Theorie-examen B

Vraag hier tips en hulp van anderen.
Plaats reactie
SaraVA

Theorie-examen B

Bericht door SaraVA »

Hallo,

Ik ga vrijdag mijn theorie-examen voor mijn rijbewijs B doen en ik heb een vraagje;
Kan je op het echte examen net zoals op het proefexamen op deze site direct zien of je de vraag juist hebt of zie je dat pas na het examen?
Inazuma

Re: Theorie-examen B

Bericht door Inazuma »

SaraVA schreef:Hallo,

Ik ga vrijdag mijn theorie-examen voor mijn rijbewijs B doen en ik heb een vraagje;
Kan je op het echte examen net zoals op het proefexamen op deze site direct zien of je de vraag juist hebt of zie je dat pas na het examen?
Je ziet dat na het examen, en je kan de fout beantwoorde vragen terug zien.
SaraVA

Bericht door SaraVA »

Ik heb nog een vraagje, ik heb op jullie site ondertussen reeds 40 keer proefexamens gemaakt.
Ik was steeds geslaagd, meestal haal ik 47, 48, 49 of 50.
Een paar keer 43 en 44 gehaald.

Nu heb ik ook even de test gedaan op de site van VAB en daar haal ik amper 39.

Mag ik gerust zijn dat ik het morgen ga kunnen op het echte examen?
GRO
Administrator

Bericht door GRO »

Zoals in onze leermethode staat, gebruik je best onze site alleen. Dit om verwarring te voorkomen.

Duizenden jongeren hebben hier geschreven dat zij alleen via onze site geleerd hebben en van de eerste keer geslaagd zijn.
SaraVA

Bericht door SaraVA »

Ik heb nog een vraagje:

als een voorrangsbord onder een verkeerslicht hangt en het licht is groen moet je dan vertragen en voorrang geven indien nodig of mag je gewoon doorrijden?
Volgens mij mag je doorrijden maar als ik dat antwoord geef bij de proefexamns dan is het fout?

Als ik de vraag krijg maar met een stopbord en ik zeg dat je niet moet stoppen bij groen licht dan is het antwoord wel juist?

Moet je nu al dan niet stoppen of voorrang geven als er een voorrangs- of stopbord onder een verkeerlicht hangt? En wat als dat voorrangs- of stopbord een paar meter voor het verkeerslicht staat?
GRO
Administrator

Bericht door GRO »

Volgens mij mag je doorrijden maar als ik dat antwoord geef bij de proefexamns dan is het fout?
Bij welke vraag ??? Graag het nummer en de reeks.

Die borden gelden alleen als de lichten defect zijn.
SaraVA

Bericht door SaraVA »

eugeen schreef:
Bij welke vraag ??? Graag het nummer en de reeks.
Sorry, vergeten te noteren :oops:
eugeen schreef:Die borden gelden alleen als de lichten defect zijn.
Oke, bedankt.

Btw, morgenmiddag ga ik mijn examen afleggen.
Ben vorige week gestart met studeren en ben nu al vier dagen proefexamens aan het maken, hopelijk lukt het.
Vanavond al 5 examns gemaakt met score's 48/47/50/48/48
Hopelijk slaag ik morgen ook want ik ben megzenuwachtig!
Inazuma

Bericht door Inazuma »

SaraVA schreef:als een voorrangsbord onder een verkeerslicht hangt en het licht is groen moet je dan vertragen en voorrang geven indien nodig of mag je gewoon doorrijden?

Moet je nu al dan niet stoppen of voorrang geven als er een voorrangs- of stopbord onder een verkeerlicht hangt?
De voorrangsborden die bij driekleurige verkeerslichten geplaatst zijn, gelden niet indien die lichten normaal werken.

Als er een stop bord onder een groen licht hangt, wil dat dus niet zeggen dat je moet stoppen en voorrang verlenen.
Het groen wil zeggen dat je mag verder rijden.
Het wil niet zeggen dat je zonder boe of bah het kruispunt mag op- en overrijden.

Je moet elk kruispunt dubbel voorzichtig oprijden.
Ook de kruispunten met lichten.
Goed uitkijken dus, en wat vertragen is ook aan te raden.

Er zit tussen de vragen wel een foto van een regeling voor rechtsafslaand verkeer; rechts van de verkeerslichten en dus buiten de regeling door de verkeerslichten om.
In dat geval staat of hoort het voorrangsbord niet bij een verkeerslicht, en geldt het wel.
Plaats reactie