrum ben je geweest: KONTICH - 16 oktober
-
Jetson
Situatie 1: Een vast bord (gewoon bord) zone 30, na een tijdje een bord zone 30 met een streep door (= einde zone 30): hier ALTIJD maximum 30 per uur rijden.Sanne_90 schreef:Hallo Iedereen
Alvast bedankt!
Groetjes
Sanne
Situatie 2: Een electronisch bord zone 30, dit geeft licht tijdens de schooluren, op het einde van de zone 30 zal er een gewoon vast bord einde zone 30 staan: hier ALLEEN ALS HET BORD LICHT GEEFT 30 rijden.
Situatie 3: Je ziet een school maar er is geen zone 30: gewoon 50 maximum rijden maar zien dat je extra voorzichtig bent.
Succes met het examen
-
de rijprof
Je moet die verhaaltjes niet geloven. Men vertelt je ook niet alles.gebuisd voor te dicht parkeren? wat belachelijk , is gewoon omdat je geen rijschool hebt gevolgt.. pure commerce. Ik ken zelf iemand die gebuisd is omdat hij niet wist hoe je de banden moest controleren op slijtage .
Voor een kleinigheid zal men niet buizen. Ook niet als je geen rijschool hebt gevolgd.
De rijschool en het examencentrum staan los van elkaar en hebben in feite niets met elkaar te maken. Nogal wat mensen verwarren die 2 verschillende instanties door elkaar.
De rijschool is er ondermeer om kandidaten te helpen door het examen te geraken.
-
XXXXXX
Ik vraag mij wel af wat de echte en volledige beoordeling is die op papier staat. Uitstel voor te dicht parkeren of foute uitleg over banden zijn maar kleine fouten en kunnen op zich niet tot uitstel leiden.
Er is wel een verschil tussen uw voertuig te dicht opstellen of tijdens het uitvoeren ongecontroleerd rakelings langs een andere auto rijden waarbij in vele gevallen ingegrepen wordt om een aanrijding te vermijden.
Laat jullie niets wijsmaken.
Er is wel een verschil tussen uw voertuig te dicht opstellen of tijdens het uitvoeren ongecontroleerd rakelings langs een andere auto rijden waarbij in vele gevallen ingegrepen wordt om een aanrijding te vermijden.
Laat jullie niets wijsmaken.
-
Inazuma
Maximaal 30 natuurlijk.Sanne_90 schreef: Hoe snel mag ik dan rijden als er een bord staat met "Zone 30"?
-
Gast
gebuisd omdat ik niet volledig ben gestopt aan een zebrapad waar 2 mensen op de fiets tegen elkaar aan het praten waren.
ze stonden op +- 3 meter van het zebrapad en maakte niks van aanstalte om te bewegen.
ze stonden op +- 3 meter van het zebrapad en maakte niks van aanstalte om te bewegen.
-
de rijprof
Dat is toch geen fout!gebuisd omdat ik niet volledig ben gestopt aan een zebrapad waar 2 mensen op de fiets tegen elkaar aan het praten waren.
Je moet toch geen voorrang verlenen aan fietsers aan een zebrapad.
Dit feit kan niet de reden geweest zijn van niet slagen.
Wat waren de andere fouten?
-
Gast
Voor de rest stond er niets op mijn blad en meer uitleg heb ik niet gekregen .
wel een klein foutje in de tekst,ze stonden naast de fiets(voetgangers dus)
maar ze stonden op een afstandje en ze maakten niets van aanstalte om te bewegen.
volgens haar moest ik volledig stoppen en daarna terug vertrekken.
maar ze stonden op een afstandje en ze maakten niets van aanstalte om te bewegen.
-
de rijprof
Onbegrijpelijk streng!Voor de rest stond er niets op mijn blad en meer uitleg heb ik niet gekregen .
-
Inazuma
Als je gegronde redenen hebt om niet akkoord te gaan met de evaluatie door de examinator : stap meteen naar de hoofdexaminator van het examencentrum.Gast schreef:Voor de rest stond er niets op mijn blad en meer uitleg heb ik niet gekregen .
De voorrangsverplichting aan voetgangersoversteekplaatsen bestaat enkel tegenover voetgangers op de oversteekplaats, en zij die op het punt staan zich daar op te begeven.
Je moet deze oversteekplaatsen wel aan matige snelheid naderen.
Stoppen is evenwel niet verplicht, tenzij je effectief voorrang moet verlenen natuurlijk ...
http://wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art40#40.4" target="_blank