voorlopig rijbewijs C

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
Plaats reactie
frieksk

voorlopig rijbewijs C

Bericht door frieksk »

Heb je een voorlopig rijbewijs C nodig als je de hele praktijkopleiding met een rijschool doet (pratijk + examen)? Ik had een aanvraag ingedien bij de gemeente en toen ik het kwam ophalen zeiden ze dat je dat niet nodig had als je met een rijschool leert rijden.

Ik heb hier al eens rondgekeken maar vond het antwoord niet op de desbetreffende pagina, misschien een tip om het erbij te zetten voor de duidelijkheid?
Inazuma

Re: voorlopig rijbewijs C

Bericht door Inazuma »

frieksk schreef:Heb je een voorlopig rijbewijs C nodig als je de hele praktijkopleiding met een rijschool doet (pratijk + examen)?
Neen, in dat geval is dat niet nodig.

Maar het mag wel, bvb om tussen de rijschoollessen nog verder te oefenen als je daar de mogelijkheden voor hebt.

Nu je er blijkbaar 1 hebt : zeker meenemen naar het praktijk-examen C :!:
frieksk

Bericht door frieksk »

ik heb er geen, op gemeente hadden ze het niet klaargemaakt en wou men gewoon de aanvraag teruggeven (het papier dat je ervoor nodig hebt). Maakt dat veel uit voor je praktijk examen?
Inazuma

Bericht door Inazuma »

frieksk schreef:ik heb er geen, op gemeente hadden ze het niet klaargemaakt en wou men gewoon de aanvraag teruggeven (het papier dat je ervoor nodig hebt). Maakt dat veel uit voor je praktijk examen?
Heb je het aanvraagformulier dan ook inderdaad teruggekregen :?:

Je moet of dat aanvraagformulier bijhebben, of een voorlopig rijbewijs om praktisch examen te kunnen gaan afleggen ...
frieksk

Bericht door frieksk »

nu is het me duidelijk :) bedankt voor je reactie Inazuma!
Plaats reactie