is het waar???

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
tineke

is het waar???

Bericht door tineke »

halloo ik heb gehoord dat als je jouw examen gaat afleggen en je bent geslaagd dat je daarna nee mag rijden met de voorlopige rijbewijs in mijn geval is het 36maanden met begeleider is het waar kan ik naar huis nee rijden als ik gesllagd ben???? ik vind dat het niet kan maar mijn begeleider zei dat tegen me
Metallicdeth
Berichten: 154
Lid geworden op: 08 dec 2008, 21:37

Bericht door Metallicdeth »

Je mag naar huis rijden met je begeleider. Je moet ook nog steeds met een L rijden totdat je je echte rijbewijs opgehaald hebt van het gemeentehuis.
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4332
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Bericht door Stefan Peeters »

In sommige gemeenten kan het enkele dagen duren alvorens je je definitieve rijbewijs kan ophalen.
In die tussentijd mag je nog rijden met je voorlopig rijbewijs.
In jouw geval moet je dan wel met begeleider blijven rijden. De "L" moet ook op het voertuig blijven.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Bericht door Wouter »

Je mag inderdaad gewoon met je voorlopige rijbewijs verder rijden, maar alle voorwaarden zoals verplichte begeleider, niet 's nachts rijden in het weekend,..., blijven dan natuurlijk nog gelden!

Het slagen voor het praktijkexamen verandert eigenlijk niks...
Pas als je dan op het gemeentehuis je definitieve rijbewijs afgheaald hebt, mag je L enzo eraf :)
tineke

Bericht door tineke »

dank u wel ik dacht het ook dat het zo is ok bedankt
Plaats reactie