A3

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
Plaats reactie
unknown20143

A3

Bericht door unknown20143 »

Beste,

ik word 18 jaar in september en heb momenteel een theoretisch rijbewijs B op zak.
Ik heb onlangs een 50 cc dax gekocht en wil hiermee rijden.
Kan ik nu gewoon een theoretisch rijbewijs A3 gaan afleggen en hiermee rijden tot september en wanneer ik dan mijn vast rijbewijs B haal geen praktijk voor mijn A3 meer moet doen?
Moet ik twee keer praktijk gaan doen of zit een A3 in het rijbewijs van een B ?

mvg
Inazuma

Re: A3

Bericht door Inazuma »

unknown20143 schreef: ik word 18 jaar in september en heb momenteel een theoretisch rijbewijs B op zak.
Daarmee mag je dus niet met een bromfiets klasse B (45 km/u) rijden :!:
Ik heb onlangs een 50 cc dax gekocht en wil hiermee rijden.
Kan ik nu gewoon een theoretisch rijbewijs A3 gaan afleggen en hiermee rijden tot september en wanneer ik dan mijn vast rijbewijs B haal geen praktijk voor mijn A3 meer moet doen?
Dan moet je minstens het theoretisch examen A3 afleggen, en als je slaagt een voorlopig rijbewijs A3 gaan halen.
Pas dan mag je met een bromfiets klasse B rijden .

Eens je geslaagd bent voor je praktisch examen rijbewijs B (voor de auto dus) en het definitieve rijbewijs B effectief in je bezit hebt, mag je daarmee ook met een bromfiets klasse B rijden.
Moet ik twee keer praktijk gaan doen of zit een A3 in het rijbewijs van een B ?
Als je geslaagd bent voor de praktijk B, moet je geen praktijk-examen A3 meer afleggen.

Het definitieve rijbewijs B is ook geldig voor de bromfietsen A3 / klasse B .
Uloga

Bericht door Uloga »

dat vind ik dus echt belachelijk.

Mijn vader heeft ooit zijn B afgelegd en mag met brommers, moto's enz rijden.

En nu moeten ze voor alles geld vragen??
biske

Bericht door biske »

dat vind ik dus echt belachelijk.

Mijn vader heeft zoveel jaren TV-taks betaald en nu ik eindelijk alleen woon is de TV-taks afgeschaft.

Willen ze nu echt voor niks nog geld?
Inazuma

Bericht door Inazuma »

Uloga schreef:dat vind ik dus echt belachelijk.

Mijn vader heeft ooit zijn B afgelegd en mag met brommers, moto's enz rijden.
Rijden met een motorfiets is heel wat anders dan rijden met een auto.
Dat je al met de auto kan rijden, betekent dus absoluut niet dat je ook met een motorfiets kan rijden.

Zomaar een motor kopen en er mee gaan rijden zonder enige opleiding omdat het mag, is ook voor mensen met een "ouwe zakken rijbewijs" (zoals ik ;) ) onverantwoord ...

Rijden met een (zware) aanhanger is ook heel andere koek dan gewoon autorijden.
Dat zie je meteen als er iemand met een aanhangertje aan het manoeuvreren / sukkelen is.
Plaats reactie