Inithias schreef:beste,
ik heb mijn voorlopig rijbewijs A3 nu al bijna 12 maanden, maar kan geen afspraak maken omdat mijn brommer ivm met verzekeringskwestie nog bij de brommermaker staat (heb ongeluk gehad) om gerepareerd te worden. maar we hebben nog altijd niks gehoord van de expertise dusja...
ik veronderstel dat ik mijn praktijk niet meer op tijd kan doen en dat ik mijn theorie opnieuw moet doen. wanneer doe ik dit ? als het rijbewijs is verlopen of wanneer het nog geldig is ? moet ik dan opnieuw naar het gemeentehuis voor nieuwe papieren en weer met 2 pasfotos ? of juist niet ?
info plx ! :p
De theorie is 3 jaar geldig, dus daar heb je nog wel respijt mee.
Je voorlopige rijbewijs A3 kan je NIET verlengen.
Je kan de eerste 3 jaar na de afloop van de geldigheidsdatum van je huidige voorlopige rijbewijs A3 GEEN nieuw voorlopig rijbewijs A3 meer aanvragen.
(Als je dat na 3 jaar nog zou willen doen, moet je dus ook weer opnieuw theorie-examen doen vooraf.)
Zorg dat je met een andere bromfiets het examen kan gaan doen, anders zal je naaar de rijschool moeten voor minstens 2 uur praktijkopleiding, en langs die weg ook examen moeten afleggen .
'k Weet niet hoe oud je bent en of je aan het leren rijden bent met de auto ?
Met een definitief rijbewijs B (voor de auto dus) mag je ook met een bromfiets klasse B (45 km/u) rijden ; met een voorlopig rijbewijs B echter niet