Is het waar dat het theoretisch en praktisch examen enorm verandert vanaf 1/09/2009??
Als je je theoretisch gedaan hebt, hoelang heb je dan de tijd om je praktisch examen te doen?
Laat je mij iets weten?
grts
Peter
nieuwe theorie C vanaf 01/09/2009?????
-
PeterkeR1
nieuwe theorie C vanaf 01/09/2009?????
R1 '99 '00 '08
R1 forever wegens gebrek aan grotere overtuiging
-
Stefan Peeters
- Administrator
Vanaf 10/9/2009 verandert er inderdaad heel wat voor het rijbewijs C.
Ik ga niet heel de procedure uitleggen, die vind je hier terug.
In principe heb je na het afleggen van je theoretisch examen 3 jaar tijd om je praktijk af te leggen.
Wanneer je je theorie wegcode aflegt voor 10/9, en de rest na 10/9, zal je nog een aanvullend examen vakbekwaamheid moeten afleggen.
Maar ik raad je aan om, wanneer je het eenvoudig wil houden, te zorgen dat je voor 10 september 2009, je praktijk aflegt, en zorgt dat je rijbewijs C voor die datum afgeleverd wordt.
Je geniet dan van de tijdelijke vrijstellingen voor de vakbekwaamheid.
In principe heb je na het afleggen van je theoretisch examen 3 jaar tijd om je praktijk af te leggen.
Wanneer je je theorie wegcode aflegt voor 10/9, en de rest na 10/9, zal je nog een aanvullend examen vakbekwaamheid moeten afleggen.
Maar ik raad je aan om, wanneer je het eenvoudig wil houden, te zorgen dat je voor 10 september 2009, je praktijk aflegt, en zorgt dat je rijbewijs C voor die datum afgeleverd wordt.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit
(J. Cruijff)
-
PeterkeR1
thxxantingo schreef:Vanaf 10/9/2009 verandert er inderdaad heel wat voor het rijbewijs C.
vriendin gaat werk hebben
eerst vakbekwaamheid halen (zelfstandig rijden)
en dan nog een keer voor dat rijbewijs een vakbekwaamheid halen
R1 '99 '00 '08
-
Stefan Peeters
- Administrator
Ik zou in haar plaats eerst het rijbewijs proberen te halen, en wel voor 10/9.
Daarna kan ze nog haar vakbekwaamheid goederenvervoer behalen.
De eerstvolgende cursus start pas op 7 september.
Kan ze in tussentijd haar rijbewijs al halen heeft ze toch al 1 moeilijke stap uitgespaard...
Daarna kan ze nog haar vakbekwaamheid goederenvervoer behalen.
De eerstvolgende cursus start pas op 7 september.
Kan ze in tussentijd haar rijbewijs al halen heeft ze toch al 1 moeilijke stap uitgespaard...
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit
(J. Cruijff)
-
Tailgunner
Wat als je het rijbewijs C niet gebruikt voor professioneel goederenvervoer.
Voor de vakbekwaamheid is er immers een vrijstelling voorzien voor voertuigen die worden gebruikt voor niet-commercieel goederen- en personenvervoer voor privé-doeleinden. Dus als ik bijvoorbeeld een campeerwagen >3500 MTM wil besturen.
Hoe gaat dit dan in zijn werk?
Voor de vakbekwaamheid is er immers een vrijstelling voorzien voor voertuigen die worden gebruikt voor niet-commercieel goederen- en personenvervoer voor privé-doeleinden. Dus als ik bijvoorbeeld een campeerwagen >3500 MTM wil besturen.
Hoe gaat dit dan in zijn werk?
-
Stefan Peeters
- Administrator
-
frieksk
Nou, op de site (wegcode) staat:
Kan iemand dit bevestigen?
Die zou willen zeggen dat als je een voorlopig rijbewijs heb je al vrijgesteld bent van de vakbekwaamheid. Ik ga hiervan uit omdat er een rijbewijs staat en dat is niet verder gespecifieerd.* Tijdelijke vrijstellingen
Zijn vrijgesteld van de verplichting tot het beschikken over een bewijs van vakbekwaamheid :
1. tot 10 september 2016, de bestuurders die houder zijn of zijn geweest van een rijbewijs van groep C, mits dat uiterlijk op 9 september 2009 is afgegeven;
-
Inazuma
Neen, je veronderstelling is verkeerd.frieksk schreef:Nou, op de site (wegcode) staat:
Die zou willen zeggen dat als je een voorlopig rijbewijs heb je al vrijgesteld bent van de vakbekwaamheid. Ik ga hiervan uit omdat er een rijbewijs staat en dat is niet verder gespecifieerd.* Tijdelijke vrijstellingen
Zijn vrijgesteld van de verplichting tot het beschikken over een bewijs van vakbekwaamheid :
1. tot 10 september 2016, de bestuurders die houder zijn of zijn geweest van een rijbewijs van groep C, mits dat uiterlijk op 9 september 2009 is afgegeven;
Het is het eigenlijke, definitieve rijbewijs C waarvan je houder moet zijn om de vrijstelling te kunnen krijgen.