2 rijbewijzen te gelijk

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
Plaats reactie
Sjazze

2 rijbewijzen te gelijk

Bericht door Sjazze »

ik ben momenteel 17 jaar en wordt 18 de 29ste juli.

ik heb al men A3 rijbewijs volledig en ben nu bezig met met autorijbewijs(heb voorlopig al van in augustus)

nu zou ik deze zomer mijn praktijk van den auto zo rap mogelijk willen doen.

maar mag ik nu ook al beginnen met een A rijbewijs? je kan al je theorie doen van 17 en 9 maanden en wordt dat dus eind dit maand. maar mag dit wel?

sommige mensen zeggen van niet omdat je al met een ander rijbewijs bezig ben?

ps. ja ik heb al gezocht in dit forum maar kon het nergens vinden.
pps. wel een mooi forum 8)
Elke V

Re: 2 rijbewijzen te gelijk

Bericht door Elke V »

Sjazze schreef:sommige mensen zeggen van niet omdat je al met een ander rijbewijs bezig ben?
'sommige mensen' moet ge niet geloven :D er is absoluut niks op tegen zowel een voorlopig rijbewijs voor de auto als een voorlopig rijbewijs voor de moto te hebben. je mag je theorie voor de moto al doen vanaf 17 en 9mnd, maar als ik mij niet vergis kan je je voorlopig rijbewijs pas halen (en je examen pas doen) als je effectief achttien bent. Of je al zes uur rijles mag volgen bij de rijschool voor uw achttien, ... volgens mij wel, maar 'k ben niet helemaal zeker.

ik neem aan dat ge van de technische beperkingen mbt motorfietsen voor -21jarigen al wel gehoord hebt?
for it is not truth that makes us see, but miss and mischief that makes us blind. to reckon clarity, be clear, be clean of lie. - Henry VII
sjazze

Bericht door sjazze »

ah merci. anders moest ik nog eens 3 maanden extra wachten en dat zou balen zijn.

de 25Kw regel ken ik al wel.
heb al een xr250 die net geen 25Kw heeft.

dat van die 6 uur moet ik ook nog eens nazien. want dan heb ik heel augustus en september te rijd om te oefenen en kan ik het nog doen voor ik op kot ga in antwerpen.

nu begin het echte moto rijden toch wel dicht te komen. als je er al lang naar uit ziet beginnen die laatste maanden toch wel door te wegen :)
Elke V

Bericht door Elke V »

sjazze schreef:nu begin het echte moto rijden toch wel dicht te komen. als je er al lang naar uit ziet beginnen die laatste maanden toch wel door te wegen :)
hehe, dat versta ik heel goed :)
veel succes en plezier toegewenst met het (leren) motorijden - 't geeft echt een zalig gevoel :)
for it is not truth that makes us see, but miss and mischief that makes us blind. to reckon clarity, be clear, be clean of lie. - Henry VII
Inazuma

Bericht door Inazuma »

Ik heb geen weet van een bepaling die je zou verbieden om meerdere voorlopige rijbewijzen tegelijk te hebben - uiteraard telkens voor een andere categorie.
Plaats reactie