Examenroutes Roeselare?

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
EmmyMus
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 apr 2009, 12:29
Locatie: Meulebeke

Examenroutes Roeselare?

Bericht door EmmyMus »

Beste iedereen

Kan iemand me helpen aan de/enkele examenroutes van Roeselare?

Mijn verhaal voor de geïnteresseerden: begin oktober 2007 heb ik mijn theorie gehaald via deze site, waarvoor heel veel dank uiteraard aan jullie 8)
Daarna heb ik 20 uren rijschool gevolgd. Na de 20u kreeg ik mijn L, de instructeur zei dat ik er nog niet klaar voor was maar gaf mij toch de L 'omdat ik ervoor betaald had'. Het komt erop neer dat ik niet goed genoeg reed, maar dat zei hij maar de laatste 2u van die 20u...
Ik was verre van in staat mijn praktisch examen af te leggen. Het volgende probleem was een betaalbare auto vinden om mee te oefenen. Ik kocht een oude Opel Corsa, die nog werkte met shook en die slechts 4 vitessen had. Wat gebeurde er, ik heb meer energie moeten stoppen in het leren rijden met die slechte auto, om niet stil te vallen enz. dan dat ik effectief kon leren rijden in het verkeer om me voor te bereiden op het praktisch examen. Door die slechte auto heb ik een schrik opgedaan om te rijden (ik viel bijvoorbeeld stil als ik van een autosnelweg afreed, omdat die auto het niet aankon. Dan stond er een hele file achter mij omdat ik de auto niet meer in gang kreeg, behoorlijk traumatisch allemaal, zeker als er mensen moesten uitstappen om mijn auto aan de kant te duwen).
Ondertussen heb ik door financiele redenen die auto terug moeten wegdoen waardoor ik geen oefenauto meer had. Ondertussen liepen mijn 18 maanden bijna ten einde, waardoor ik mijn examen niet meer kon plannen. Nu ben ik in het bezit van een rijbewijs van 36 maanden (gelukkig kon dat!).

Gelukkig leer ik nu met iemand rijden in een moderne auto, een Modus van enkele jaartjes oud. Ondertussen heb ik geen schrik meer op de weg, ik doe het zelfs behoorlijk goed. Het enige nadeel is dat ik met deze persoon leer rijden in de omgeving van Brugge en niet in Roeselare. Ik zou heel graag ook de routes van Roeselare kennen om mij op mijn examen goed voor te bereiden.
Het probleem is dat ik niemand ken die die routes kent, en ik zie het niet meer zitten om het opnieuw via de rijschool te doen.

Alvast bedankt als er iemand is die me kan helpen, al is het maar enkele straatnamen van Roeselare, dan kan ik daar alvast gaan oefenen.

Vriendelijke groeten

emmy
geslaagd dankzij deze site voor theorie op 08/10/2007
Elke V
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 jul 2008, 11:40

Bericht door Elke V »

beste dat je kan doen is regelmatig in roeselare gaan rondrijden, en 'moeilijkere' kruispunten die je tekenkomt eens langs alle kanten oprijden.
on the other hand: als je je plan kan trekken in 'nieuwe verkeerssituaties', of die nu in Scherpenheuvel, Bergen, of Parijs zijn, dan kan je je plan ook wel trekken in Roeselare...
for it is not truth that makes us see, but miss and mischief that makes us blind. to reckon clarity, be clear, be clean of lie. - Henry VII
EmmyMus
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 apr 2009, 12:29
Locatie: Meulebeke

Bericht door EmmyMus »

Veel rijden in Roeselare staat inderdaad op het programma, en ik kan mijn plan trekken in nieuwe verkeerssituaties. Mijn vraag is om specifiek eens mogelijke examenparcours te kunnen oefenen, zoals een wielrenner (die ook al met de fiets kan rijden) eerst eens het parcours van een wedstrijd vooraf gaat inoefenen.
Er zijn altijd wel instinkertjes...

Alvast bedankt!
geslaagd dankzij deze site voor theorie op 08/10/2007
Elke V
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 jul 2008, 11:40

Bericht door Elke V »

EmmyMus schreef:Veel rijden in Roeselare staat inderdaad op het programma, en ik kan mijn plan trekken in nieuwe verkeerssituaties. Mijn vraag is om specifiek eens mogelijke examenparcours te kunnen oefenen, zoals een wielrenner (die ook al met de fiets kan rijden) eerst eens het parcours van een wedstrijd vooraf gaat inoefenen.
Er zijn altijd wel instinkertjes...

Alvast bedankt!
echt 'examenroutes' bestaan er niet, wel 'knooppunten' waar je moet passeren, dat is een lijst van moeilijkere punten, en als je dan een kaartje trekt staan daar een aantal van die knooppunten op, de wegen die je volgt om op die punten te geraken, die kiest je examinator vrij ...

succes ermee! komt wel goed hoor :)
for it is not truth that makes us see, but miss and mischief that makes us blind. to reckon clarity, be clear, be clean of lie. - Henry VII
peter3000
Berichten: 57
Lid geworden op: 06 sep 2008, 15:22

Bericht door peter3000 »

EmmyMus schreef:Veel rijden in Roeselare staat inderdaad op het programma, en ik kan mijn plan trekken in nieuwe verkeerssituaties. Mijn vraag is om specifiek eens mogelijke examenparcours te kunnen oefenen, zoals een wielrenner (die ook al met de fiets kan rijden) eerst eens het parcours van een wedstrijd vooraf gaat inoefenen.
Er zijn altijd wel instinkertjes...

Alvast bedankt!
Probeer anders eens aan de hand van Google Earth of maps.google.be een route uit te tekenen. Op die laatste vind je zelfs de richtingen van de éénrichtingsstraten terug.
Plaats reactie