Opgevoerde bromfiets

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
Plaats reactie
FG99

Opgevoerde bromfiets

Bericht door FG99 »

In de theorie van rijbewijs B staat (bij motorvoertuigen) dat het opvoeren van een bromfiets gevaarlijk is omdat de bromfiets (het frame, de vering, de remmen enz.) niet gemaakt is om harder dan 45 km/h te rijden. Dit is FOUT! (Bijna) alle bromfietsen worden geimporteerd worden vanuit italie, japan enz, waar de max. snelheid rond de 70-80 km/h ligt. Daar zijn ze dus ook voor ontworpen! De remmen, het frame en de vering kunnen dus WEL deze snelheid aan!

Alleen in B & NL is er bepaald dat bromfietsen niet harder dan 45 km/h mogen rijden, d.m.v. een begrenzer is de snelheid aangepast. Vergelijk het bv. met Duitsland, waar de max. snelheid op 80km/u ligt, met dezelfde bromfietsen als die in belgie begrenst zijn!

Oftewel, een fout in het examen, het is weliswaar verboden, maar niet gevaarlijk door constructie!
Stefan Peeters
Administrator

Re: Opgevoerde bromfiets

Bericht door Stefan Peeters »

FG99 schreef:Oftewel, een fout in het examen, het is weliswaar verboden, maar niet gevaarlijk door constructie!
In het examen zal niet gevraagd worden waarom je niet sneller dan 45 km/u mag rijden.

Je hebt gelijk dat bepaalde bromfietsen technisch een hogere snelheid aankunnen dan 45 km/u, maar er zijn er nog minstens evenveel waar ik zelfs aan 45 begin te bibberen. Net als de brommer zelf trouwens...
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Benny Stinkens
Administrator

Bericht door Benny Stinkens »

Beste,
Ik werk ook op Ford waar we auto's maken voor heel wat landen.
En ik kan je garanderen dat alhoewel ze hier in België gemaakt worden ze toch verschillen van bouw. (het komt er letterlijk op neer naar welk land ze gaan en niet waar ze vandaan komen)

Het zou mij dus niet verbazen dat de jappen hun bromfietsen die naar ons apenlandje komen van andere remmen (of eender welke onderdelen)voorzien dan die wat naar een ander land gaan. :wink:

Al is het maar om de prijs de drukken, waar ik dus werk is dat net hetzelfde de wagens worden gebouwd naar de normen waar ze naar toe gaan en niet waar ze vandaan komen.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie