Oud Rijbewijs C inwisselen

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
Plaats reactie
Keis

Oud Rijbewijs C inwisselen

Bericht door Keis »

Hallo,

ik heb een rijbewijs van voor 1989, en heb in '93 via het leger mijn C behaald. Op mijn rijbewijs (van '93) staan alle stempletjes, behalve de D.

Kan ik nog steeds die C gebruiken?

mvg,

Geert
Stefan Peeters
Administrator

Bericht door Stefan Peeters »

Je mag niet zomaar met een voertuig van de categorie C rijden: je moet eerst een medisch onderzoek ondergaan om je rijbewijs te laten geldig maken.

Ga gewoon naar het gemeentehuis, zorg voor 2 pasfoto's, en een bewijs van medische keuring en je krijgt een nieuw rijbewijs, geldig voor de tijd dat je medische keuring telt (normaal gesproken 5 jaar).
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
bibi585

Bericht door bibi585 »

Onder andere HIER kan je aan zo'n bewijs van medische keuring geraken.
Even bellen, afspraak maken en dan krijg je de papieren thuisgestuurd.
Met die papieren eerst naar de oogarts proberen te gaan om een oogtest (achteraf kan ook maar dan moet je 2 keer gaan) en na de keuring krijg je je attest thuisgestuurd waarmee je naar het gemeentehuis kan.
Vandaag net dat van mij vernieuwd. :wink:

P.S. Je 2 pasfoto's niet vergeten :oops: :lol:
Benny Stinkens
Administrator

Bericht door Benny Stinkens »

bibi585 schreef: Met die papieren eerst naar de oogarts proberen te gaan om een oogtest (achteraf kan ook maar dan moet je 2 keer gaan) en na de keuring krijg je je attest thuisgestuurd waarmee je naar het gemeentehuis kan.
Is een oogtest alles wat jullie moeten doen of komt er nog meer bij kijken :?:

Als ik voor een medische schifting moet kijken ze van alles en nog wat na.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
bibi585

Bericht door bibi585 »

Benny Stinkens schreef:
bibi585 schreef: Met die papieren eerst naar de oogarts proberen te gaan om een oogtest (achteraf kan ook maar dan moet je 2 keer gaan) en na de keuring krijg je je attest thuisgestuurd waarmee je naar het gemeentehuis kan.
Is een oogtest alles wat jullie moeten doen of komt er nog meer bij kijken :?:

Als ik voor een medische schifting moet kijken ze van alles en nog wat na.
Nee, de arts ter plaatse doet dan nog wat tests/controles (wegen, meten, bloeddruk, longen,....).
Die arts is echter geen oogarts of heeft in ieder geval de middelen niet ter plaatse om netvlies ed. te controleren en daardoor moet men een aparte goedkeuring krijgen van een oogarts.
Benny Stinkens
Administrator

Bericht door Benny Stinkens »

In het medisch centrum waar ik moet gaan voor mijn schifting word er van alles en nog wat nagekeken, ook de ogentest moet ik daar doen en bij mijn weten zijn dit ook geen oogartsen.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
bibi585

Bericht door bibi585 »

Toen ik 5 jaar geleden gestuurd werd door het interimburo waar ik toen tewerkgesteld was gebeurde ook alles in hetzelfde centrum, doch door 2 verschillende artsen.
De oogarts had daar zo'n aparaat staan voor de ogentest maar de controle die ik toen kreeg leek meer op de middeleeuwen in vergelijking met de testen deze keer.
De test die ik vrijwillig (routine) heb laten doen 2 jaar terug leek reeds wat op de laatste test maar deze keer was het nog uitgebreider.
Deze keer was het reactietest, gezichtsveld, netvlies, oogdruk en ook het oude vertrouwde letterkes lezen op de muur.
Resultaat, linkeroog 100%, rechteroog 90% zicht.
Niet de moeite, net zoals 2 jaar terug door andere oogarts vastgesteld, om daarvoor een bril aan te schaffen.
Plaats reactie