hallo
ik heb een probleempje met mijn voorlopig rijbewijs a
deze vervalt zeer binnenkort en ik heb nog geen examen kunnen doen
zou het mogelijk zijn om in de periode dat ik mijn voorlopig rijbewijs nog heb opnieuw het theoretisch examen opnieuw te doen en dan rijschool te volgen zodat ik terug kan rijden met een voorlopig rijbewijs
hopelijk kunen jullie mij snel helpen
vraagje verlopen rijbewijs a
-
Inazuma
Re: vraagje verlopen rijbewijs a
Neen.anory schreef:hallo
ik heb een probleempje met mijn voorlopig rijbewijs a
deze vervalt zeer binnenkort en ik heb nog geen examen kunnen doen
zou het mogelijk zijn om in de periode dat ik mijn voorlopig rijbewijs nog heb opnieuw het theoretisch examen opnieuw te doen en dan rijschool te volgen zodat ik terug kan rijden met een voorlopig rijbewijs
Als je geen examen meer kan doen voor je voorlopig rijbewijs vervalt, zal je met de rijschool het examen moeten gaan afleggen.
Eventueel zal je ook extra lesuren moeten volgen - je moet er minstens 8 hebben (deze gelden 3 jaar lang).
Het alternatief is wachten tot je voorlopige rijbewijs 3 jaar vervallen is, en dan mag je opnieuw theorie afleggen, de nodige rijlessen volgen, en een nieuw voorlopig rijbewijs A aanvragen ... dwz volledig terugbeginnen.
-
anory
-
Wouter
Ik geloof niet dat je voorlopig rijbewijs verlengd wordt...
Je kan lessen nemen bij de rijschool, en dan met de rijschool examen doen, maar hier komt geen voorlopig rijbewijs bij kijken voor zover ik weet. Je mag dus ook niet meer rijden buiten de rijlessen, tot je geslaagd bent voor het praktijkexamen.
Je hebt normaal al 6u rijschool gevolgd? Dan moet je er nog maar 2 bijnemen om aan 8 te komen...
Je kan lessen nemen bij de rijschool, en dan met de rijschool examen doen, maar hier komt geen voorlopig rijbewijs bij kijken voor zover ik weet. Je mag dus ook niet meer rijden buiten de rijlessen, tot je geslaagd bent voor het praktijkexamen.
Je hebt normaal al 6u rijschool gevolgd? Dan moet je er nog maar 2 bijnemen om aan 8 te komen...
-
Stefan Peeters
- Administrator
Een voorlopig rijbewijs kan niet verlengd worden. Wanneer de geldigheid verlopen is, kan je pas drie jaar later opnieuw een voorlopig rijbewijs krijgen.
In jouw geval: haast je dus om een examen te gaan afleggen, anders wordt het rijschool...
In jouw geval: haast je dus om een examen te gaan afleggen, anders wordt het rijschool...
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit
(J. Cruijff)