Beste,
ik ben nu al enkele dagen aan het "studeren" voor m'n examen A3, maar ik krijg kop noch staart aan het wel en/of niet op het fietspad rijden met de brommer..
Soms staat er, als je BUITEN de bebouwde kom rijdt, waar er dus meer dan 50km/u mag gereden worden, je op het fietspad MOET rijden
en in andere antwoorden op examenvragen staat er dat je dan MAG op het fietspad rijden.
In één bepaalde vraag bijv:
Je ziet een bromfiets klasse B rijden, met een bord voor hem van einde bebouwde kom. De vraag is waar die bromfiets mag rijden als hij het bord gepasseerd is.. dus ik zou denken: op het fietspad, want er mag meer gereden worden dan 50.. maar het juiste antwoord is echter: hij MAG op het fietspad of op de openbare weg rijden..
Ik dacht dat hij MOEST op het fietspad rijden??
Pff kan iemand het mij duidelijk maken aub ?
onduidelijkheid bij enkele vragen
-
Inazuma
Re: onduidelijkheid bij enkele vragen
Zeker dat het een bord einde bebouwde kom isJoke D. schreef: Je ziet een bromfiets klasse B rijden, met een bord voor hem van einde bebouwde kom. De vraag is waar die bromfiets mag rijden als hij het bord gepasseerd is.. dus ik zou denken: op het fietspad, want er mag meer gereden worden dan 50.. maar het juiste antwoord is echter: hij MAG op het fietspad of op de openbare weg rijden..
Er is zo'n vraag maar daar rij je de bebouwde kom binnen ...
(Het helpt als je het vraagnummer opgeeft, dan weten we duidelijk waar je het over hebt.)
Toegelaten snelheid 50 of minder :
Keuze tussen het fietspad of de rijbaan.
Toegelaten snelheid hoger dan 50 :
Verplicht op het fietspad.
Het gebruik van een fietspad kan in afwijking van het bovenstaande, verplicht of verboden worden door witte onderborden bij het bord D7 :

Daar volg je de aanwijzingen van de borden.