bepaalde onderdelen van theorie-uitleg afprinten

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
Gast

bepaalde onderdelen van theorie-uitleg afprinten

Bericht door Gast »

Hallo,

Een tweetal jaar geleden heb ik een jongen die al 2 keer gebuisd was voor zijn theorie-examen van bromfiets klasse B geholpen met de voorbereiding van zijn examen. Zijn ouders waren nl. bang dat hij de uitleg in de rijschool te moeilijk zou vinden, aangezien hij zwakker begaafd is. Ik ben deze uitdaging destijds aangegaan en heb hierbij dankbaar gebruik gemaakt van jullie site!!! Waarvoor nogmaals mijn dank! In eerste instantie legde ik alles uit adhv het theorieboek en ter verduidelijking van sommige situaties knipte en plakte ik gedeeltes van jullie theorie in een word-document om ze vervolgens uit te printen. De oefenvragen werden nadien met succes opgelost en hij sprong nadien ook nog eens een gat in de lucht omdat hij maar liefst 47/50 had behaald met zijn examen!!!

Sinds kort ben ik gestart met de cursus voor rijschoolinstructeur. Niet mals, maar wel heel boeiend. Aangezien de cursus eigenlijk een letterlijke weergave is van de wegcode, is dit soms nogal abstract om te leren, zeker als je enkele lessen wegens omstandigheden niet hebt kunnen bijwonen :roll: Vandaar dat ik de volledige theorielessen in een pdf-bestand (tegen betaling) wilde downloaden, maar nu merk ik dat dit niet meer mogelijk is :cry: :cry: :cry: , enkel voor het praktijkboek kan dit blijkbaar.

Hopelijk vergis ik mij en staat het toch ergens op deze site. Ik vind dit nl. veel overzichtelijker dan het theorieboek dat op de rijschool te koop wordt aangeboden. En studeren vanaf de computer is lastig, omdat je er geen notities op kan aanbrengen...

Ik weet dat deze site in eerste instantie bedoeld is voor het behalen van het rijbewijs (en dus onvoldoende info bevat voor het behalen van een diploma tot instructeur), maar ik wilde van hieruit vertrekken om alles grondig te leren en dit nadien aan te vullen met de overige info vanuit de cursus.

Hopelijk kunnen jullie mij positief nieuws geven :wink:

Groetjes
bibi585
Berichten: 954
Lid geworden op: 25 mei 2006, 00:00

Re: bepaalde onderdelen van theorie-uitleg afprinten

Bericht door bibi585 »

Anonymous schreef:... En studeren vanaf de computer is lastig, omdat je er geen notities op kan aanbrengen...

Nogal ambetand om lezen he wanneer je scherm vol inkt zit. :wink: :lol: :lol: :lol:

Dit zal even moeten voorgelegt worden aan Eugeen.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: bepaalde onderdelen van theorie-uitleg afprinten

Bericht door Benny Stinkens »

bibi585 schreef:
Anonymous schreef:... En studeren vanaf de computer is lastig, omdat je er geen notities op kan aanbrengen...

Nogal ambetand om lezen he wanneer je scherm vol inkt zit. :wink: :lol: :lol: :lol:

Dit zal even moeten voorgelegt worden aan Eugeen.
Zover ik weet zal Eugeen dit niet toestaan :wink: integendeel het is zelfs beveiligd.

@ gast (die zich liever niet inlogt :cry: )
Aangezien de cursus eigenlijk een letterlijke weergave is van de wegcode, is dit soms nogal abstract om te leren,
De teksten die wij op de site schrijven hebben inderdaad de bedoeling om wettekst om te zetten in begrijpelijke taal. :wink:

Wat er van u op het instructeursexamen verwacht word is wettekst, kom er niet af met onze taal of je kunt het vergeten. :!:
maar ik wilde van hieruit vertrekken om alles grondig te leren en dit nadien aan te vullen met de overige info vanuit de cursus.
Ik geef je dan ook de raad om het andersom te doen vertrek dus met de wettekst en vul aan met onze teksten, maar verlies niet uit het oog dat je met onze teksten in Brussel genen bal kunt aanvangen.

Veel succes
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
zonnebloem
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 okt 2008, 22:38

Bericht door zonnebloem »

Bedankt voor de tip :wink: , ik ga het ook op die manier allemaal leren, want onze lesgever drukt ons ook op het hart om zoveel mogelijk formuleringen letterlijk vanbuiten te leren.
Inazuma
Berichten: 11417
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

zonnebloem schreef:Bedankt voor de tip :wink: , ik ga het ook op die manier allemaal leren, want onze lesgever drukt ons ook op het hart om zoveel mogelijk formuleringen letterlijk vanbuiten te leren.
Aangezien de details in de formuleringen bepalend zijn voor de betekenis, is dat inderdaad aan te raden.



De letterlijke tekst van de wegcode, als pdf :

http://wegcode.be/wegcode/01-12-1975.pdf
Plaats reactie