Wat is de maximale breedte van een rotoreg achter een landbouwvoertuig? Waar zou ik regelementering hieromtrent terugvinden?
Alvast bedank aan hij/zij die mij hierbij kan helpen.
Grt Ives.
Maximale breedte voor een rotoreg
-
Stefan Peeters
- Administrator
De wettelijke toegestane maximumbreedte van voertuigen is 2.55 meter.
Echter, voor landbouwvoertuigen is er een uitzondering:
5. Landbouwvoertuigen.
5.1. Afmetingen.
Niettemin is de maximum breedte vastgesteld op 3 m voor de landbouwvoertuigen die zich van de hoeve naar het veld en omgekeerd verplaatsen evenals voor het materieel van speciale constructie, voor zover deze voertuigen zich met een maximum snelheid van 30 km per uur verplaatsen.
De beweegbare of gemakkelijk afneembare buitenste delen moeten niettemin opgevouwen of verwijderd zijn om de breedte tijdens de verplaatsing op de openbare weg te verminderen;
Meer informatie vind je hier.
Echter, voor landbouwvoertuigen is er een uitzondering:
5. Landbouwvoertuigen.
5.1. Afmetingen.
Niettemin is de maximum breedte vastgesteld op 3 m voor de landbouwvoertuigen die zich van de hoeve naar het veld en omgekeerd verplaatsen evenals voor het materieel van speciale constructie, voor zover deze voertuigen zich met een maximum snelheid van 30 km per uur verplaatsen.
De beweegbare of gemakkelijk afneembare buitenste delen moeten niettemin opgevouwen of verwijderd zijn om de breedte tijdens de verplaatsing op de openbare weg te verminderen;
Meer informatie vind je hier.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit
(J. Cruijff)
-
Ives
Breedte rotoreg
Alvast bedank voor deze info, ik hoop dat ik hiermee mijn schoonvader kan verder helpen.
Is idd soms wel een probleem als je een landbouwvoertuig tegen komt en het is zo breedt, maar zit maar eens in de plaats van de landbouwer
Als je met deze machines op stap bent moeit je serieus uitzien wat de andere weggebruikers doen....... 
Is idd soms wel een probleem als je een landbouwvoertuig tegen komt en het is zo breedt, maar zit maar eens in de plaats van de landbouwer