mag ik mijn praktijk voor scooter nog doen

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
Plaats reactie
alex

mag ik mijn praktijk voor scooter nog doen

Bericht door alex »

mag ik mijn praktijk voor scooter nog doen op de dag dat mijn voorlopig vervalt dus ik moet praktijk doen op 04/03/09 en mijn rijbewijs vervalt 04/03/09
Laatst gewijzigd door alex op 20 feb 2009, 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Metallicdeth

Bericht door Metallicdeth »

Op de dag dat hij vervalt wel, een maand later niet.
Wouter

Bericht door Wouter »

Een maand later inderdaad sowiso niet, maar ik vermoed dat dit een typfout was?

Op de dag zelf dat weet ik eigenlijk niet. Op mijn voorlopig rijbewijs voor de auto staat "geldig TOT" xx/xx/xxxx
En technisch gezien wil 'tot' zeggen dat die datum niet inbegrepen is... Maar "tot" en "tot en met" worden de dag van vandaag nogal veel door elkaar gebruikt, zelfs op officiele documenten. Wil je zeker zijn, bel dan even naar het examencentrum.
Benny Stinkens
Administrator

Bericht door Benny Stinkens »

Ik denk ook dat het wel mag, maar zoals accer al terecht aangeeft is even telefoneren naar het examencentrum het beste wat je kan doen.

Mag ik je ook vragen de uitkomst van je telefoontje hier te posten zodat wij ook weer eens een beetje wijzer worden. :?:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Inazuma

Re: mag ik mijn praktijk voor scooter nog doen

Bericht door Inazuma »

alex schreef:mag ik mijn praktijk voor scooter nog doen op de dag dat mijn voorlopig vervalt dus ik moet praktijk doen op 04/03/09 en mijn rijbewijs vervalt 04/02/09
Dan is het examen een maand later dan de vervaldatum van je voorlopig rijbewijs - kloppen die data :?:
Als de data kloppen kan je geen examen afleggen met dit voorlopige rijbewijs.

Als je voor beide data April bedoelt (de US datumnotatie) dan vervalt je voorlopige rijbewijs een dag voor het examen, en kan je daar dus evenmin examen mee afleggen.

Dat met die datums is nu ook van de baan ;)
Laatst gewijzigd door Inazuma op 24 feb 2009, 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
alex

Bericht door alex »

Benny Stinkens schreef:Ik denk ook dat het wel mag, maar zoals accer al terecht aangeeft is even telefoneren naar het examencentrum het beste wat je kan doen.

Mag ik je ook vragen de uitkomst van je telefoontje hier te posten zodat wij ook weer eens een beetje wijzer worden. :?:
ja ik mag mijn praktijk examen doen op 04/03/09
Benny Stinkens
Administrator

Bericht door Benny Stinkens »

Bedankt voor het melden en veel succes :wink:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie