Motorrijbewijs en leeftijd

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
Danny268
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 okt 2005, 00:00

Motorrijbewijs en leeftijd

Bericht door Danny268 »

Op de website van GOCA staat het volgende :
Quote:
RIJSCHOOLOPLEIDING :
U volgt 12 uur theorie-onderricht in een erkende rijschool. De minimumleeftijd om het theorie-examen af te leggen is 18 jaar min 3 maanden. Het aantal herkansingen is onbeperkt. De praktijkopleiding in de erkende rijschool is toegelaten vanaf 18 jaar min 3 maanden.

VRIJE OPLEIDING :
U zorgt zelf voor uw theorievorming. De minimumleeftijd om het theorie-examen af te leggen is 18 jaar min 3 maanden. Het aantal herkansingen is onbeperkt. Het voorlopig rijbewijs kan slechts bekomen worden vanaf 18 jaar.

Opgepast: Vooraleer een voorlopig rijbewijs te bekomen moet u na een geslaagd theorie-examen 6 uur praktijklessen volgen in een erkende rijschool.
Bij een rijschoolopleiding kan ik vanaf 17j en 3 maanden een praktijkopleiding doen. Als ik mijn verplichte uren heb gedaan voor mijn 18de , mag ik dan al met de motor rijden of niet ?
op elke rijschool in mijn buurt staat dat praktische rijopleiding pas vanaf 18jaar is , is de website van de rijscholen fout of niet ?


Grtz
Danny
GRO
Administrator
Berichten: 12784
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Quote: Als ik mijn verplichte uren heb gedaan voor mijn 18de , mag ik dan al met de motor rijden of niet ?
Je moet 18 jaar zijn om met een motorfiets te mogen rijden.
digital
Berichten: 541
Lid geworden op: 27 mar 2005, 00:00
Locatie: Limburg

Bericht door digital »

Voor motorfiets &lt=25kW en &lt=0,16kW/kg
Vanaf 17 jaar en 9 maanden kun je beginnen aan je rijopleiding.
Vanaf 18 jaar kun je deelnemen aan het praktijkexamen.

Voor motorfiets &gt25kW of &gt0,16kW/kg
Vanaf 20 jaar en 9 maanden kun je beginnen aan je rijopleiding.
Vanaf 21 jaar kun je deelnemen aan het praktijkexamen.
Plaats reactie